Paddo Thee

The_kid

Experimenterende gebruiker
Hoihoi,

Weet er iemand van jullie hoe ik goede paddothee zet van gedroogde mexicaantjes. En gebruiken jullie ook additieven? en hoelang en hoe intens zijn de effecten van die thee? en hoeveel gedroogde heb ik nodig voor 2 personen? :mrgreen:

:P thx en plz stay on topic

henkie84

Bewuste gebruiker
Weet er iemand van jullie hoe ik goede paddothee zet van gedroogde mexicaantjes.
Zelf heb zet ik over het algemeen thee van verse, maar denk niet dat dat veel verschilt. Ik snij de verse in stukken (mocht dit niet gaan, gooi ze er gewoon helemaal in), laat dit in warm (niet kokend!) water zo'n 20-30 minuten staan met een beetje doorroeren. Daarna door een vergiet zodat de paddo's eruit zijn en opdrinken die hap.

En gebruiken jullie ook additieven?
Ik gooi er altijd een of twee theezakjes in om te zorgen dat de smaak wat lekkerder is. Zelf ga ik dan voor Pickwick Herfststorm (= appeltaartthee! :hearteyes: en een zakje zoethout. Dit kan natuurlijk vanalles zijn. Gooi er alleen geen suiker mij, aangezien dit het effect zou vermindern?

Hoelang en hoe intens zijn de effecten van die thee?
Mijn ervaring is dat een theetje snel opkomt zetten, binnen 20-40 minuten en ongeveer een uur of twee fatsoenlijk intens is. Daarna is het nog een uur of twee/drie/vier uittrippen.

Hoeveel gedroogde heb ik nodig voor 2 personen?
Aangezien 30g verse 1 portie is, en gedroogde 10x zo licht voor hetzelfde effect, zou je 3g per persoon moeten rekenen. Is dit echter de allereerste keer dat je paddo's doet dan zou ik niet voor deze hoeveelheid gaan, dit kan (zeker in een theetje) misschien wel te heftig/onprettig worden voor en eerste keer.

Bovenstaande antwoorden zijn een beetje gebaseerd op mijn ervaringen.

exsmoker

Bewuste gebruiker
ik heb een tripreport gelezen van iemand hier die zijn paddothee had ingevroren, ontdooit en opgedronken en hij had er lekker op getript...
weet alleen niet meer wie dat was :confused:

shokora

Wijs gebruiker
Suiker maakt niet zo heel veel uit. Als je er 1 suikerklontje in gooit krijg je een marginale hoeveelheid suiker binnen maar het smaakt wel meteen een stuk beter.

Stel je drinkt tijdens je trip een glas cola, dan heb je al een stuk meer suiker binnen.

seraphinia

Experimenterende gebruiker
Honing als zoetstof! Is een zoetstof die niet werking mindert van de paddo's. Een heel suikerklontje is helemaal niet marginaal, dat is al best wel veel :(

Ook zal ik munt thee ofzo erbij doen, ik vind normaal munt thee heel vies maar 'Air' van pickwick erbij vind ik een ideale combinatie. Dat maakt de muffe paddo's wat frisser.

pythregius

Bewuste gebruiker
wat ik altijd doe is als volgt, water koker aan als het kokend heet is water in een pannetje of maatbekker 15 minuten laten afkoelen, de gedroogde paddo's erin effe breken, ik gebruik altijd verse btw, dan 20 minuten laten staan en door roeren, dan vitamie sap en groene thee erop beide koud dus, beetje honing erbij, voor de gijn mao remmer der bij, dan met staafmixer alles aan gort brengen, de zooi in de koelkast en koud van genieten :beer:

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
pythregius zei:
...voor de gijn mao remmer der bij, dan met staafmixer alles aan gort brengen, de zooi in de koelkast en koud van genieten :beer:

Ik had altijd gelezen dat het de bedoeling was om de MAO-remmers een halfuur tot een uur voor de paddo-consumptie in te nemen.
Heb je deze manier al eens geprobeerd? Zo ja, wat zijn de verschillen?

pythregius

Bewuste gebruiker
ErnstJünger zei:
pythregius zei:
...voor de gijn mao remmer der bij, dan met staafmixer alles aan gort brengen, de zooi in de koelkast en koud van genieten :beer:

Ik had altijd gelezen dat het de bedoeling was om de MAO-remmers een halfuur tot een uur voor de paddo-consumptie in te nemen.
Heb je deze manier al eens geprobeerd? Zo ja, wat zijn de verschillen?

ach psilocybine blijft wel een tijd in je lijf en de mao remmer werkt ook wel een tijd dus maakt niet uit, ayahuasca drink je ook in een keer :wink:

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik doe er vaak cup-a-soup champignon doorheen. Je proeft dan de paddestoelen helemaal niet meer.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik maak paddo boullion. 2 porties hawaiaanse, en 1 prtie kaalkopjes, in de blender(25 seconden blenden) met peper zout en een eetlepel olijfolie,

hierbij giet je afgekoelde boullion, weer een paar seconden blenderen.

doe dan in een pan een gedroogd pepertje, een centimeter fijngesneden gember, en twee teentjes knoflook, een rode ui. deze aanfruiten, het vuur uitzetten, half blikje kokosmelk toevoegen .en hier de paddomix bijgooien.

Ik doe er meestal nog wat chiliolie bij. Lekker pittig, en je proeft geen paddo.

shokora

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
Ik maak paddo boullion. 2 porties hawaiaanse, en 1 prtie kaalkopjes, in de blender(25 seconden blenden) met peper zout en een eetlepel olijfolie,

hierbij giet je afgekoelde boullion, weer een paar seconden blenderen.

doe dan in een pan een gedroogd pepertje, een centimeter fijngesneden gember, en twee teentjes knoflook, een rode ui. deze aanfruiten, het vuur uitzetten, half blikje kokosmelk toevoegen .en hier de paddomix bijgooien.

Ik doe er meestal nog wat chiliolie bij. Lekker pittig, en je proeft geen paddo.

Ik kom een keer bij jou paddo's eten o.o Dat klinkt lekker zeg.

Misschien ook maar eens proberen als ik een keuken tot mijn beschikking heb.

Bovenaan