Paddo McKennaii kweekset

Leowou

Newbie
Hallo, dit zijn de paddo's McKennaii.
Ze staan er al sinds 25oktober, pas sinds gisteren (5 november was het eerste paddestoeltje uitgekomen.)
Nu (6 november) heb ik de fotos genomen.
Ik zou graag willen weten of deze goed gaan, niet teveel water in de zak? De vorige kweekkit (Mexicana) was beschimmeld.. maarja ik gaf water met mijn handjes toen ik zo high as fuck was.. dom dom grote oogst naar de knoppe.
Foto's:

http://imgur.com/a/R1Rpp

MeejheM

Badass junkie
veel verstand heb ik er niet van, maar zo te zien hebben ze genoeg vocht. in elk geval niet te weinig. ik zou die zak lekker dichtknopen, besmetting is het grootste gevaar voor paddo's toch?

Leowou

Newbie
MeejheM zei:
veel verstand heb ik er niet van, maar zo te zien hebben ze genoeg vocht. in elk geval niet te weinig. ik zou die zak lekker dichtknopen, besmetting is het grootste gevaar voor paddo's toch?

Jup, besmetting is inderdaad het grootste gevaar voor paddo's.
Ik zal morgen mijn vorige kweeksetje de foto's ervan opzetten dan kun je eens zien hoeveel schimmel ze hadden.. gewoon door 1 knoeifoutje.
Bedankt voor je reply!

Leowou

Newbie
McKennaii kweekset deel 2 (LeoWou)

Hallo, dit zijn de paddo's McKennaii.
Ze staan er al sinds 25oktober, pas sinds 5 november was het eerste paddestoeltje uitgekomen.
Nu (10 november) heb ik de fotos genomen.
De vorige kweekkit (Mexicana) was beschimmeld..

Vragen :

1. Ik zou graag willen weten of deze goed gaan.
2. De paddo's hebben witte plushen op hun steel en onder aan het hoedje is dit normaal? (De kweekkit staat niet in de perfectste ruimte voor wat ze nodig hebben, en er hing al 1week hetzelfde water aan de zak ook best veel water)
3. Ik heb de paddo kweekset net uit de zak gehaald, en de filterbag afgedroogd met een handdoek. En heb opnieuw de filterbag besproeit met water en de kweekkit er weer in gezet. Mocht dit?
4. De grond staan ook vol plushes? is het normaal?
5. De witte puntjes op de hoed zijn zo dik?
6. Is de grootste paddo die rechtstaat een afwijking of is het normaal?

Foto's:

http://imgur.com/a/khZhz

Mvg, LeoWou

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb je nieuwe topic even samengevoegd met je oude topic, graag niet elke keer een nieuw topic aanmaken.

Wat betreft je vragen kan ik je helaas niet helpen, aangezien ik zelf helemaal geen ervaring heb met het kweken van paddo's.

Leowou

Newbie
Psychedelibee zei:
Ik heb je nieuwe topic even samengevoegd met je oude topic, graag niet elke keer een nieuw topic aanmaken.

Wat betreft je vragen kan ik je helaas niet helpen, aangezien ik zelf helemaal geen ervaring heb met het kweken van paddo's.

Oke, bedankt dat je het gewijzigd hebt.
Ik dacht omdat ik weer een nieuwe link had eventjes een nieuw topic!
Mijn excuses daar voor.

Mvg, LeoWou

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leowou zei:
Echt niemand met verstand van paddo's hier? :(
Er zitten er wel een paar tussen volgens mij, maar redelijk beperkt helaas.

Als ik je een tip kan geven, je smartshop kan je waarschijnlijk helpen. Anders zou ik shroomery proberen, het is Engelstalig, maar op dat forum zitten genoeg experts rondom paddo's en het kweken ervan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Re: McKennaii kweekset deel 2 (LeoWou)

Ik ben geen expert, maar ik heb wel een aantal van die kweekbakken gehad.

1. Ik zou graag willen weten of deze goed gaan.
Ziet er goed uit, al had ik altijd een stuk meer mycelium (pluizig wit spul) op de bodem. Als ze bij mij de grootte van die van jou op de foto hadden, dan ging het altijd heel snel vanaf daar en stond de bak een paar dagen later ofwel vol met allemaal kleine, of met een aantal hele grote.
2. De paddo's hebben witte plushen op hun steel en onder aan het hoedje is dit normaal? (De kweekkit staat niet in de perfectste ruimte voor wat ze nodig hebben, en er hing al 1week hetzelfde water aan de zak ook best veel water)
Dat is dat mycelium waar ik het over had. Het lijkt nogal weinig bij jou.
3. Ik heb de paddo kweekset net uit de zak gehaald, en de filterbag afgedroogd met een handdoek. En heb opnieuw de filterbag besproeit met water en de kweekkit er weer in gezet. Mocht dit?
Waarom heb je dat eigenlijk gedaan? Het liefst haal je die kweekkit niet uit de filterzak aangezien de kans op contaminatie anders veel groter wordt. Sproei alleen dagelijks of wanneer nodig wat water in de zak en dan niet recht op de kweekbak maar tegen de binnenkanten van de zak. Het hoort juist vochtig te zijn.
4. De grond staan ook vol plushes? is het normaal?
Ja. Mits het mycelium is en niet een verkeerde schimmel (maar dat verschil kun je zien en ruiken)
5. De witte puntjes op de hoed zijn zo dik?
Valt allemaal wel mee.
6. Is de grootste paddo die rechtstaat een afwijking of is het normaal?
Dat is normaal. Soms zitten er nogal afwijkende vormen bij. :wink:

Waar je vooral op moet letten is verkeerde schimmels en een hele nare geur. Die van jou zien er normaal uit, behalve dat er vrij weinig mycelium te zien is. En ze moeten natuurlijk wel flink doorgroeien de dagen erna.

Leowou

Newbie
Re: McKennaii kweekset deel 2 (LeoWou)

Dat is dat mycelium waar ik het over had. Het lijkt nogal weinig bij jou.

En hier is het volgende probleem wat ik bij mijn vorige set ook had.. achja bekijk de foto's maar eens..
De zak ruikt niet verrot, dat is wel een positieve verandering van de vorige kit.

http://imgur.com/a/RY52n

Mvg, LeoWou

MeejheM

Badass junkie
ik weet weinig van paddestoelen kweken, maar je laatste post vind ik onduidelijk. voor concrete antwoorden kun je het beste concrete vragen stellen.

Leowou

Newbie
MeejheM zei:
ik weet weinig van paddestoelen kweken, maar je laatste post vind ik onduidelijk. voor concrete antwoorden kun je het beste concrete vragen stellen.

Een paar van mijn paddestoelen hebben zo een soort witte pluisjes op hun stam, is dat normaal?

MeejheM

Badass junkie
volgens de scouting is het mycelium het hele jaar door ondergronds actief(witte draden, of iets soortgelijks), en bouwt de schimmel enkel in de herftst paddestoelen als middel om sporen te verspreiden.

nogmaal weet ik echt niks van paddo's kweken, maar laat die zak dicht, houd je aan de handleiding en kijk dan wat je hebt.

elke keer foto's maken helpt niet echt bij een schone omgeving behouden bij je paddestoelen.

wij deden dat vroegen in aquaria van de milieustraat of kringloopwinkel, en moesten die dingen altijd vreselijk goed ontsmetten, en altijd handen wassen voordat we er aan zaten. hygiene is echt heel belangrijk.

wat zegt je handleiding eigenlijk? hoe zou het er nu uit moeten zien? waar moet je op letten?

van wapshop:

-Als er dikke witte draden uit de grond omhoog steken dan is je temperatuur te hoog, verlaag deze naar 24° C.

-Zie je groene vlekken op het vermiculite dan heb je een besmetting met een schimmel, hier doe je niks tegen. Je oogst kan toch nog redelijk zijn.

-Ruik je een verrottingslucht dan heb je een besmetting met bacterien, je vochtigheid is veel te hoog geweest, ook hier is geen oplossing voor. Je kunt je bakje weggooien. (Zonder waterverwarming is dit haast niet mogelijk tenzij er spatwater in het bakje is gekomen.)

-Vertonen de paddo`s scheurtjes in de hoeden dan is je luchtvochtigheid te laag, controleer of er nog voldoende water in de zak zit en sluit het folie nog wat verder af.

-Zie je witte schimmeldraden op de hoeden van de paddestoelen dan is je luchtvochtigheid te hoog of te laag, als de hoeden glimmen is deze waarschijnlijk te hoog, maak de opening in het folie wat groter.

-Zitten er witte pluizen op de stelen van de paddestoelen, dit is normaal tot circa 1-2 cm hoogte. Als de hele stam pluizig is, is de luchtvochtigheid te hoog, maak dan de opening in het folie wat groter.

-Zie je afwijkingen van paddestoelen? Dit is normaal, vooral een tweede steeltje zonder wortels, los aan een hoed komt regelmatig voor.

-Krijgen je paddestoelen zwarte hoeden dan zijn ze overrijp. De paddo`s gaan zichzelf afbreken. Oogst deze paddenstoelen direct, ze kunnen nog gegeten worden.

-Als de stammetjes zwart worden zijn er sporen uit de hoeden gevallen, deze paddestoelen kunnen gewoon gegeten worden.

-Als het bakje na 3 weken nog niks doet is het waarschijnlijk te koud in je ruimte, zet je zak op een warmere plek.

MeejheM

Badass junkie
mijn reactie: ik zou het voorzichtg eten.

wacht liever de reactie van een kenner af, mijne zegt meer over mijn instelling dan over jou paddo's.

omfg

Belezen gebruiker
Hoe ver zet jij die bak onderwater? Ik heb nu net de sporen geinjecteerd (maar vergeten de dop te desinfecteren met alcohol :( ) Anyway, ze hebben het over "zet het tot de substraat onderwater"? Wat is de substraat?, Die strip die op die bak zit? Moet heel die bak onderwater ja?

Misschien een tip voor de volgende keer.
Niet te vaak met de plantenspuit en de growbag dicht houden.
Lijkt echt op teveel water.

Bovenaan