Out gaan op truffels

Cjcs

Newbie
goedemorgen allemaal ,

Na lang nieuwsgierig te zijn geweest naar truffels was het gisteravond zo ver .
Mijn vriend en ik hadden 15gram Hollandia fijn gesneden , en hier uiteindelijk thee van gemaakt . Na anderhalf uur voelde we beide nog niets hiervan .
Mijn vriend besloot nog een thee te maken van 15gram.
Ik vond dit echter geen goed idee en twijfelde of ik dit wel moest doen .
Toen ik eenmaal naast hem stond in de keuken kreeg ik het ontzettend warm en voelde me zo naar worden (zweet brak me ondertussen uit) Ik heb toen koud water gepakt en over me heen gegooid . Ik zei tegen hem dat ik dit niet wou en dat ik in bed zou gaan liggen . Eenmaal een paar stappen gezet riep ik hem dat het zwart werd voor mijn ogen en dat hij moest helpen . Eerst volgende wat ik me herinner is zijn stem in de verte die mijn naam riep.
Ik lag in een andere kamer op de grond . Blijkbaar was ik een paar minuten out geweest . Eenmaal bijgekomen voelde ik me weer oké , alleen heel angstig met het idee dat ik blijkbaar was flauwgevallen.
Het is niet dat ik teveel had genomen aangezien ik ook niets heb gevoeld . Hoe kan het dan toch mogelijk zijn dat ik mijn bewustzijn verloor ? Heb ik dan toch iets niet goed gedaan ?

Mentat

Experimenterende gebruiker
Hey Cjcs,

Jammer dat je een nare ervaring hebt gehad met truffels. Begrijp ik het goed dat dit je eerste ervaring met truffels was?

Ik zou denken dat je met 7.5 gram Hollandia achter je kiezen wel iets zou moeten merken. Wat waren je verwachtingen van truffels voordat je aan de trip begon? Wellicht was 7.5 gram te subtiel als je iets visuelers had verwacht.

Je hebt de dosis na anderhalf uur weliswaar verdubbeld, maar je hebt een groter effect (piek) als je de dosis van 15 gram in één keer neemt. Al is 15 gram een behoorlijk hoge dosis, zeker voor de eerste keer.

Ik ben tijdens een truffel trip volgens mij nooit echt flauwgevallen (als in: te weinig bloed naar mijn hersenen), al hebben de mogelijke effecten van truffels (body load, verlies van tijdsbesef, desoriëntatie, etc.) misschien wel enige gelijkenis met flauwvallen.

Het is volgens mij ook niet ongebruikelijk om tijdens het trippen een paar minuten je ogen dicht te doen om vervolgens, als je ze weer opendoet, wat gedesoriënteerd te zijn en het idee te hebben dat je veel langer 'weg was'. Al kan ik niet inschatten of jouw ervaring ook hierdoor verklaard kan worden óf dat er misschien toch iets anders speelde.

Ik kan overigens niet bedenken wat je verkeerd gedaan zou kunnen hebben. Misschien heeft iemand anders nog een idee?

Laatst bewerkt:
Bovenaan