paddo vraag.

zaep'

Newbie
vraagje voor de kwekers hier..

ik heb net een mushbag klaargemaakt. bij de instructie staat dan dat je de mushbag moet plaatsen op een warme donkere plaats.
in mijn kamer is het best koud, 15 graden ongeveer. zou je de mushbag ook op de vensterbank (boven de verwarming) kunnen neerzetten?

ik doe de gordijnen dan wel dicht zodat het wel donker blijft.

/edit: ik zie net dat dit topic eigenlijks in een ander subforum hoort.
sorry, ik ben ook net nieuw hier.

The Mystic

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Het is me onduidelijk wat er uit deze mushbags komt. Zijn dit sclerotia die je gaat groeien of daadwerkelijk (Psilocybe cubensis) paddestoelen?

In het geval van paddestoelen zou ik zeggen dat het noodzakelijk is dat de temperatuur boven de 20 graden uitkomt. Misschien is het handig om een termometertje te kopen, dit hoeft niet meer dan 3 Euro te kosten... Dan weet je ook meteen of het op je vensterbank ken zetten.

In het geval van sclerotia ben ik niet zeker. Je zou eens op http://www.erowid.org kunnen kijken.

Succes :wave:

The Mystic

Tripreporter
Het is me onduidelijk wat er uit deze mushbags komt. Zijn dit sclerotia die je gaat groeien of daadwerkelijk (Psilocybe cubensis) paddestoelen?

In het geval van paddestoelen zou ik zeggen dat het noodzakelijk is dat de temperatuur boven de 20 graden uitkomt. Misschien is het handig om een termometertje te kopen, dit hoeft niet meer dan 3 Euro te kosten... Dan weet je ook meteen of het op je vensterbank ken zetten.

In het geval van sclerotia ben ik niet zeker. Je zou eens op http://www.erowid.org kunnen kijken.

Succes :wave:

zaep'

Newbie
oh heh. vergeten erbij te zetten dat er paddo's uit moeten komen. equador paddo's om precies te zijn.
ik dacht wel dat het kon, maar ik heb paar weken geleden ergens gelezen dat je ze niet boven de verwarming moest neerzetten. ik weet niet meer waar dat stond.

nja, ik heb ze nu dus verplaatst naar de woonkamer, daar is het 21 graden ofzo.

dus ik zal wel zien of er wat gaat groeien.
als er wat komt zal ik foto's maken. :)

phy

Bewuste gebruiker
verwarming is idd niet aan te raden. paddos vinden temperatuurschommelingen niet zo fijn.

zoek een plek met een constante temperatuur. boven de koelkast is bijvoorbeeld een mooie plek. of in een keukenkastje. temp. tussen 20 en 24 graden ongeveer. hoe kouder/warmer hoe langzamer het gaat.

en man, 15 graden in je kamer. Ben je eskimo ofzo? :confused:

phy

Bewuste gebruiker
oh, en hoe warmer hoe meer kans op condens. wat contaminatie tot gevolg kan hebben.

The Mystic

Tripreporter
phy zei:
oh, en hoe warmer hoe meer kans op condens. wat contaminatie tot gevolg kan hebben.

Hehe, zullen we hem niet gelijk zo verwarren? :P Een temperatuur onder de 25 graden is idd aan te raden, hoe constanter hoe beter.

Mag ik vragen hoe je kweekbak eruit ziet? (Als een bakje van de chinees, maar dan zwart toevallig?)

zaep'

Newbie
nee, het is een mushbag. plastic zak met rogge spul erin.
ik ben nu 4 dagen bezig en zie wel wit spul. maar niet zo heel veel.

en nee, ik ben geen eskimo :P
maar ik zit haast nooit in mijn kamer, ik slaap er alleen in.

Infa_Red

Newbie
hi ik heb even een vraagje hoop dat iemand me hier mee kan helpen

ik heb een mush bag en de ondergrond is prima wit maar dat is het al een paar weken moet ik die zak openen of moet ik het de gehele tijd dicht houden tot dat ze gaan groeien ?? :wave:

Zeitgeist

Zet de growbox weg op een plaats niet in de zon en niet op de verwarming met een temperatuur van 20 tot 25°C.
Zorg wel voor voldoende daglicht!!!

www.growbox.org

maar ik denk dat ik een ander soort heb, cubensis...

Bovenaan