Oxycodon stoppen

Mcrazy

Belezen gebruiker
Hey Lieve mensjes,

Ik ben Coldturkey aan het stoppen van de oxycodon. Maar de 4e dag is echt hels. Ik ben ziek. Vanochtend braken, dunne diarree en koude rillingen/koorts. Wat ook handig om te weten is. Ik had 90 morfine tabletten gekregen van iemand. Die had ik binnen een week op. Toen kocht ik pakje oxy van 10 mg 30 stuks. Had ik binnen een heel weekend op. Weekend daarop 2 strips van 30 mg. Had ik er na het weekend 5 van over. Waren in totaal 20 stuks van 30 mg.

Gaat dit nog minderen 😪😪 wat kan ik het beste doen. Tot nu toe heb ik alleen koude en rillende benen. Aub iemand help me met tips.

Liefs,

Me

Laatst bewerkt:

Damius

Bewuste gebruiker
Ik ben niet zo thuis in de door jou gebruikte dosissen - maar het wordt sterk afgeraden cold turkey af te kicken van oxycodon. Houd het vannacht in de gaten en mocht het verder achteruit gaan dan absoluut de huisartsenpost bellen.

Eve's drop

Badass junkie
Oxycodone,

Push trough!
Been there done that!

Echt een kutmiddel, eerst dagen misselijk van de duizeligheid.
En dan komt de tolerantie, tot 100mg per dag.
En dan komt er ook nog constipatie bij kijken, echt niks waard.

Persoonlijk heb ik een zachte landing gecreëerd door een week wat norflurazepam te nemen.
Maar wees gewaarschuwd, die benzooi is nog veel erger.

Ik zou eerst minderen, dat voelt kut en creëert cravings maar is beter dan cold turkey.

Eve's drop

Badass junkie
Ik ben niet zo thuis in de door jou gebruikte dosissen - maar het wordt sterk afgeraden cold turkey af te kicken van oxycodon. Houd het vannacht in de gaten en mocht het verder achteruit gaan dan absoluut de huisartsenpost bellen.

Het is al druk genoeg bij de huisarts, paar weken doorbijten.

Weinig risico, maar wel extreem rot gevoel.

Mcrazy

Belezen gebruiker
Omg dankjewel voor je advies!!! Ik heb het maar even gebruikt, maar wel gelijk bam veel. Ik hou het inderdaad even uit. Wacht tot morgen. Heb nu alleen nog koude rillingen... we gaan zien wat vannacht doet. Als ik me vannacht echt beroerd voel neem ik een oxy 10mg. Dankje❤️‍🩹❤️

Mcrazy

Belezen gebruiker
Oxycodone,

Push trough!
Been there done that!

Echt een kutmiddel, eerst dagen misselijk van de duizeligheid.
En dan komt de tolerantie, tot 100mg per dag.
En dan komt er ook nog constipatie bij kijken, echt niks waard.

Persoonlijk heb ik een zachte landing gecreëerd door een week wat norflurazepam te nemen.
Maar wees gewaarschuwd, die benzooi is nog veel erger.

Ik zou eerst minderen, dat voelt kut en creëert cravings maar is beter dan cold turkey.
Verschrikkelijk en dan heb ik het nog niet eens zo lang gebruikt. De lengte van gebruik maakt de afkickverschijnselen niet minder mild. Maakt misschien wel uit hoe lang je afkickverschijnselen hebt????

Ik heb diazepam thuis ? Dat even nemen? ben een enorme drama queen right now. I need a chill pil.
Wordt echt niet goed, van die koude rilling etc. De rest is al weg. Moet ik echt niet even afwachten wat morgen doet, voordat ik weer wat neem? Help me😭
Bedankt voor je reactie zo fijn iemand met ervaring Naja ook weer niet, is kut spul. Maar ook weer wel. Je weet dan waar je het over hebt en kan me helpen❤️

Lepeltje

Experimenterende gebruiker
Volhouden!
Ik heb hetzelfde ondergaan 1 maand geleden. Het kan heel heftig en pijnlijk gaan worden. Maar de klachten verdwijnen echt vanzelf. De eerste 72 uur zijn het ergste. Daarna wordt het echt minder. De pijn kan zo intens voelen dat het niet meer te houden is, maar probeer door te zetten. Als je dit nu een paar dagen volhoudt ben je er vanaf.

Lepeltje

Diazepam wordt wel eens gebruikt om de heftige ontwenning op te vangen, maar kijk uit dat je de ene verslaving niet inruilt voor de andere.

• Like
Waarderingen: XMR

EddieSixx

Newbie
Zit in hetzelfde schuitje, dag 5 vandaag. Maar het is al wel beter, die hevige pijnen zijn al minder, enkel nog de koude rillingen en warmte opflakkeringen en zweten en wakker liggen en overdag doodmoe zijn en emo en misselijkheid en geen eetlust en krampen. Maar die verschrikkelijke pijn is echt al beter.

Voor die spier en bot pijnen kan je gerust paracetamol of ibuprofen nemen, helpt toch een klein beetje bij mij. Dat braken: metoclopramide kan je in de apotheek zo krijgen en werkt goed tegen de misselijkheid. Probeer desondanks het kutte gevoel toch iets binnen te krijgen van eten, dat je niet te erg verzwakt. Drink veel water. En neem loperamide als je teveel last hebt van diarree. Probeer ook dagelijks een kleine wandeling te maken, doe het heel rustig aan. Maar met mate actief blijven helpt echt wel! En probeer je hoofd ook zoveel mogelijk af te leiden dat je niet continue denkt aan hoe kut je je voelt.

good luck en blijven doorbijten

Mcrazy

Belezen gebruiker
Zit in hetzelfde schuitje, dag 5 vandaag. Maar het is al wel beter, die hevige pijnen zijn al minder, enkel nog de koude rillingen en warmte opflakkeringen en zweten en wakker liggen en overdag doodmoe zijn en emo en misselijkheid en geen eetlust en krampen. Maar die verschrikkelijke pijn is echt al beter.

Voor die spier en bot pijnen kan je gerust paracetamol of ibuprofen nemen, helpt toch een klein beetje bij mij. Dat braken: metoclopramide kan je in de apotheek zo krijgen en werkt goed tegen de misselijkheid. Probeer desondanks het kutte gevoel toch iets binnen te krijgen van eten, dat je niet te erg verzwakt. Drink veel water. En neem loperamide als je teveel last hebt van diarree. Probeer ook dagelijks een kleine wandeling te maken, doe het heel rustig aan. Maar met mate actief blijven helpt echt wel! En probeer je hoofd ook zoveel mogelijk af te leiden dat je niet continue denkt aan hoe kut je je voelt.

Bedankt voor je antwoord. Ik ben nu van de erge ontwenning af. Wauw dat was echt hel!!!!! Ik heb het gewoon afgebouwd dus 1x 2 dagen 10mg genomen. Toen verdwenen de erge klachten ook. Wauw.

• Like
Waarderingen: XMR

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Diazepam wordt wel eens gebruikt om de heftige ontwenning op te vangen, maar kijk uit dat je de ene verslaving niet inruilt voor de andere.

Hoe gaat het nu?

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Het is al druk genoeg bij de huisarts, paar weken doorbijten.

Weinig risico, maar wel extreem rot gevoel.
Het is nooit te druk, jij bent bezig met iets goeds en pittig voor je lijf. Je mag gerust Diazepam vragen. In klinieken doen ze dat ook. Hoorde dat eenw medewerker zeggen. Niet t woord. Maar hier ontwennen ze met ondersteuning,het hoeft geen hel te zijn.
Sterkte, je bent al goed bezig.

Hulp vragen en door 💪🏼🍀

SoulAssassins

Badass junkie
Hallo ik ben 8 jaar verslaafd geweest aan oxycodon ,ik kreeg het voor mijn kapotte rug. al snel merkte ik dat ik afhankelijk werd van het middel maar het was zo sterk dat ik gewoon niet kon afbouwen ,ik ging ook andere manieren gebruiken om de oxycontin binnen te krijgen door het te verpoederen en op te snuiven,ik wist dat ik heel fout bezig was en besefte heel goed dan dit wel eens het einde kon worden voor mij. Ik trok aan de bel bij de huisarts en die heb me naar een goed verhaal doorverwezen naar ggz verslavings zorg. Ik heb gevraagd naar het middel clonidine omdat ik daar 30 jaar geleden ook mee ben afgekickt van de heroine en methadon ,ik was naar 3 dagen clean en voelde me al een stuk beter ,dus ik wilde weer die route pakken om van de oxycodon af te komen. Ik ben dus gaan afkicken met clonidine maar deze keer voor de oxycodon. Ik ben van 50mg naar 0 gegaan in 1 dag en na 3 dagen was ik weer clean! Dus mensen er is een methode om snel en doeltreffend af te kicken van het middel maar je moet er wel even voor vechten om het middel clonidine te krijgen ,ik ben nu 4 maanden clean en voel me best goed en heb weer een mooie bruine huid en gezichten voel me weer sterk en vitaal !

Dooker

Belezen gebruiker
Hey Lieve mensjes,

Ik ben Coldturkey aan het stoppen van de oxycodon. Maar de 4e dag is echt hels. Ik ben ziek. Vanochtend braken, dunne diarree en koude rillingen/koorts. Wat ook handig om te weten is. Ik had 90 morfine tabletten gekregen van iemand. Die had ik binnen een week op. Toen kocht ik pakje oxy van 10 mg 30 stuks. Had ik binnen een heel weekend op. Weekend daarop 2 strips van 30 mg. Had ik er na het weekend 5 van over. Waren in totaal 20 stuks van 30 mg.

Gaat dit nog minderen 😪😪 wat kan ik het beste doen. Tot nu toe heb ik alleen koude en rillende benen. Aub iemand help me met tips.

Liefs,

Me
als je wil beweren dat na die 4 dagen je zulke aantallen consumeerde in de bijbehorende tijdframes dan komt het op mij over dat je niet slechts nam tegen de rillingen, maar dat je gewoon relapste in je gebruik. je had met vele malen minder al de ontwenning kunnen temperen. als je wilt afbouwen dan ist niet de bedoeling dat je meer neemt dan nodig om je kut te voelen, terwijl deze aantallen je vast in een roes hebben gekregen.. dat is niet echt indicatie dat je serieus bent over het afbouwen

DownUnder

Hey Lieve mensjes,

Liefs,

Me

Ik vind het een beetje vreemd verhaal. Sowieso moet je al zwaar verslaafd zijn om zulke aantallen naar binnen te werken binnen zo'n korte tijdsbestek. Kan mij niet indenken dat iemand dit zomaar allemaal kan innemen zonder daar problemen mee te krijgen. Enfin, dit is niet alles, wat ik ook vreemd vind is dat er een gat lijkt te zijn van 5 dagen tussen beide weekenden in, immers schrijf je dat je 30 stuks Oxycodon binnen een weekend op had en het weekend daarop 2 strips van 30mg, waarvan je 15 had gebruikt. Dan kom je nu dus aan met dat verhaal van Cold Turkey afkicken etc. Maar wat ik dan niet hoor of lees is hoe jij je dan hebt gevoeld tussen die weekenden in. Immers, volgens jou verhaal, had je dan 5 dagen niets gebruikt en leek je dus geen afkickproblemen te hebben gehad. Klopt hier iets niet, heb je het verzonnen of heb je een groot deel achtergehouden?

Bovenaan