mathijs zei:
SpacingBen zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)
Je zegt het zelf..niemand draagt zorg voor de hopelozen in de samenleving. En af en toe en zwerver een hasjjointje geven helpt hem niet zoveel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn een leven te leiden zoals jij en ik. Ze zijn bijvoorbeeld geestelijk gehandicapt.
En ohja..klinkt misschien beetje lullig, maar wat is nou precies je punt?
Als je ff wat langer nadenkt/tussen de regels doorleest, snap je mijn punt misschien! (heb meer dan genoeg informatie ter beschikking gesteld niet waar? )
En trouwens, als jij het niet zo goed had als nu, konden die daklozen je gestolen worden hoor geloof mij!
Je hebt erg veel informatie gegeven maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer...
wow, was nog niet eens klaar met me bericht :P
Maareh, wat ik wil zeggen: je kunt nog zo van mening zijn dat ook ''hopeloze'' mensen recht hebben op een beter leven, en dat ben ik ook met je eens..
Maar zo heeft de natuur het blijkbaar niet geregeld.. We zijn als mens (nog) niet in staat om ook de ''hopeloze'' ''fucntieloze'' wezens te helpen.. Althans, Fucntieloos? In principe geven deze mensen gewoon een voorbeeld van hoe het NIET moet, als je aan deze maatschappij wilt deelnemen... We moeten ze dus inderdaad met wat meer respect behandelen, en we moeten ze dankbaar zijn..
Maarja, dat we niet op 1 lijn kunnen komen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat onze levens te verschillend zijn (vooral de bronnen waaruit we onze kennis halen zullen veel verschillen denk ik..)
Ik was er niet zo lang geleden nog van overtuigd dat er ooit een oplossing zou komen waardoor iedereen gelukkig kan zijn op deze wereld..
Maar zo is het niet, 9/10 mss... 1/10 deel zou je kunnen zien als een vervelend gevolg van hoe de natuur het geregeld heeft... (die net als de mens ook dus niet perfect is!)
Ik wil best geloven dat alle daklozen dakloos/hopeloos zijn -door omstandigheden- maar helaas spelen ook genen voor een groot deel een rol...
Hoe kom je erachter of een dakloze/hopeloze slachtoffer is, of gewoon een klootzak die kwaad wil, en daarom verstoten? Precies, door met ze te praten.. Doe dat dan, en haal mensen over dat ook eens te doen, maar ga niet zeggen dat ze er niet voor kiezen uit prullenbakken te eten want dat is bullshit.. (om wat Playbunny al aangaf...)
Ik vind het goed dat je zo opkomt voor de uit prullenbak etende daklozen in Nederland, maar het kan nog veel erger he, realiseer je dat ook..
Je staat (zeker in een individualistische maatschappij) nou eenmaal machteloos om dergelijke problemen geheel op te lossen..
We zouden gewoon niet zoveel met elkaar moeten neuken, dan neemt het aantal mensen tenminste ook niet meer toe, en wie weet hebben we dan ooit weer een beetje overzicht!
Maar goed, deze post voegt eigenlijk niets toe aan mijn vorige verhaal...
Het is namelijk een ''hopeloze'' poging om iets te posten waar jij je in kunt vinden, volledig bullshit dus ben ik bang