Paddo's / lsd ?

lucide

Experimenterende gebruiker
Ik interesseer me al enige tijd in halucinogene middellen en wil ook zeker zelf een keer paddo's of lsd gebruiken. Nu is mijn vraag, wat is het slimst om mee te beginnen? Wat zouden jullie een beginneling ( :rolleyes: ) aanraden.

Natuurlijk beginnen de meeste mensen met paddo's, waarschijnlijk omdat dit gewoon makkelijker te krijgen is. Maar toch zien veel mensen lsd volgens mij als een stap verder. Is dit ook zo?

Toch lees ik dat veel mensen lsd controleerbaarder en minder vaag vinden. dat vind ik wel voor lsd pleiten voor een eerste trip.

Vertel, wat vinden jullie ervan als ervaren psychonauten? :P

Amvitamine

Ik zou voor lsd gaan. Het is inderdaad helderder en beter te sturen. Plus de visuals zijn veel mooier. Ik zou dan wel eerst met een halfje beginnen. Je kunt altijd nog iets bijpakken als het niet heftig genoeg is.

phy

Bewuste gebruiker
Tja lucide om half 12 hoef je niet zo snel een antwoord te verwachten :wink:

Ik heb zelf geen ervaring met lsd maar ik kan je paddos zeker aanraden!!! Als je paddo's doet dan xou ik beginnen met mexicaantjes.
Zorg in ieder geval dat je rustig begint want beide middeltjes kunnen je flink ondersteboven zetten als je niet oplet!!!!! Begin met een halve dosis en het liefst met iemand erbij just in case.

lucide

haha, ok ik was weer eens ongeduldig :)
Ja ik weet dat ik zeker beter rustig kan beginnen. Ik heb me ook al vrij goed ingelezen. Maar ik vraag me af of lsd nou echt heftiger is dan paddo's?

Amvitamine

Het is heel anders dan paddo's. Ik vind paddo's veel meer chaos, maar lsd is qua visuals wel heftiger.

lucide

haha, ok ik was weer eens ongeduldig :)
Ja ik weet dat ik zeker beter rustig kan beginnen. Ik heb me ook al vrij goed ingelezen. Maar ik vraag me af of lsd nou echt heftiger is dan paddo's?

phy

Bewuste gebruiker
Ik hoor idd dat lsd helderder is. maar als je een milde trip doet met paddo's heb je nauwelijks mindfuck (de chaos).

Ik hoor wel wat je gekozen hebt :wink:
Het is heel verstandig om je goed in te lezen wat je precies inneemt en hoe veel. Dan ben je gegarandeerd binnenkort een intens mooie en bijzondere ervaring rijker!

azgaza

Badass junkie
Ik persoonlijk vind LSD inderdaad véél helderder dan paddo's. Bij LSD ben je gewoon nog jezelf, en je begrijpt alles over het algemeen nog heel goed (betekent niet dat alle daagse dingen makkelijk gaan, in tegen deel, maar het begrip zit er nog veel meer dan bij paddo's).
Verder zijn er met LSD veel meer visuele effecten, nouja, niet persé meer, maar ze zijn wel feller van kleur, dingen bewegen meer en de patronen zijn veel detailvoller en het zijn er een stuk meer.
Bij een lage dosis LSD kan je nog wel het gevoel hebben dat je je mentaal vrij nuchter voelt, maar de dingen die je ziet, liggen daar zó ver vanaf.
Hoe hoger de dosis LSD hoe meer het mentale effect duidelijk begint te worden (en natuurlijk nog veel sterkere visuals); het mentale effect van LSD is een soort superverneld denken, verder lijkt de intuïtie veel beter te werken. Associaties willen nog wel eens appart zijn, over het algemeen voel je je dan vrij helderm aar als je er de dag erna op terug kijkt zijn sommige dingen toch wel appart.

En paddo's.. paddo's zijn.. zo onvatbaar. Alles wat je wist, kende en begreep is ineens totaal verdraaid, alsof het gewoon scheefgetrokken is, gedachtes lopen buiten de banen waar in ze normaal lopen, alles verbind met dingen die niet aan elkaar te koppelen zijn, de visuals zijn subtiel van kleur, en stromen en ademen vooral, de patronen zijn simpel van structuur maar wel heel mooi. Zo visueel overweldigend als LSD is het niet snel, maar visueel is het zéker. Bij paddo's is je hele bewustzijn vervaagt; de werkelijkheid lijkt iets heel ver wegs..
In vergelijking is LSD extra-helder, intuïtief met zeer scherpe detailvolle fel-gekleurde visuals, en paddo's zijn stromend, vervagend en van de realiteit afbrengend tot in een soort alien wereld.

Verder verschillen meningen hierover, dit is alleen hoe ik en mijn twee trippende vrienden eht allemaal ervaren, wij drieën zijn het hier volledig over eens en veel mensen op dit forum ook. Toch zijn er genoeg uitzonderingen en kan LSD in een hoge dosis behoorlijk gedachteverdaaiend worden. Ik vergelijk hier medium dossissen; denk aan.. +- 100 ug LSD vergeleken met +- 1 portie paddo's. Wat het best is om mee te beginnen ligt aan jezelf; wat jouw meer aanspreekt.

Ik ben zelf met paddo's begonnen, omdat het legaal was enzo, en omdat ik toch graag wilde trippen. Ik denk achteraf dat LSD een makkelijkere intro in trippen geweest was, minder vaag, minder alles overgooiend, maar de andere kant door eerst 13 paddotrips mee te maken voordat ik aan LSD begon.. leek het net alsof LSD in lage dosissen echt ongelovelijk stuurbaar en 'makkelijk' was, dus heb ik met paddo's wel geleerd veel aan te kunnen. Wat handiger is vershcilt gewoon per persoon.

edit: sorry voor de lange post.

Willemijn

Bewuste gebruiker
heb nog geen ervaring met paddo's
maar het effect dat je hebt dat je krijgt van lsd,
dat is onbetaalbaar :hearteyes:

lucide

phy zei:
edit: sorry voor de lange post.

Ik vond hem juist heel informatief. :)

ja idd :)

bedankt, ik weet nog niet wat ik precies wil, maar ik wil het ook niet binnenkort proberen omdat ik op het moment nogal veel verplichtingen heb en misschien ook wil wachten tot het weer wat beter is. Maar toch bedankt voor jullie informatie :wave:

Bovenaan