Paddos rood na ongelukje

langechef

Newbie
Beste drugsforumleden,

Ik heb een kweekset met Amazionans gebruikt en heb er een mooie oogst uit gehaald. Nou was mijn mooiste oogst met de grootste paddos per ongeluk in een storm van vorige week uit het raam gewaaid en heeft een tijdje buiten in de regen gelegen. Ik baalde dus als de tyfuscholera toen ik dit ontdekte na het thuiskomen van mn werk. Ik heb de paddos die eigenlijk al bijna helemaal droog waren, maar nu dus weer doorweekt, direct onder een lamp gelegd en op papier weer laten drogen. Nu is er 1 die een beetje rood is geworden aan de stam en ze zijn zowiezo veel zwarter geworden. Mijn vraag is.. kan dat rode een schimmel zijn (dit ruikt ook een beetje anders, dus ik weet het bijna zeker) en kan ik de zwarte paddos nog opeten?
In de bijlage zit een foto, ik hoop dat iedereen die kan zien.

Groetjes Marijn

Bijlagen

• paddosrood.png
    paddosrood.png
    196,7 KB · Weergaven: 569

Drientje

DF-koning
Ik denk dat je goed gehandeld hebt met het meteen verplaatsen naar een plaats waar het vocht kan verdampen. Het vocht in een paddenstoel verschilt niet met dat wat uit de hemel komt dus dat ze opnieuw nat geworden zijn hoeft geen probleem te zijn.

Een paddenstoel is al een schimmel op zich dus ik zou me niet druk maken om een schimmel. Bovendien is het onmogelijk om met je mensenneus het verschil te ruiken tussen de ene en de andere schimmel. Heb je vermoedens van een schimmel op een schimmel? Ga niet van je neus uit!
Hou die rode plekken in de gaten. Ik weet dat de Serratia marcescens op brood kan groeien en het heeft wel ongeveer dezelfde kleur. Serratia marcescens is de schimmel die bijv. in de douche groeit. Als je je bad lang niet schoonmaakt of niet goed droog maakt na het douchen krijg je zo'n oranje achtige gloed tussen tegeltjes en op siliconennaden. Dat is die schimmel waar ik het over heb. Voor een gezond mens niet gevaarlijk al heeft elke schimmel natuurlijk de potentie om een ziekteverwekker te zijn.

Wat die schimmel betreft zou ik ze laten drogen tot ze kurk en kurk droog zijn, nog veel beter zou het zijn om ze een flinke tijd in een oven van 60-70° of hoger te leggen. Smeltpunt van Psilocine is 173° en dat van Psilocybine zelfs 220°. Die schimmel is niet bestand tegen temperaturen hoger dan 40° dus ik denk dat je heel safe zit als je ze in de oven doet.

Het zwarte is waarschijnlijk de standaard verkleuring die psilo's hebben. Ik denk dat het komt door het vastpakken en dus erin knijpen waardoor je ze als het ware kneust en de psilocine/psilocibine naar de buitenkant van de paddenstoel geduwd wordt waar het reageert met de zuurstof in de lucht en zwart wordt.

sebatian

Bewuste gebruiker
Boy je maakt er wel een study van, great! Ik denk vrij basic sommige mensen meer gevoelig voor dan anderen, het deed mij niks, woonde in schotland je kon gewoon in natuur vinden,soort van zwakke kopstoot, maar ja bij andere mensen andere uitwerking, nooit begrepen hoe zoiets werkt, of wel, dacht is iets anders niks dus, tja kan toch!

Bovenaan