Oxycodon met verlengde afgifte

Hallo,

Ik gebruik oxycodon 5mg op indien nodig indicatie.
Op dit moment de kortwerkende, maar dat is soms te kort om een hele dag actief te kunnen blijven.
Vanwege de verslavende werking wil ik eigenlijk geen twee op een dag gebruiken.

Nu was ik aan het zoeken op internet wat de 5mg tabletten met verlengde afgifte precies inhouden.
Ze werken langer, dat is duidelijk! Alleen wil ik dus liever niet meer van de stof in mijn lichaam hebben dan met een normale 5mg tablet.

Weet iemand of de tablet met verlengde afgifte meer van de werkende stof bevat om zo effectief het zelfde 5mg effect te bereiken, maar dan over langere tijd?
Of bevat het exact dezelfde hoeveelheid van de werkzame stof als de kortwerkende tablet die alleen vertraagd wordt afgegeven aan het lichaam?

De laatste van de 2 lijkt mij het meest logisch, maar heb het met google nergens duidelijk kunnen lezen.
Als iemand het weet hoor ik het graag!

DannyR

Belezen gebruiker
gewoom verkruimelen en op snuiven of weg wegwerken met een glaasje blijft van de extended release niks meer over

DannyR

Belezen gebruiker
en das noiit verkeerd natuurlijk mits je het elke dag doet 1 keer per maand dan zit je wel goed

Zweevteev

Wijs gebruiker
Of bevat het exact dezelfde hoeveelheid van de werkzame stof als de kortwerkende tablet die alleen vertraagd wordt afgegeven aan het lichaam?
Het is deze inderdaad, dus de kans bestaat dat het door de verlengde afgifte niet goed genoeg de pijn bestrijdt als je daar 5mg van slikt.

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Hallo,

Ik gebruik oxycodon 5mg op indien nodig indicatie.
Op dit moment de kortwerkende, maar dat is soms te kort om een hele dag actief te kunnen blijven.
Vanwege de verslavende werking wil ik eigenlijk geen twee op een dag gebruiken.

Nu was ik aan het zoeken op internet wat de 5mg tabletten met verlengde afgifte precies inhouden.
Ze werken langer, dat is duidelijk! Alleen wil ik dus liever niet meer van de stof in mijn lichaam hebben dan met een normale 5mg tablet.

Weet iemand of de tablet met verlengde afgifte meer van de werkende stof bevat om zo effectief het zelfde 5mg effect te bereiken, maar dan over langere tijd?

De laatste van de 2 lijkt mij het meest logisch, maar heb het met google nergens duidelijk kunnen lezen.
Als iemand het weet hoor ik het graag!
Die 5 mg wordt heel langzaam afgegeven,,.. korte geven je een piek / energie stoot.
Ik gebruik 4 x 5 kort per dag voor chronische pijn . Puur zodat ik dan 4 x weet dat ik kan douchen , even naar de super kan, of stofzuigen, 5 mg retard doet me niets ..,.12 uur lang krijg je een beetje binnen van de 5 totaal. Dus ik kies de korte , zo weet ik wanneer het werkt en als ik lui in bed lig, serie kijk neem ik niets. Zo weet ik precies wat ik binnen heb en wanneer t uitgewerkt is ( 2 uurtjes ongeveer )

Bovenaan