Paddo's identificeren

Hi,

Een vriend van me heeft onlangs een zakje gedroogde paddo's van iemand gekregen. Hij weet alleen niet wat voor paddo's het zijn en hoeveel een normale portie is. Dit vroeg hij aan mij in de veronderstelling dat ik dit wel zou weten maar ik heb dus ook geen idee :)

Bijgevoegd wat foto's. Kan het zijn dat het twee soorten paddo's door elkaar zijn? Sommige hebben een rond- en anderen een plat kopje.

Ik heb zelf al wel een beetje gegoogled maar hoor het liever van iemand die er verstand van heeft.

Groeten!

Bijlagen

• IMG_0024 copy 2.jpg
    IMG_0024 copy 2.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 1.111

Encelaro

Newbie
Dit lijkt op de Psilocybe Cubensis ofwel 'mexicaanse' aan de kleur en vorm te zien.
Dit is ook een van de makkelijkst te kweken soorten en aan de restjes van de voedingsbodem te zien komen deze denk ik van zo'n standaard kweekbakje die ook meestal de Cubensis bevatten.
Het onderste stukje van de steel met die restjes van de bodem zou ik eraf knippen. Het verschil in het ronde of platte kopje zal waarschijnlijk zijn omdat de ene wat later geplukt is dan de ander waarbij het hoedje al wel of soms nog niet open is.
Gebruikstip is om ze te vermalen en thee van te zetten.
Dosering op een lege maag is 1 gram voor een licht effect, 2 voor medium trip, 3 voor een zware trip.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
herbal criminal zei:
Dit zijn Kaalkopjes.

Als jij de nederlandse kaalkopjes (psilocybe semilanceata) bedoelt heb je't mis hoor.
De steeltjes zijn te dik om puntige kaalkopjes te zijn en het hoedje komt al helemaal niet overeen.

Vind het zelf lastig om het type paddo te herkennen van de foto, ook omdat ze gedroogt zijn.

Bijna alle hallucinogene paddestoelen zijn kaalkopjes... alles dat met psilocybe begint zijn d'r.

Wat het kan zijn:
-psilocybe cubensis (mexicaanse, thai, ...)
-psilocybe equasescens (equadoreaanse)
-psilocybe colombiescens (colombiaanse)
-....

Echt moeilijk te zeggen hoor...

herbal criminal

Experimenterende gebruiker
Mandragora, ik moet je helaas gelijk geven. Het is vooral te zien aan de bodem van het steeltje, waar het uit de grond komt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ziet eruit als gazonvlekplaat.
Absoluut geen puntig kaalkopje.
Ga nou niet alles met een puntje op het hoedje lopen plukken :openmouth:

@ aarsaap, ik vermoed ook dat het een van de soorten is die mandragora heeft genoemd.
Lastig om daar onderscheid tussen te maken via een foto van gedroogde stoeltjes.
Het zijn zo op het oog in ieder geval eetbare paddenstoelen waar je van gaat trippen.
Geen maagverkrampende diaree veroorzakende paddenstoelen zonder effect zoals die hierboven.

Thanks voor alle reacties iig! Ik denk dat ik gewoon voor een portie van 2 gram ga. Kijken wat er gebeurt :)

Zal ik er thee van zetten? Of het door de vla of appelmoes doen (heft de suiker niet het effect op?)?

Soms moet je ook maar gewoon iets nemen en kijken waar het schip strandt :P

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik kauw ze gewoon zo op, zo slecht is die smaak toch niet.
Proef de paddenstoel ervaar de paddenstoel.

Het proeven hoort bij de trip vind ik...,het eerste contact met het goddelijke vlees :wink:

Grts

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zet er altijd thee van of stop ze in de keukenmachine en stop het daarna in capsules.
Bij beide methodes veel minder last van misselijkheid bij het opkomen van de de trip.

Suiker heft het effect absoluut niet op. Grootste fabel die er bestaat.

Kortom, je kunt je stoeltjes nemen zoals je je daar zelf prettig bij voelt.
Als ze maar goed fijn je maag bereiken, heel inslikken geeft wel mindere effecten.

Bovenaan