Paddo's Australie

mod4fun

Belezen gebruiker
Ik heb 2 jaar in Australië gewoond en gewerkt, en de paddo's kon je daar per tientallen plukken. Alleen 's ochtends vroeg, ben je te laat dan zijn ze al verdroogt of verrot. Ze groeien wel alleen maar in de buurt waar koeien staan, koeievlaai paddo's dus.

En ja, ze zien er niet allemaal uit als de 'typische' paddo's, maar om zeker te zijn dat het geen giftige zijn (death caps). Altijd even de steel een beetje kneuzen en blauw is goed.

LazarusTaxon

Experimenterende gebruiker
Dat ziet er goed uit. De techniek van het kneuzen van de steel werkt trouwens niet altijd. De samenstelling van het voedsel van de koe (hormonen etc) kan daar invloed op hebben.

mod4fun

Belezen gebruiker
Ok, thnx voor je reactie. dit wist ik dus echt niet. Het is wel altijd goed gegaan, en ben naar mijn idee erg voorzichtig geweest. Vele goede parties gehad!!

LazarusTaxon

Experimenterende gebruiker
Het zal 99,9% van de gevallen ook gewoon goed gaan. Ik weet niet hoeveel men in Australië gebruik maakt van bestrijdingsmiddelen maar ik kan me ook voorstellen dat de meeste grond te groot is om dit grootschalig in te zetten ivm de kosten. In NL is het wel tricky. Hier word zoveel gif/hormoon in het land, op het land en in de koe gespoten dat het percentage lager ligt.

Bovenaan