Paddo's drogen

RcLover

Newbie
Ik las net dat je sommige paddo's beter niet kan drogen , aangezien er een bepaalde stof wordt afgebroken bij het drogen en je dan niets meer over houd nu heeft SWIM thuis 3 kweeksetjes staan : -Psilocybe Mexicana A
-Philosophers stone
en -Psilocybe cubensis

Is het de moeite deze te drogen en luchtdicht te verpakken aangezien ik eens een trip wil doen van 3 verschillende paddo's en toch overschot ga hebben(Veel waarschijnlijk)wil ik deze liever bewaren voor het geval dat :tongueout: zijn deze te drogen ? Hoelang zijn ze dan nog houdbaar en hoe drogen jullie ze ?

KoxBox

Badass junkie
Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent want als je ze droogt behouden ze zeker hun sterkte.
Mijn droogmethode: schoendoos, veel wc/keukenrol papier, de paddestoelen erop, weer een dikke laag wc/keukenrol papier, deksel dicht met een paar gaten in zodat het vocht weg kan en op een warme plaats leggen en een paar dagen later zijn ze knisper droog. Wel om de dag/2 dagen het papier verversen. Je kan ze gedroogd en dan in een sluitzakje maanden bewaren, sommigen zeggen zelfs meer dan een jaar maar daar heb ik geen ervaring mee.

RcLover

Newbie
Hoeveel hou je ongeveer over van 100 gram verse paddo's nadat ze gedroogt zijn ? En wat is dan een goede dosering van gedroogde paddo's?

KoxBox

Badass junkie
100 gram vers is 10 gram droog. Dus dosering is heel simpel een portie verse P. Cubensis = 30 gram dus 3 gram gedroogd. Hawaiaanse: 10 gram vers, 1 gram droog. Phil. Stones: 15 gram vers 1,5 gram droog.

Dat is de theorie, ik moet zeggen dat ik van 2g droge zelf gekweekte P. Cubensis even hard ga als 30g verse smartshop paddestoelen. Het is dus een beetje zoeken naar wat voor jou de geschikte dosering is.

Autsider

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
100 gram vers is 10 gram droog. Dus dosering is heel simpel een portie verse P. Cubensis = 30 gram dus 3 gram gedroogd. Hawaiaanse: 10 gram vers, 1 gram droog. Phil. Stones: 15 gram vers 1,5 gram droog.

Dat is de theorie, ik moet zeggen dat ik van 2g droge zelf gekweekte P. Cubensis even hard ga als 30g verse smartshop paddestoelen. Het is dus een beetje zoeken naar wat voor jou de geschikte dosering is.

De 1 op 10 schaal klopt wel voor cubensis maar niet voor Hawaiaanse, daar gaat met drogen meer verloren en ze hebben een andere water verhouding. Stones hebben minder water en meer vaste stof dus die zijn 1 op 5 ongeveer. Stones zijn vers het beste, en ze zijn ongeveer 8 weken houdbaar in de koelkast.

Bovenaan