paddo kweekset probleem

IlovetheWEED

Experimenterende gebruiker
ik heb een mexicaanse paddo.kweekset gekocht maar heb er geen handleiding bij gekregen... ik weet dat ik water in de doos moet doene en na 12af moet gieten... maar moet ik de doos dan met het deksel in de zak doen? deksel eraf of na hoeveel dagen het deksel eraf? en een 2tal cm water in de zak doen na de 12 uren? mvg Ilovetheweed

IlovetheWEED

lolnoob

Bewuste gebruiker
Het mag niet te dicht bij een warmtebron zoals de verwarming staan. Verder maakt het niet veel uit, als er maar geen direct zonlicht op komt en de temperatuur niet te veel schommelt.

IlovetheWEED

lolnoob zei:
Het mag niet te dicht bij een warmtebron zoals de verwarming staan. Verder maakt het niet veel uit, als er maar geen direct zonlicht op komt en de temperatuur niet te veel schommelt.
Ok danku! kheb nog 1 vraagje ik heb mijn set dus gevuld met water en na 12 het water er trg uit proberen gieten maar er kwam gelijk niks van water uit???
Grtzz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan heb je er niet genoeg water in gedaan.

Bij het soaken moet de bak echt volledig vol met water staan.
Na 12 uur moet er dan gewoon nog echt overtollig water zijn, wat niet in de set heeft kunnen trekken.

Ik zou zeggen: Alsnog soaken, met voldoende water.
Doe je dit niet, dan heb je kans dat het substraat halverwege de eerste flush uitgedroogd raakt.
Dit kun je ook dan oplossen met het vernevelen van water, en/of een laagje water onderin de zak te zetten maar beide vergroten in theorie de kans op contaminatie.

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Dan heb je er niet genoeg water in gedaan.

Bij het soaken moet de bak echt volledig vol met water staan.
Na 12 uur moet er dan gewoon nog echt overtollig water zijn, wat niet in de set heeft kunnen trekken.

Ik zou zeggen: Alsnog soaken, met voldoende water.
Doe je dit niet, dan heb je kans dat het substraat halverwege de eerste flush uitgedroogd raakt.
Dit kun je ook dan oplossen met het vernevelen van water, en/of een laagje water onderin de zak te zetten maar beide vergroten in theorie de kans op contaminatie.
ik heb nogtans de instructies gevolgd... ik heb het deksel een hoekje geopend en er water in laten lopen tot het vol was... hierop heb ik het deksel gesloten... ik zag dat het water tegen het deksel zat... vervolgs 12u laten staan en er kwam niks van water meer uit... er zit al zo'n 2cm water in..grtz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als de bak bij het soaken helemaal gevuld was met water (zoals je zelf al zegt: water tegen het deksel aan) dan moet het goed zijn.

Vind het wel raar dat het substraat al dat water heeft opgezogen..
Ik zou het gewoon even aankijken..

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Als de bak bij het soaken helemaal gevuld was met water (zoals je zelf al zegt: water tegen het deksel aan) dan moet het goed zijn.

Vind het wel raar dat het substraat al dat water heeft opgezogen..
Ik zou het gewoon even aankijken..
Ja okee, dus een goede week wachten en als er niks is dan gwn trg opvullen..? kun je eigenlijk in de tuin ook paddo's kweken ? mvg Ilovetheweed en alvast bedankt voor alle tips!!! :grin:

IlovetheWEED

Ik heb mijn paddokweekset nu maandag (13/12/10) gesoak't maar na de 12u geen overtollig water gezien bij het afgieten... heb ik nu genoeg water gegeven ik nevel af en toe eens de kweekset en er staan een randje water onderaan de zak... Mvg Ilovetheweed :stoned:

Bovenaan