Weet er iemand van jullie hoe ik goede paddothee zet van gedroogde mexicaantjes.
Zelf heb zet ik over het algemeen thee van verse, maar denk niet dat dat veel verschilt. Ik snij de verse in stukken (mocht dit niet gaan, gooi ze er gewoon helemaal in), laat dit in warm (niet kokend!) water zo'n 20-30 minuten staan met een beetje doorroeren. Daarna door een vergiet zodat de paddo's eruit zijn en opdrinken die hap.
En gebruiken jullie ook additieven?
Ik gooi er altijd een of twee theezakjes in om te zorgen dat de smaak wat lekkerder is. Zelf ga ik dan voor Pickwick Herfststorm (= appeltaartthee!

en een zakje zoethout. Dit kan natuurlijk vanalles zijn. Gooi er alleen geen suiker mij, aangezien dit het effect zou vermindern?
Hoelang en hoe intens zijn de effecten van die thee?
Mijn ervaring is dat een theetje snel opkomt zetten, binnen 20-40 minuten en ongeveer een uur of twee fatsoenlijk intens is. Daarna is het nog een uur of twee/drie/vier uittrippen.
Hoeveel gedroogde heb ik nodig voor 2 personen?
Aangezien 30g verse 1 portie is, en gedroogde 10x zo licht voor hetzelfde effect, zou je 3g per persoon moeten rekenen. Is dit echter de allereerste keer dat je paddo's doet dan zou ik niet voor deze hoeveelheid gaan, dit kan (zeker in een theetje) misschien wel te heftig/onprettig worden voor en eerste keer.
Bovenstaande antwoorden zijn een beetje gebaseerd op mijn ervaringen.