out door wiet?

dollegekske

Bewuste gebruiker
Eergisteren had k iets heel engs meegemaakt namelijk dat k byna out ging door een joint

Ik ahd daarvoor 2dagen niet geblowt en toen weer een stuk of 5/6 binnen een paar uurtjes waarvan 1 pure thc was.
Ongeveer 2/3 uur na de 1e joint die ik weer gerookt had sinds 2 dagen stak ik er nog een op, een mix (wiet/hasj) ik zat op de grond en opeens kreeg ik het gevoel alsof ik in een lift zat die los naar benede viel en weer omhoog ging. Ik moest Byna overgeven. ikzat op de grond tegen een muur en viel gewoon om zeg maar. Ik kon ff nie meer opstaan en alles draaide. Zag allemaal enge dinge bewege enzo en toen ik opstond liep ik heel scheef en wankel
Daarna ging het wel weer was all1 nog misselijk enzo maar k wilde vragen hoe dat kan en wat het is geweest?
komt het gwn omdat ik 2dage niks had gerookt en toen ineens weer wel?
Of komt ht door de combinatie van puur en hasj vlak achter elkaaR?
&hoe kan ik het volgende x voorkomen / wat kan ik het beste doen als het gebeurd?

alvast bedankt x!

Katsujinken

Experimenterende gebruiker
Het gevoel van 'out gaan' kan door allerlei dingen veroorzaakt worden. Lage bloeddruk, te snel opstaan, te weinig gegeten/gedronken, oververhit. Ik ben zelf een keer flauwgevallen aan de bar in de Melkweg toen ik had geblowd omdat het gewoon veel te warm was en ik niks had gedronken. Was waarschijnlijk ook wel gebeurd als ik niet had geblowd.

Iets wat vrouwen wordt aangeleerd die veel last hebben van flauwvallen is bij de eerste gevoelens van duizeligheid de bil- en bovenbeenspieren keihard aanspannen. Dit forceert het bloed weer naar boven, richting de hersenen. Geen idee of dat helpt als je het gevoel krijgt dat je out gaat op wiet maar je kan het proberen.

Annæ

Belezen gebruiker
Hmmm je hebt relatief dus opzich best veel geblowd waarvan 1 pure.
Je lichaam kan natuurlijk niet altijd even veel aan. Als je al een beetje moe bent of inderdaad weinig gegeten, beetje slapjes, weinig gedronken, weinig geslapen kan het allemaal gebeuren en zelfs als je je topfit voelt, je lichaam en brein werken soms niet helemaal samen.

Ik stond laatst ook bij de kassa bij de Super de Boer. Ik was zeer brak en had 2 jointjes gerookt en nog niet zoveel gegeten. Toen zakte ik ook ineen keer in elkaar. Maargoed dat had dus ook andere redenen dan dat bij jou.

Bovendien, als je veel blowt (denk aan: elke dag) en je hebt 2 dagen niet geblowd en dan wel weer zal je hierdoor niet flauwvallen, out gaan etc.
Als je bijna nooit blowt en dan ineens 5/6 rookt waarvan 1 pure zou dit natuurlijk toch ietwat sneller kunnen of course.

Daarna wel weer redelijk snel de oude geworden?

acidboy

Badass junkie
Ach idd multifactorieel, kan ook prima gebeuren zonder blowtje.

Belangrijk als je voelt dat het eventueel zou kunnen gaan gebeuren: gaan zitten met je hoofd tussen je benen.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Ik heb het eergister weer gehad, deze keer met overgeven, werd lijkbleek enzo. Weet niet waardoor het kwam normaal blow ik er tog zon 3/4 per dag en nu ook alleen in kortere tijd.. Snap er niks van.. ga denk ik maar wat rustiger aan doen met wiet.. :wink: en dan zien we het vanzelf..

Jeroen83

Bewuste gebruiker
dollegekske zei:
Ik heb het eergister weer gehad, deze keer met overgeven, werd lijkbleek enzo. Weet niet waardoor het kwam normaal blow ik er tog zon 3/4 per dag en nu ook alleen in kortere tijd.. Snap er niks van.. ga denk ik maar wat rustiger aan doen met wiet.. :wink: en dan zien we het vanzelf..

Een whitey, ik had dat wel vaak in het begin, meestal kwam dat doordat ik te snel en te veel rookte. Nicotine kan mij ook heel erg ziek maken :P

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Het komt denk ik idd vooral door de omstandigheden.

Heb het ook ooit gehad op Thunderdome. Bloedje heet natuurlijk, het was al laat (of vroeg, is maar hoe je het bekijkt) en dus al een hele tijd niks meer gegeten, nam 1 hijs en kreeg het ineens gruwelijk koud en het werd allemaal wit voor m'n ogen. Als ik niet was gaan zitten midden op de dansvloer (mensen om me heen keken me allemaal vrij wazig aan idd) was ik waarschijnlijk ook out gegaan. Maat van me heeft toen een cola voor me gehaald en that did the trick, dus misschien ook wel een gebrek aan suiker. Ik was daarna ook meteen helemaal nuchter.

Ik had 3 dagen terug wel zo iets vaag man, zat in de coffeshop in leiden zat soort van highlife te lezen ( weet ik veel was al ver heen ). Toen las ik een stukje over Goeie Ouwe Mr. Hofmann en daarin een verslag over zijn eerste lsd trip waar ik gek genoeg een beetje misselijk van werd, dacht dat wel over zou gaan als ik naar buiten ging dus ik sta op en zie geen fuck meer. blackout, normaal gaat dat bij mij wel binnen paar seconden over maar deze zat dwars, uiteindelijk veranderde het zwarte beeld in een soort hittedetectie camara beeld wat zich maar tot 2 a 3 meter voor me strekte. dit beeld ging pas weg tot ik 5 minuten later ergens besloot te gaan zitten.

Merijn

Experimenterende gebruiker
Ik ben ooit ook out gegaan door blowen, had die dag erg weinig gegeten. Daarna had ik ook een tijd problemen met blowen, omdat je meteen weer dat gevoel krijgt.
Het komt echter doordat je denkt dat dat gebeurt als je blowt nu, je moet het zien als iets dat kan gebeuren, maar wel los van jou staat.
Rustig opbouwen, niet meteen knetter worden!

moppie

Newbie
Een week of 2 geleden had ik na anderhalve week zin in een jointje.
Zat lekker te :stoned: op mijn balkon.
Ik stond op en ineens was alles zwart.
Ben out gegaan en kwam met mijn voorhoofd tegen de rand van het balkon aan.
Een groot gat erin natuurlijk en 5 hechtingen.
Zoiets had ik nog nooit eerder meegemaakt en het was best eng.
In het vervolg probeer ik genoeg te drinken en niet te snel op te staan. :)

Ligt het misschien aan het soort wiet dat je rookt? is het dezelfde wiet als anders? Ik merk bij mezelf dat ik me bij bepaalde wiet soms weg voel zakken. Dit heb ik bij bv. hasj nooit. Ik rook tegenwoordig hierom ook geen wiet meer.
Doe sowieso even rustig aan inderdaad.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Mijn vriend zij ooit, ja maar als je thuis nokkie gaat dan lig je gewoon op de bank en dat is nog best wel lekker. en ik ben het met hem eens nokkie gaan is misschien nog zo gek nog niet

Annæ

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
Mijn vriend zij ooit, ja maar als je thuis nokkie gaat dan lig je gewoon op de bank en dat is nog best wel lekker. en ik ben het met hem eens nokkie gaan is misschien nog zo gek nog niet

ik voel me toch liever lekker chill stoned dan dat ik nokkie op de bank lig, misselijk stuiptrekkend en tollende.

Ewie

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
je bent pas echt stoned als je nokkie gaat

Yeah right, en je bent pas echt ziek als je kanker hebt.(?). :wink: slaat nergens op dus, verder denk ik als je "aanleg" ervoor hebt om snel te moeten kotsen/misselijk worden dan is wiet OF niks voor jou OF je moet er goed aan wennen.. Zo kunnen andere mensen weer niet tegen alcohol en zijn bezopen na 2 blikjes bier (ja, die mensen heb je :P ).

Als je nokkie gaat ben je niet meer stoned, dan heb je teveel genomen of/en kan je lichaam het niet aan.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Ewie zei:
Welhallodaar zei:

Yeah right, en je bent pas echt ziek als je kanker hebt.(?). :wink: slaat nergens op dus, verder denk ik als je "aanleg" ervoor hebt om snel te moeten kotsen/misselijk worden dan is wiet OF niks voor jou OF je moet er goed aan wennen.. Zo kunnen andere mensen weer niet tegen alcohol en zijn bezopen na 2 blikjes bier (ja, die mensen heb je :P ).

Als je nokkie gaat ben je niet meer stoned, dan heb je teveel genomen of/en kan je lichaam het niet aan.
je bent pas echt kinderachtig als je mensen wiet afraad omdat ze nokkie gaan jij bent niet goed bij je hoofd

Ewie

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
Ewie zei:
Welhallodaar zei:

je bent pas echt kinderachtig als je mensen wiet afraad omdat ze nokkie gaan jij bent niet goed bij je hoofd

Waar raad ik wiet af, meneertje? :rolleyes:

Pff, we zaten te waterpypen met wiet erin, ik was best lekker bezig, maar toen een vriendin van me zei van buig voorover neem een hijs, ogen dicht en ga langzaam naar achter.
nadat voelde ik me helemaal niet fijn, ik had ijskoude handen, kreeg rillingen, kon me niet bewegen, me voorhoofd was vuur heet, moest zweten.
het was echt een ramp, ik heb zo half uurtje gezeten en toen voelde ik het aankomen, iedereen riep ook echt door elkaar, zak zka zakzak!
haha, en toen moest ik overgeven het was echt een ramp! ik kon niet praten niet bewegen ik kon niks, ik was echt klote. en in me hoofd zei ik alleen maar blijf ademen, en ga niet out.
uiteindelijk heb ik het we overleefd haha, maar ik schrok wel dat ik iedereen hoorde praten, ja een vriend van mij moest mee met ambulanxe en blabla ik dacht, dankje voor die reacite.
maar ja toen ik had gekotst, voelde ik me beter, had wel wat hoofdpyn maar heb nog even daa rin bed gelegen. en daarna met de FIETS naar huis, wel achterop natuurlijk, maar voor niemand een aanrader om het te porberen!!

MDMA<3

Belezen gebruiker
Ik snap niet dat jullie zo ver de weg kwijt kunnen raken :confused:
Ik blow zelf ook regelmatig. gemiddeld 5 x per week ofzo
En dan meestal 1,5 gr shopwiet per man per avond.
Ook wel eens pure gemaakt, maar ik merk dat ik op een gegeven moment niet stoneder kan worden.
en ben na een gram toch echt wel 1,5 tot 2,5 uur onder de pannen hoor. meer roken heeft dan weinig zin.
wel heb ik ADHD.
misschien dat het daarmee te maken heeft.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
kan ook gewoon door te veel wiet komen. 't is mij ook wel eens gebeurt. Wegvallen, iets wat het midden hield tussen hallucineren en dromen, alles draaien en schudden, etc. Had gewoon veels te veel genomen.

Ik had pas een heel sterk wietje gekocht, mn jointje gedraaid en opgerookt met 2 andere vrienden.

Dus wij heerlijk aan het lachen, maar één vriend van me was hele tijd beetje stil en niet actief.

Binnen een tijd van 5 seconden, werd ie wit, begon hij te zweten. Z'n ogen vielen dicht en hij viel gewoon in slaap van de moeheid en de joints die hij al had gerookt. Hij viel naar links en we waren te laat om hem optevangen. Hierdoor kwam hij met zijn hoofd tegen een stenen muur met punten en ging daardoor dus ook knock out. 3-5 min later was hij weer wakker en 20 min later fietste we met zn drieen gewoon naar huis. Ik schrok wel want het was de eerste keer dat ik zoiets meemaakte. Maar in slaap vallen van wiet is opzich niet zo erg, buiten kan het alleen wat gevaarlijkere wendingen hebben heb ik wel ervaart.

Bovenaan