paddorepen op schiphol! :-)

BacingsPen

Badass junkie
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)

Je zegt het zelf..niemand draagt zorg voor de hopelozen in de samenleving. En af en toe en zwerver een hasjjointje geven helpt hem niet zoveel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn een leven te leiden zoals jij en ik. Ze zijn bijvoorbeeld geestelijk gehandicapt.
En ohja..klinkt misschien beetje lullig, maar wat is nou precies je punt?

Als je ff wat langer nadenkt/tussen de regels doorleest, snap je mijn punt wel denk ik.. (heb meer dan genoeg informatie ter beschikking gesteld niet waar? :beer: )

matthijs

Badass junkie
SpacingBen zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)

Je zegt het zelf..niemand draagt zorg voor de hopelozen in de samenleving. En af en toe en zwerver een hasjjointje geven helpt hem niet zoveel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn een leven te leiden zoals jij en ik. Ze zijn bijvoorbeeld geestelijk gehandicapt.

Als je ff wat langer nadenkt/tussen de regels doorleest, snap je mijn punt misschien! (heb meer dan genoeg informatie ter beschikking gesteld niet waar? )

En trouwens, als jij het niet zo goed had als nu, konden die daklozen je gestolen worden hoor geloof mij!

:beer:

Je hebt erg veel informatie gegeven maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer...

Play_bunny

Wijs gebruiker
mathijs zei:
Je kiest voor heroine, niet voor een kutleven.

Goed, dit is een eindeloze discussie, die zie ik nu al aankomen.

Punt is gewoon dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen leven. JIj maakt je keuzes, bewust of onbewust, onder invloed of niet onder invloed van allerlei "rotzooi".
Als je nuchter bent, kun je altijd je keuze terug draaien. Kies je ervoor om nooit nuchter te zijn (=oorzaak), dan kies je er ook zelf voor om je keuze niet terug te draaien (=gevolg).
Het heeft allemaal te maken met oorzaak en gevolg. Die keuze maak je toch echt zelf!

EDIT: je kan altijd honderdduizend excuses aanvoeren waarom iets gelopen is zoals het loopt. Altijd de schuld buiten jezelf zoeken. Dat lost niks op. Je bent zelf verantwoordelijk, en die verantwoordelijkheid kun je alleen nemen als je beseft dat je altijd je eigen keuze, hoe de afloop ook is. De schuld ligt bij jezelf en niet bij een ander.

matthijs

Badass junkie
Ik zeg ook niet dat het slim is om heroine te gebruiken..ik zeg alleen dat je, wanneer je het begint te gebruiken je niet bedenkt dat je waarschijnlijk op straat belandt.
En verder zeg ik dat daklozen meer respect verdienen. Spacingben gaf ze dat nou niet bepaald in een vorige post...

Play_bunny

Wijs gebruiker
als je niet van te voren nadenkt over de consequenties die je kan tegen komen door je eigen gedrag/keuzes, dan heb je zeker gelijk. Er zijn zat mensen die dat niet doen.

Mensen verdienen respect, ook daklozen, maar ik vind dat ze niet meer respect verdienen dan iemand die ik niet ken. Ik vind dat je voor ieder mens een soort van basisrespect hoort te hebben, wat ze door hun eigen gedrag kunnen verhogen of verlagen. Dat is aan hen.
Ik vind dat zolang je niet een deel uitmaakt van hun leven, ze dat respect dus ook niet kunnen verlagen of verhogen.

Ik vind dat hij ze wel iets van respect, niet veel misschien, maar goed dat is voor ieder persoon anders. Jij hebt er misschien meer respect dan iemand anders. Dat zou kunnen.

matthijs

Badass junkie
SpacingBen zei:
Als je jezelf zo gigantisch verlaagd door uit de prullenbakken te gaan eten, an mag je god prijzen als je daarna behalve een volle maag ook nog op reis kunt in je eigen wereld! :beer:

Van dat basisrespect lijkt dit me sowieso geen voorbeeld...

En weet je hoeveel daklozen verslaafd zijn aan pep en niet aan heroine...Jij gebruikt ook pep dus je kan jezelf nu ook veroordelen...

Play_bunny

Wijs gebruiker
Misschien niet, maar ik denk dat dit meer als grapje is bedoeld dan serieus.

Het zal best dat daklozen verslaafd aan weet ik veel wat voor dingen. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen.

mathijs zei:
Jij gebruikt ook pep dus je kan jezelf nu ook veroordelen...

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar dit is de meest grote kul iig :wave:

Mr 187

Bewuste gebruiker
mathijs zei:

Iedereen die een beetje kan nadenken weet dat dezelfde keuze is. :wink:
En zelfs voor diegene die dus niet een beetje na kunnen denken zijn er instantie's die met ze meedenken..keuze's in overvloed..

BacingsPen

Badass junkie
mathijs zei:
SpacingBen zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:

Als je ff wat langer nadenkt/tussen de regels doorleest, snap je mijn punt misschien! (heb meer dan genoeg informatie ter beschikking gesteld niet waar? )

En trouwens, als jij het niet zo goed had als nu, konden die daklozen je gestolen worden hoor geloof mij!

:beer:

Je hebt erg veel informatie gegeven maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer...

wow, was nog niet eens klaar met me bericht :P

Maareh, wat ik wil zeggen: je kunt nog zo van mening zijn dat ook ''hopeloze'' mensen recht hebben op een beter leven, en dat ben ik ook met je eens..

Maar zo heeft de natuur het blijkbaar niet geregeld.. We zijn als mens (nog) niet in staat om ook de ''hopeloze'' ''fucntieloze'' wezens te helpen.. Althans, Fucntieloos? In principe geven deze mensen gewoon een voorbeeld van hoe het NIET moet, als je aan deze maatschappij wilt deelnemen... We moeten ze dus inderdaad met wat meer respect behandelen, en we moeten ze dankbaar zijn..

Maarja, dat we niet op 1 lijn kunnen komen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat onze levens te verschillend zijn (vooral de bronnen waaruit we onze kennis halen zullen veel verschillen denk ik..)
Ik was er niet zo lang geleden nog van overtuigd dat er ooit een oplossing zou komen waardoor iedereen gelukkig kan zijn op deze wereld..
Maar zo is het niet, 9/10 mss... 1/10 deel zou je kunnen zien als een vervelend gevolg van hoe de natuur het geregeld heeft... (die net als de mens ook dus niet perfect is!)

Ik wil best geloven dat alle daklozen dakloos/hopeloos zijn -door omstandigheden- maar helaas spelen ook genen voor een groot deel een rol...

Hoe kom je erachter of een dakloze/hopeloze slachtoffer is, of gewoon een klootzak die kwaad wil, en daarom verstoten? Precies, door met ze te praten.. Doe dat dan, en haal mensen over dat ook eens te doen, maar ga niet zeggen dat ze er niet voor kiezen uit prullenbakken te eten want dat is bullshit.. (om wat Playbunny al aangaf...)

Ik vind het goed dat je zo opkomt voor de uit prullenbak etende daklozen in Nederland, maar het kan nog veel erger he, realiseer je dat ook..

Je staat (zeker in een individualistische maatschappij) nou eenmaal machteloos om dergelijke problemen geheel op te lossen..

We zouden gewoon niet zoveel met elkaar moeten neuken, dan neemt het aantal mensen tenminste ook niet meer toe, en wie weet hebben we dan ooit weer een beetje overzicht!

Maar goed, deze post voegt eigenlijk niets toe aan mijn vorige verhaal...

Het is namelijk een ''hopeloze'' poging om iets te posten waar jij je in kunt vinden, volledig bullshit dus ben ik bang :wink:

matthijs

Badass junkie
Mr 187 zei:
mathijs zei:

Iedereen die een beetje kan nadenken weet dat dezelfde keuze is. :wink:
En zelfs voor diegene die dus niet een beetje na kunnen denken zijn er instantie's die met ze meedenken..keuze's in overvloed..

Ja heroine gebruiken is inderdaad een verkeerde keuze maar iedereen maakt verkeerde keuzes.
Waarom zijn er dan nog zoveel mensen op straat..echt niet omdat ze dat leuk vinden hoor...

matthijs

Badass junkie
SpacingBen zei:
Ik wil best geloven dat alle daklozen dakloos/hopeloos zijn -door omstandigheden- maar helaas spelen ook genen voor een groot deel een rol...

Dit zegt toch ook dat je die mensen er niet persoonlijk op moet aankijken...
En ze kiezen er misschien wel voor om uit prullenbakken te eten maar als jij de keus hebt tussen verhongeren of die halfopgegeten big mac uit de prullenbak vissen wist je het ook wel lijkt me...

BacingsPen

Badass junkie
mathijs zei:
SpacingBen zei:

Dit zegt toch ook dat je die mensen er niet persoonlijk op moet aankijken...
En ze kiezen er misschien wel voor om uit prullenbakken te eten maar als jij de keus hebt tussen verhongeren of die halfopgegeten big mac uit de prullenbak vissen wist je het ook wel lijkt me...

Ja, maar ik, hoe mensenschuw ook, zou proberen mijn voedsel via een welvarend persoon proberen te krijgen(lopen er genoeg in de stad)... Of eigenlijk, ik zou op wilde zwijnen gaan jagen ofzo.. En ik zou een zeilboot jatten, zodat ik overal heen kan varen..(en illegaal kan vissen, waar ik maar wil!)

Er zijn ook heus wel mensen die zoiets doen.. Maar deze zijn (vaak) wel gestopt met drugs, waardoor ze dit als mogelijkheid zien, en dat zie ik die daklozen die uit prullenbakken eten nog niet zo gauw doen! (de ouderen dan he, dakloze jongeren onder de 25 zijn nog zeer goed te helpen, hoe hopeloos ze ook lijken..)

Misschien wil je het niet geloven, maar vaak gaan mensen pas dergelijk gedrag vertonen waarneer ze zich hebben overgegeven aan de drugs.. En die keuze hebben ze eerder in hun leven gemaakt, toen ze (uitzonderingen daar gelaten) nog niet zo diep gezonken waren, en het enigszins goed hadden...

Net zoals ik zelf de keuze heb gemaakt om 500 euro rood te staan om te kunnen kopen wat ik wil.. Eventjes heb ik in een stonede bui overwogen een lening af te sluiten, heb het niet gedaan, maar als ik het wel deed en ik kwam hierdoor later op straat, had je dan medelijden?

Vast wel, omdat het stomzinnig is..

Maar goed, dat mensen in de shit geraken komt ook echt niet helemaal door henzelf, dat zeg ik, nog een ander in dit topic.. Het ligt grotendeels aan de maatschappij waarin we leven, en daar help jij net zo hard aan mee als ik!

zommes

Badass junkie
Op zich ben ik het wel met matthijs eens dat sommige mensen gewoon de dupe zijn van omstandigheden en daarom een leven met wat minder welvaart moeten lijden.

Maar mr187 heeft helemaal gelijk dat je hier in Nederland, als je dat zelf ook wil, altijd de mogelijkheid hebt om jezelf aan voldoende eten te helpen wat niet uit de prullenbak komt.

BacingsPen

Badass junkie
zommes zei:
Op zich ben ik het wel met matthijs eens dat sommige mensen gewoon de dupe zijn van omstandigheden en daarom een leven met wat minder welvaart moeten lijden.

Maar mr187 heeft helemaal gelijk dat je hier in Nederland, als je dat zelf ook wil, altijd de mogelijkheid hebt om jezelf aan voldoende eten te helpen wat niet uit de prullenbak komt.

O, dus zo zeg je dat ff in t kort :)

Dat was das mijn punt, matthijs :wink:

matthijs

Badass junkie
SpacingBen zei:
zommes zei:

Tuurlijk..bijna iedereen (illegalen niet) kan hulp krijgen wanneer hij/zij dat wil...daar heb je helemaal gelijk in. Maar niet iedereen is in staat die hulp te vragen.

Mr 187

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
SpacingBen zei:
zommes zei:

Tuurlijk..bijna iedereen (illegalen niet) kan hulp krijgen wanneer hij/zij dat wil...daar heb je helemaal gelijk in. Maar niet iedereen is in staat die hulp te vragen.

Omdat ze niet meer uit hun woorden komen doordat ze een paddoreep hebben gesmikkeld bv? :confused: :mrgreen:

matthijs

Badass junkie
Mr 187 zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
zommes zei:

Omdat ze niet meer uit hun woorden komen doordat ze een paddoreep hebben gesmikkeld bv? :confused: :mrgreen:

Omdat ze bijvoorbeeld gehandicapt zijn en niet in staat zin zich aan afspraken te houden met de hulpverleners of omdat ze niet in staat zijn op zichzelf te wonen...

Play_bunny

Wijs gebruiker
mathijs zei:
Omdat ze bijvoorbeeld gehandicapt zijn en niet in staat zin zich aan afspraken te houden met de hulpverleners of omdat ze niet in staat zijn op zichzelf te wonen...

Als ze gehandicapt zijn, dan zijn ze dat vaak al van geboorte af aan. Ook al zijn ze dat niet vanaf hun geboorte, dan wordt er door familie en dergelijke opvang geregeld in een huis waar die mensen kunnen wonen.
Als ze zo gehandicapt zijn dat ze niet om hulp kunnen vragen, dan kunnen ze niet voor zichzelf zorgen en zitten ze in een of ander vrezorgingshuis.

Mr 187

Bewuste gebruiker
Ok,maar denk je dat of heb je dit echt zelf gezien?Want ik ben toch best wel bekend in de meeste grote steden in nederland en heb eerlijkwaar nog nooit een gehandicapte uit een prullebak zien eten...

matthijs

Badass junkie
Zou je zeggen he....
Maargoed..zo werkt dat niet altijd. Niet alle ouders zijn zo aardig als de mijne en waarschijnlijk de jouwe ook.
Of de ouders hebben zelf ook geestelijke problemen en kunnen hun gehandicapte kind niet opvoeden...

Play_bunny

Wijs gebruiker
mathijs zei:
Zou je zeggen he....
Maargoed..zo werkt dat niet altijd. Niet alle ouders zijn zo aardig als de mijne en waarschijnlijk de jouwe ook.
Of de ouders hebben zelf ook geestelijke problemen en kunnen hun gehandicapte kind niet opvoeden...

dan wordt er ingegrepen door de jeugdzorg (als het om jongeren gaat) en anders door het riagg. Het is bekend bij de instanties dat die mensen gehandicapt zijn. Dat laten die instanties niet zomaar gaan, dat houden ze wel in de gaten.

matthijs

Badass junkie
Ik heb het ook niet over mensen met het syndroom van down..Maar over geestelijk gehandicapten. Is een verschil.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Dat kun je merken aan de manier waarop ze praten, waarop ze dingen doen. Je weet wat "normaal" wordt geacht in deze maatschappij. En zodra iemand daar sterk van afwijkt, dan wijst daarop vaak.

matthijs

Badass junkie
Nou..ik moet zeggen dat een hoop zwervers die ik gesproken heb niet echt heel erg normaal klonken... Verder heb je er natuurlijk ook nog zwaar autistische mensen tussen zitten...

Mr 187

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Nou..ik moet zeggen dat een hoop zwervers die ik gesproken heb niet echt heel erg normaal klonken... Verder heb je er natuurlijk ook nog zwaar autistische mensen tussen zitten...

Dat is toch ook niet zo vreemd mathijs,deze mensen hebben vaak het syndroom van Korsakov.Ze zijn echt niet gehandicapt geboren,die worden begeleid van jongs af aan.

matthijs

Badass junkie
Jeugdzorg komt echt niet overal achter...en niet iedereen valt onder e definitie gehandicapt maar bij hen kan toch wel degelijk een steekje los zijn..

Mr 187

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Jeugdzorg komt echt niet overal achter...en niet iedereen valt onder e definitie gehandicapt maar bij hen kan toch wel degelijk een steekje los zijn..

Inderdaad als je uit een prullebak staat te eten in nederland heb je een steekje los. :wink:

BacingsPen

Badass junkie
mathijs zei:

Dat is misschien ook wel zo, en het misschien is het zelfs zo ernstig (ja, zelfs in nederland), dat door LUIHEID (ja echt) sommige verstandelijk gehandicapten zich gedwongen voelen op straat te leven.. (veel daklozen hebben, en terecht, soms het idee dat ze niet belangrijk genoeg zijn, omdat ze (samen met velen anderen) altijd maar het geduld hebben om te krijgen waar ze recht op hebben?!)

Om te krijgen waar je recht op hebt, is in NL (een bureaucratie dus, daar komt het o.a. door..) is namelijk veel tijd en concentratie nodig! Dus tsja, een verstandelijk gehandicapte zou hierdoor best wel eens in de problemen kunnen komen (misschien wel mede door onverschilligheid/luiheid van hun ondersteunende hulpverleners die hun werk soms ook alleen maar doen om te kunnen overleven..)

Maar goed, we kunnen hier uren over doorlullen.. Jij kan gelijk hebben, Playbunny of ik.. Doet er niet zo toe, want we zeggen ook maar wat we denken/vinden?! (bij ons alle drie spelen ook persoonlijke ervaringen een te grote rol?!)

Wat ik belangrijker vind om te weten: Wat ga je aan dit probleem doen(of zouden mensen moeten doen), wetend dat het in de meeste andere landen nog veel slechter is geregeld, wat betreft zorg voor de zwakkeren in de samenleving?!

Play_bunny

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
Wat ik belangrijker vind om te weten: Wat ga je aan dit probleem doen(of zouden mensen moeten doen), wetend dat het in de meeste andere landen nog veel slechter is geregeld, wat betreft zorg voor de zwakkeren in de samenleving?!

Ik denk dat wij redelijk goed met de zwakkeren in de samenleving omgaan, zeker als je het vergelijkt met de meeste andere landen.
Er zijn voedselbanken, leger des heils, en ga zo maar door.

Maar die mensen moeten ook zelf geholpen willen worden en daar zullen ze wat voor moeten doen. Het komt niet zomaar aanwaaien. Ik heb af en toe het idee dat ze zoiets van: "de samenleving/regering moet mij helpen en daar hoef ik niets voor te doen". Ja, dat werkt niet, je moet er zelf ook wat voor doen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die niet geholpen willen worden, daar hoeven we dan toch ook geen medelijden mee te hebben of energie in te stoppen? Klinkt misschien hard maar zo is het dan toch, is alleen maar zonde van de tijd en het geld.

matthijs

Badass junkie
Play_bunny zei:
Natuurlijk zijn er ook mensen die niet geholpen willen worden, daar hoeven we dan toch ook geen medelijden mee te hebben of energie in te stoppen? Klinkt misschien hard maar zo is het dan toch, is alleen maar zonde van de tijd en het geld.

Zit wat in ja. Maar je moet wel kijken in hoeverre je die mensen voor zichzelf moet beschermen.
Ik zou niet goed weten hoe het met de daklozenzorg in nederland is gesteld. Heb het idee dat we het erg aarig doen. Je ziet niet zulke erge gevallen als in Rome bijvoorbeeld...

Bovenaan