Overstappen op PUUR roken =D

Unstopable Maniac

Experimenterende gebruiker
Sinds vanmiddag besloten om te stoppen met dagelijks blowen :openmouth: . Ik had nooit verwacht van mezelf om dit op 1 middag te beslissen maar ik ben vastbesloten & ik zal het volhouden, ik weet het gewoon van mezelf. Het was ook een kwestie van ''Okeé ik kan dit gewoon niet meer betalen'' & ''Hmm als ik nou minder ga smoken geniet ik er meer van + is de tolerantie weg :smoke: ''. Ik heb wel besloten om in het weekend nog door te blijven blowen omdat ik het nooit vaarwel zou kunnen zeggen, en dat wil ik ook niet helemaal. Maar dan wil ik wel puur gaan roken :mrgreen: . Ik heb wel eens een pure joint 'GEPROBEERD' te draaien/roken, maar het ging allebei niet geweldig. Het draaien ging voor geen fucking meter, de helft donderde er draaiendewijze uit, en als ik hem aan probeerde te steken.. gebeurde er zeg maar niet veel meer dan dat er een vlam uit m'n aansteker kwam, en m'n stick niet of nauwelijks ging branden :flushed: . Geen idee wat ik nou verkeerd doe maar ik wil eigenlijk allerlei soorten tips over het roken/draaien/klaarmaken/afmaken enz. van een pure joint :P .

Bijv:

- Beste vloei.
- Beste draaimanier. *
- Beste grinder.
- Beste verdeling
- Beste hoeveelheid wiet

*= behalve binnenstebuiten draaien want.. IK KAN DAT NIET :flushed: :flushed: :flushed:

& ALLES wat je maar kan bedenken om het roken van een pure joint gemakkelijker/aangenamer te maken :)

Alvast bedankt, grz Jaap :stoned:

nitro

Waarom koop je geen pijpje? Lekker makkelijk, niet draaien en je doet lang met je wiet :)

Rendeo

Belezen gebruiker
leg beetje tabak aan het begin en het einde zodat je hem makkelijk kan aansteken en makkelijk van kan trekken, anders komt er wiet door je filter heen :P

verdeling wiet moet je gewoon doen zoals gewoonlijk, zal maar een raar zicht zijn als er aan het begin een klein beetje zit en op het einde veel :P

grinder speelt hierin geen rol, denk dat je hem best heel geruis grind(verkruimeld)

en zeker je joint goed aanstampen

underworld

Wijs gebruiker
gewoon binnenstebuiten draaien, maar dat kan je niet:P anders een stuk floe afscheuren voordat je gaat draaien, dat geeft een soortgelijk effect.
en zoals hierboven door rendeo wordt aangegeven; beetje tabak bij je tip doet wonderen, en ook bij de top om aan te steken inderdaad.
en om het te voorkomen dat alles eruit valt kunje het best schuin draaien, met de top van de joint half omhoog, dan blijft alles keurig op zijn plek zitten.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ten eerste: goeie beslissing! :grin:

Ik ben 6 maanden geleden gestopt met roken, en draai dus ook geen tabak meer in mijn jointen.
Gisteren is het nog maar eens bewezen dat een joint met tabak gewoon SUCKT vergeleken met een pure joint:
Van een pure joint ben ik actief, mondig, eerder high dan stoned, toch volledig knetter, kan ik moeilijker slapen. Ik vind het ook veel 'fysieker'.

Een joint met tabak vind ik niet lekker smaken, ik wordt er stoned en lam van, (het 'ik wil in een cocon kruipen weg van iedereen' gevoel), verkleint mijn ego, maar werkt beter als 'slaapmutsje'. Maar dat laatste heb je niet nodig als je uitgaat! :)

Enkele tips:
Ik draai altijd dunne jointjes, dus om de papiersmaak te verminderen neem ik grijze smokings blaadjes. (heel dunne)

Ook heb je tipjes nodig die erg dun zijn. Ik neem altijd 'Jumbo tips' en gebruik daar maar iets meer dan een half reepje van.

Koop een goeie grinder! Grote stukjes in een sticky vertroppen de boel. :smilingimp:

Zie dat je wiet goed droog is, leg deze een nachtje uit je gripzakje te drogen. (niet fokken met de microgolf of over, gewoon open leggen is goed :P )

En als laatste: leer TOCH binnenstebuiten rollen! :grin: Het is nét zo makkelijk als normaal rollen!
Neem een vloei. De plooi die hier in zit moet andersom. Dus plooi het vloei opnieuw, zodat de kleefrand aan de buitenkant van de V zit (zijaanzicht :) )

Rol dan gewoon je joint zoals je die altijd rolt, met de kleefrand aan de buitenkant, naar jouw gericht.
Het enige wat je nu moet doen is je joint niet volledig dichtdraaien. Draai tot je de lijn ziet van de kleefrand-zijde. Lik hier aan (stevig likken, want de kleefrand moet bevochtigt worden DOOR de eerste laag vloei) en draai hem volledig dicht.
Laten drogen, aandrukken, terug openrollen, teveel aan papier afbranden of scheuren, en genieten van je pure joint!

(hopelijk is mijn binnenstebuitenhandleiding wat te snappen :tearsofjoy: )

:wave:

Unstopable Maniac

Varry zei:
Ten eerste: goeie beslissing! :grin:

Ik ben 6 maanden geleden gestopt met roken, en draai dus ook geen tabak meer in mijn jointen.
Gisteren is het nog maar eens bewezen dat een joint met tabak gewoon SUCKT vergeleken met een pure joint:
Van een pure joint ben ik actief, mondig, eerder high dan stoned, toch volledig knetter, kan ik moeilijker slapen. Ik vind het ook veel 'fysieker'.

Een joint met tabak vind ik niet lekker smaken, ik wordt er stoned en lam van, (het 'ik wil in een cocon kruipen weg van iedereen' gevoel), verkleint mijn ego, maar werkt beter als 'slaapmutsje'. Maar dat laatste heb je niet nodig als je uitgaat! :)

Enkele tips:
Ik draai altijd dunne jointjes, dus om de papiersmaak te verminderen neem ik grijze smokings blaadjes. (heel dunne)

Ook heb je tipjes nodig die erg dun zijn. Ik neem altijd 'Jumbo tips' en gebruik daar maar iets meer dan een half reepje van.

Koop een goeie grinder! Grote stukjes in een sticky vertroppen de boel. :smilingimp:

Zie dat je wiet goed droog is, leg deze een nachtje uit je gripzakje te drogen. (niet fokken met de microgolf of over, gewoon open leggen is goed :P )

En als laatste: leer TOCH binnenstebuiten rollen! :grin: Het is nét zo makkelijk als normaal rollen!
Neem een vloei. De plooi die hier in zit moet andersom. Dus plooi het vloei opnieuw, zodat de kleefrand aan de buitenkant van de V zit (zijaanzicht :) )

Rol dan gewoon je joint zoals je die altijd rolt, met de kleefrand aan de buitenkant, naar jouw gericht.
Het enige wat je nu moet doen is je joint niet volledig dichtdraaien. Draai tot je de lijn ziet van de kleefrand-zijde. Lik hier aan (stevig likken, want de kleefrand moet bevochtigt worden DOOR de eerste laag vloei) en draai hem volledig dicht.
Laten drogen, aandrukken, terug openrollen, teveel aan papier afbranden of scheuren, en genieten van je pure joint!

(hopelijk is mijn binnenstebuitenhandleiding wat te snappen :tearsofjoy: )

:wave:

Heel erg bedankt voor AL je tips, ik heb hier zeker veel aan :smoke: .
Alleen ik snap het gedeelde niet van :

''Neem een vloei. De plooi die hier in zit moet andersom. Dus plooi het vloei opnieuw, zodat de kleefrand aan de buitenkant van de V zit (zijaanzicht :) )''

Het spijt me heel erg maar zou je dit op een of andere manier kunnen verduidelijken met foto's of dergelijke, want ik heb meerdere uitleggen en tutorials gezien om binnestebuiten te draaien maar ze zijn zeer verschillend :flushed: .

Ik ben ook een kluns in dat soort dingen maar ik denk dat als ik eenmaal weet hóé het moet ik het ook wel kan :wink: .

Alvast bedankt grs Jaap :stoned:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
leg vloei neer

draai m om

doe wat je normaal ook doet

draai m dicht en lik de plakrand door de vloei heen

goed aanduwen, omvouwen en weer likken,

scheuren

roken

Unstopable Maniac

Zazuu. zei:
leg vloei neer

draai m om

doe wat je normaal ook doet

draai m dicht en lik de plakrand door de vloei heen

goed aanduwen, omvouwen en weer likken,

scheuren

roken

Sorry hoor maar met ''omdraaien'' ben je niet echt duidelijk, je kan een vloei op meerdere manieren omdraaien :P .

Sorry hoor maar met ''omdraaien'' ben je niet echt duidelijk, je kan een vloei op meerdere manieren omdraaien :P .

de plakrand moet aan jou zuide tegen de tafel liggen... dus als je hem normaal hebt op beide manieren 1keer omdraaien :P

Extisi

Wijs gebruiker
Kan je dus, als je puur wilt roken, zo maar een joint draaien enkel met wiet?
Gewoon dus, zoals je een joint draait met tabak. Alleen dan zonder tabak? :rolleyes:

Unstopable Maniac

Mensen allemaal heel erg bedankt, vooral voor het filmpje. Ik heb het 10x geoefend met enkel shag lange vloei & tip en ik kan het nu redelijk goed voor een beginner ( vind ik zelf :smoke: ) .

Ook bedankt voor alle tips ik heb hier genoeg aan. ( meer tips ofcourse altijd welkom ) Ik zal jullie wel op de hoogte houden hoe het nou uitijndelijk is verlopen :stoned: .

Grs Jaap :smoke:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Extisi zei:
Gewoon dus, zoals je een joint draait met tabak. Alleen dan zonder tabak? :rolleyes:

Nee! Dan onstaat er een zwart gat naar een andere dimensie! :grin:

Ik vind het de beste manier zo, maar tis ff wennen want velen vinnen het nogal 'stevig' binnenkomen, met hoesten ten gevolg. Went heel snel, ookal doe je het niet elke dag of week.

Extisi

Wijs gebruiker
Varry zei:
Extisi zei:

Nee! Dan onstaat er een zwart gat naar een andere dimensie! :grin:

Ik vind het de beste manier zo, maar tis ff wennen want velen vinnen het nogal 'stevig' binnenkomen, met hoesten ten gevolg. Went heel snel, ookal doe je het niet elke dag of week.

Oh, interessant! Leg is uit? :P

BacingsPen

Badass junkie
goede beslissing! Iemand die besluit puur te roken is naar mijn idee een ''verstandige'' blower.. De meeste mensen die dagelijks blowen en daar niet bij roken beseffen vaak niet dat ze vooral verslaafd zijn aan nicotine en niet zozeer THC..

Ken ook mensen in mijn omgeving die al rookte voor ze blowde, en het gelukt is te stoppen met roken toen ze eenmaal hun jointjes puur gingen roken! :stoned:

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
voor goede puur joint neem ik standaard vloei
ik vul het vloeitje met wiet alsof het shag is.. geen tipje , en geen toeter.

als ie gedraaid is lik ik ff aan buitenkant en steek ik em aan.
door speeksel schiet de vlam niet helemaal door.
eenmaal een paar trekjes genomen zal de hars in de joint wat gaan smelten.
vanaf dat moment gaat de joint steeds langzamer branden , zonder echt uit te gaan.

je joint zal je niet steeds hoeven aansteken , en echt hard banden doet het ook niet met "sticky icky " erin.

rijste vloei gebruik ik alleen in combinatie met has of met tabak.
wiet op zich hoeft niet perse in rijste vloei

rizla blauw is de snelst brandende rijstevloei..modiano de langzaamste.
het meeste smoking is vreemd en vies papier trouwens...maakt de smaak niet beter. smoking black valt nog het meest mee....kulu is zacht papier ,en de aldi-vloei is alleen geschikt o vulpen-inkt mee te deppen.

Bovenaan