paddokweek update (eerste aantal zijn klaar), eetbaar?

JUNK86

Experimenterende gebruiker
Eey jongens,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb proberen te zoeken na het zelfde probleem maar nog niet gevonden. Mocht dat wel zo zijn dat spijt mij deze topic.

Ik heb sinds 3 weken een paddo kweek. Aangezien in de handleiding stond dat na 1 week de paddos zouden gaan groeien had ik de hoop op paddos al opgegeven aangezien pas na de 2e week de paddos begonnen te groeien.

Dit waren er niet veel 2 of 3. Nu na de 3e week zijn het er wat meer maar nog steeds zeer matig. Probleem wat ik nu begin te krijgen is dat de grootste paddo een groene vlaag over zijn kop heeft, en de onderkant van het kopje een groene rand heeft. Wat kan dit betekenen? of is dit normaal?

ook hebben 2 andere paddo's beschadigingen groene streep erop en een beetje ingekrompen paddo. Is dit mis of groeien deze wel en zijn ze ook te eten. Ik heb ze niet aangeraakt dus dat kunnen geen beschadegingen hebben veroorzaakt

hier wat fotos beetje wazig omdat ik het met met mijn cam heb moeten doen (camera kapot)

FOTO's :

onderkant kop = groen en groene vlaag over kop.

beetje uitgedroogt ziet die er uit (ingekrompen+beschadegingen)

streep over de paddo

beetje weinig paddo's

Bengt

Bewuste gebruiker
Normaal zal er wel nog wat komen en anders zul je bij je volgende vlucht wel stukken meer hebben.

JUNK86

maar de beschadegingen zijn niet vreemd?

En de groene rand net op de schijding van het witte en bruine deel bij de kop? (Eerste foto)

JUNK86

Bengt zei:
groen?

Ik zie echt nergens een groene rand.

Leg eens uit.

tis inderdaad niet zo goed te zien. Maar net tussen het witte en de bruine kop zit een groene rand van ongeveer 1 mm

voor der rest heeft de paddo ook een lichtgroene gloed over de kop (wel bruine kop maar groene gloed)

Ook de rest van de paddos schijne kleine beschadegingen te hebben(donkere of groene plekken in stam). Ik heb gelezen dat die beschadegingen kan krijgen van aanrakingen en dat die dan groen worden maar ik heb ze niet aangeraakt.

Zie bijv. de 2e foto, die ziet er voor mij gevoel beetje verrot uit.

En in de 1e foto kan je lichte kleurverschillen zien op de kop.

Maar daar is geen probleem mee? Gewoon eten?:P

JUNK86

ja ik heb jou paddo's gezien daarom dacht ik dat de mijne al niet zo goed gingen.

Vindt ze bij lange na niet zo goed er uit zien als die van jou. Ik had de leverancier gemailt toen ik geen paddos kreeg, maar die begon toen gelijk mij de schuld te geven dat ik te onzuiver was geweest....

Denk dat hij dat nu ook wel gaat proberen te zeggen.

beetje waardeloze gozer dus, volgende keer maar ergens anders bestellen.

Zet er dan ook even bij van welke pruster je dit kweeksetje hebt gekocht. Kwestie van in de toekomst verdere teleurstellingen te voorkomen! :grin:

azgaza

Badass junkie
Ik heb wel lelijkere paddo's in bakjes van de smartshop gezien; maar het zijn er wel erg weinig inderdaad.

JUNK86

dit setje is gekocht bij :

www.wapwinkel.nl

En zoals ik al zij het andwoord op de mail is gewoon dat zij er niks aan kunnen doen.

"hallo, zoals al eerder aangegeven hebben wij geen zicht op je kweekproces. Er is sinds kort een nieuwe site: www.paddokweek.nl
Daar staat veel informatie op en er is ook een forum waar je je kweek kunt delen met anderen. De site is net gestart dus het forum is (nog) niet druk.
Wij kweken zelf niet."

Dus geweldige service...... Volgende keer ga ik netjes naar
www.multispore.nl

JUNK86

dit is wat ik er van gekregen heb 72 gram..... De hoetjes gingen 2 dagen geleden al beetje open maar na 2 dagen zijn ze nog steeds niet helemaal open. Beetje raar ze zien er van binnen ook beetje uitgedroogt uit..

weet dat je voordat die opengaat moet plukke maar had geen tijd, maar is dit verdacht na 2 dagen nog steeds neit helemaal open?

rest van foto's :

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
vreemd..
misschien een stomme vraag, maar heb je de zak er wel goed overheen geplaatst? je moet er iig voor zorgen dat er genoeg luchtvochtigheid in blijft.

Verder is de 1e flush vaak het weinigst, ik had met mijn setje ook vrij weinig paddo's, die ook nog maar eens 3 à 4 cm groot waren..
bij de volgende flushes werden ze iig een stuk groter, sommige rond de 20-25 cm!

JUNK86

geloof me ik heb me aan alle regels gehouden de zak was helemaal vochtig binnenin. De vraag die me nu rest denk je dat deze er wel goed genoeg uit zien om op te eten of is het beter deze weg te gooien?

Bedoel het uitgedroogte binnenste en de groene vlaag over de kop van de grootste staat mij niet aan. Hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven.

later

pythregius

Bewuste gebruiker
sommige paddestoelen zijn dominant, zij trekken het voedsel uit de directe omgeving weg waardoor andere paddo's die dichtbij zitten niet meer groeien, als je heel steriel werkt kun je die grote paddo's verwijderen en laat je die kleine doorgroeien :wink: die hebben dan voldoende voeding

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Volgens mij waren de paddo's in kwestie al geoogst :wink:

Maargoed, zelfs half zwart uitgeslagen paddo's kan je nog eten en er van trippen, dus paddo's met wat schoonheidsprobleempjes zullen denk ik ook geen probleem zijn :P en als je ze gaat drogen zien ze er vaak nog veel erger uit.. :wink:

Nog een tip, als je ze droogt maak er dan thee van of gooi ze in de soep ofzo, tenzij je de aromatische nuance van beschimmelde ouwe boekenkasten kan waarderen :mrgreen:

JUNK86

hehe bedankt voor de tip.

Hoop dat het drogen bij mij zonder problemen gaat verlopen ik heb ze in een open bak naast de verwarming liggen met WC papier eronder en daaronder vochtvreters.

is dit goed of moet ik dit snel veranderen, want ik lees tegenstrijdige berichten over het jist dicht houden van de bak en open.

azgaza

Badass junkie
JUNK86 zei:
hehe bedankt voor de tip.

Hoop dat het drogen bij mij zonder problemen gaat verlopen ik heb ze in een open bak naast de verwarming liggen met WC papier eronder en daaronder vochtvreters.

is dit goed of moet ik dit snel veranderen, want ik lees tegenstrijdige berichten over het jist dicht houden van de bak en open.

Haal ze snel weg bij de verwarming. Te hoge temperaturen breken de psilocybine af, dus je kan ze beter op kamer tempreatuur bewaren. Wc papier is goed; keukenrol nog iets beter.

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm, gewoon opeten. Misschien zijn ze wel heel potent omdat je er maar zo weinig hebt gekregen, dat ze dan veel voedingsstoffen opgenomen hebben ofzo.

Laat ons weten hoe ze waren.

JUNK86

ok vandaag 10gram gegeten(twas me eerste keer)

Ik deed 10 gram omdat ik gewoon de alle kleintjes wou eten om het effect te zien en de grote ben ik aan het drogen. Maar moet zeggen meer had ik niet nodig ben 3 uur echt helemaal van het patje geweest.

Was supper visueel, probleem was dat ik halverwege een paniekaanval kreeg waardoor ik bad ging(Mijn moeder zou snel thuis komen en ik was helemaal gaar). Toch vondt ik het een mooie ervaring hoe ver je weg kan raken. Wis niks meer te plaatsen een en al warzooi.

Tijd bestond niet meer maar ook de rest van alle regels leken niet meer te kloppen. Snapte er echt niks meer van. En voor ik het wist was dat helemaal voorbij. Ben toen tv gaan kijken alles was weer ok alleen geluid werd uit elkaar getroken(robotstem of zacht). En het beeld werd helemaal wazig gezichten werden groter en misvoormder. Heb er hard om moeten laggen, maar kon het niet volgen waar ze het over hadden.

half uurtje later was alles afgelopen. Dus kwam er op neer begin was suppergoed en visueel daarna kwam ik in bad trip (leek jaren te duren) en daarna was alles weer mooi en grappig. (tijdsduur 11 uur tot 3 uur.

edwin__

Belezen gebruiker
mm direct de eerste keer je eigen paddo's ? maargoed dat moet je zelf lekker weten :wink:

ik heb even een vraagje, ik wil dus ook gaan teelten. (1x growkit kopen en daarna zelf sporenspuit maken. alle benodigdheden kan ik makkelijk aan komen en heb super goede plannne. maar nou wil ik het gewoon in een grote kast waar ouders nooit komen doen. nou is mijn vraag dus. zou je er iets van kunnen ruiken ?

Bovenaan