Paddo's en LSD Hoe en Wat

Koekwaus026

Experimenterende gebruiker
Dag mensen,
ik heb vaak getruffelt, 2x op de pajaritos, 1x op de mexicana, 5x op de atlantis :mrgreen:

En geen enkele keer een bad trip gehad of een kut gevoel waar ik lang mee bleef zitten (tijdens de trip wel 2 x een kut gevoel gehad maar die heb ik toen opgelost met diep gefilosofeer)

Mijn vraag is dus ik wil echt een keertje paddo's proberen, maar wat kan ik verwachten enzovoort.

Een andere vraag is, ik kan ook Alice D bemachtigen, en heb over Alice D dezelfde vraag :)

Grz, Arnhemmertje!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Welkom! Heb je topic verplaatst/schaduwonderwerp van gemaakt om meer reacties te krijgen.

Zelf vind ik bij beide het heerlijk visual en uit de tijd stappen lol. Vaak word ik er vrolijk van :wink:
Goede voorbereiding en tijd is bijna altijd een succes.

Ben benieuwd naar reacties!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In zowel truffels als paddo's zit dezelfde werkzame stof: psilocybine (en in mindere mate psilocine). In mijn ervaringen met verschillende soorten truffels en paddo's (gezamenlijk rond de 50 keer gedaan), is er niet een duidelijk verschil tussen beide en de 'ondersoorten' aan te wijzen. Ja, de ene trip is de andere niet, maar dat ligt volgens mij vrijwel alleen maar aan je eigen mindset en de setting waarin je tript, niet aan een eventueel verschil tussen truffels en paddo's en de varianten daarvan. Wel kan het ene exemplaar natuurlijk potenter zijn dan de andere. Dat is (imo) dus voornamelijk het verschil. Maar paddo's zijn ook weer niet sowieso sterker/potenter dan truffels, daar kun je het ook net mee treffen (of niet). Ik vind paddo's overigens wel een stuk beter te eten dan truffels. :wink:

LSD geeft een heel andere ervaring vind ik. Check bijvoorbeeld een tripreport van mij over een LSD ervaring waarin ik ook de verschillen die ik opmerkte tussen LSD en psilocybine heb benoemd:

LSD 120 µg trip report

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Arnhemmertje,

Ik heb vaak truffels gedaan in lage en hogere dosering maar heb nog geen paddo's gehad. Deze staan wel op het lijstje om te doen maar meot ze even kweken en daar heb ik nu geen tijd voor. Daar kan ik je dus niet over adviseren.

Wel heb ik LSD gedaan en moet ik zeggen dat dat een stuk vriendelijker en dragelijker is als Truffels. Truffels is toch iets donkerder of zwaarder. LSD heeft een hele positieve slag en je word gewoon happy as fuck haha.

Heerlijke stof.

Arnhemmertje zei:
Dag mensen,
ik heb vaak getruffelt, 2x op de pajaritos, 1x op de mexicana, 5x op de atlantis :mrgreen:

En geen enkele keer een bad trip gehad of een kut gevoel waar ik lang mee bleef zitten (tijdens de trip wel 2 x een kut gevoel gehad maar die heb ik toen opgelost met diep gefilosofeer)

Mijn vraag is dus ik wil echt een keertje paddo's proberen, maar wat kan ik verwachten enzovoort.

Een andere vraag is, ik kan ook Alice D bemachtigen, en heb over Alice D dezelfde vraag :)

Grz, Arnhemmertje!

Koekwaus026

Super nice jullie brengen mij echt in de stemming :grin: hihi.

Leuk om te horen, dan ga ik even een dagje plannen voor de lsd, wat zeggen jullie binnen of buiten? Er zijn mooie dagen om het buiten te plannen, maar ik kan het natuurlijk binnen ook heel knus maken :) wat zeggen jullie ? Want ik ben onervaren ermee hé natuurlijk :grin:

Grzzz

Bobsacamano

Badass junkie
Onervaren blijf dan vooral lekker binnen maak het gezellig en je kan na de piek (uur 4 a 5) wel lekker naar buiten wandelen.

Maar je weet niet hoe je reageert. Ondanks dat het heel positieve vibes afgeeft blijft het een heftig trip middel.

Arnhemmertje zei:
Super nice jullie brengen mij echt in de stemming :grin: hihi.

Leuk om te horen, dan ga ik even een dagje plannen voor de lsd, wat zeggen jullie binnen of buiten? Er zijn mooie dagen om het buiten te plannen, maar ik kan het natuurlijk binnen ook heel knus maken :) wat zeggen jullie ? Want ik ben onervaren ermee hé natuurlijk :grin:

Grzzz

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoals Mindless ook al aangaf zit in zowel paddo's als truffels psilocybine en psilocine, waardoor alle truffels en paddo's een zeer vergelijkbaar effect zullen geven. Wel kan de ene soort natuurlijk net wat potenter zijn of een andere verhouding tussen psilocybine en psilocine hebben. Dit geeft dan niet perse een ander effect, maar kan ervoor zorgen dat de een soort net wat sterker aanvoelt dan de ander. Lastige is dat het natuurproducten zijn, waardoor hetzelfde soortje ook niet altijd dezelfde sterkte zal hebben. Bovendien is sowieso elke trip weer anders door een andere set en setting. Kortom, elke keer is anders maar je zult wel duidelijk merken dat je aan de psilo zit. Persoonlijk heb ik paddo's altijd als net wat sterker ervaren, maar dat kan ook met doseringen te maken hebben. Ik heb paddo's en truffels allebei vaker gebruikt, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat nou vergelijkbare doseringen zijn tussen verse paddo's en verse truffels. Vroeger werden verse paddo's per 30gr verkocht en truffels nu per 15gr. Ik vind 15 gr truffels wel echt minder sterk dan 30gr paddo's (vers he! Als jij gedroogde kan krijgen heb je nog maar 1/10 nodig), maar 30gr truffels is weer sterker dan 30 gr paddo's. Lang verhaal kort, ze zijn eigenlijk redelijk hetzelfde alleen zul je even naar de juiste dosering moeten zoeken. Ik vind zelf paddo's wel een stuk beter te eten en te verdragen voor mijn maag dan truffels.

Het verschil tussen psilo en LSD is er wel duidelijk. Beiden zijn psychedelica die veel vergelijkbare effecten geven, maar toch hebben ze beiden heel duidelijk een eigen karakter. Ik zal hieronder de even de verschillen zoals ik die ervaar neer zetten.
  • Psilo
    Soms misselijkheid bij opkomst
    Versuffend effect
    Zintuigen lopen niet snel door elkaar heen, hooguit gehoor en zicht
    Heeft vaak een duister randje
    Lang blijven hangen in een gedachte, psilo dwingt je ergens bij stil te staan
    Verwarring/mindfucks vaak aanwezig
    Duurt zo'n 5 a 6 uur, waarna het na effect ook snel weg is

• LSD
    Onrustigheid bij opkomst
    Energiek effect
    Door elkaar heen lopen van alle zintuigen tegelijkertijd
    Heef vaak een euforisch/vrolijk randje
    Gedachtes racen aan je voorbij, LSD geeft je meer de keus ergens bij stil te staan
    Relatief scherp gevoel en weinig mindfucks
    Duurt zo'n 10 a 12 uur, waarna je nog uren na effecten kan houden en ook niet kan slapen

Ik was het bijna vergeten door dit hele verhaal, maar doe je eerste keer LSD gewoon lekker thuis. Hoewel het allemaal wat makkelijker te verdragen is als psilo, is het nog steeds behoorlijk heftig allemaal. Voordeel is wanneer je thuis begint dat je altijd nog naar buiten kan na de piek of wanneer je er klaar voor denkt te zijn. Bovendien heb je dan altijd een veilige haven om naar terug te keren als je toch op avontuur gaat buiten. Als je naar buiten gaat moet je wel een telefoon meenemen voor navigatie. Je raakt makkelijk de weg kwijt en dan is google maps wel handig. Hoewel je dan misschien ook wel een kwartier staat te klooien om uit te vogelen hoe je nu moet omdat alles op je scherm in een wilde exotische dans verzeild is geraakt.

Koekwaus026

Thanks Psychedelibee Voor je wijze woorden :) en dat je de tijd even nam voor mij :grin: Dan ga ik denk ik beginnen met een anderhalf zakje atlantis (22,5), en dan na 2 weken steeds weer opzoeken wat de grens een beetje voor mij is want ik hou gewoon heel erg van trippen :)

Ik heb weleens een hele portie opgegeten en dan naar t park hier in de buurt pfff elk pad was langer en ik zag auto's dubbel.. :tearsofjoy: :tearsofjoy: Truffels vind ik wel fijn om in de natuur te doen maar dan sowieso veel water mee en peuken en wat te eten.

Thanks man voor je info :wave:

Bovenaan