Paddo's ...

Samson

Newbie
Wou in de vakantie eens paddo's proberen (eerste keer). Dus, zat wat informatie op te zoeken...wat me eigenlijk een beetje bang heeft gemaakt. Zou dit graag met een vriendin doen,maar door de dingen (zaken zoals; "slecht gaan", "duistere gedachten", ...) hebben me toch wat terughoudener gemaakt.

Zou ik alsnog met deze instelling aan de paddo's beginnen? Mn vriendin ziet er helemaal naar uit...het zou spijtig zijn het niet door te laten gaan.

Ik probeer de informatie wat over me te laten gaan, maar het is ook omdat het onze eerste keer zou zijn, dat ik een beetje ingelicht wil zijn...

Wat nu ?

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Beetje inlezen en niet teveel zorgen maken. Bereid je goed voor en zorg voor goeie setting.
Op het forum staan honderden topics over dit onderwerp.

Samson

Newbie
Heb er al enkele gelezen, maar blijf toch met die "spanning" zitten. Ik weet dat ik er relaxed aan moet beginnen, maar denk teveel aan wat er bijvoorbeeld kan misgaan en er dus niet van gaat kunnen genieten.

Tips om die spanning weg te krijgen zijn altijd welkom.

Is het misschien aangeraden vooraf een jointje te smoren?

pieter-b

Wijs gebruiker
zenuwen voor drugs is normaal. zorgen beinvloeden je trip niet zo direct negatief..
zorg gewoon voor een goede setting, en dan komt alles goed.

jointje raad ik je af, maar das persoonlijk. Drank zou ik iig niet doen.
als je begint met een halve portie, dan weet je zeker dat je eventuele negatieve effecten prima aankan, ..maar met de juiste voorbereidingen is de kans dat het fout gaat echt enorm klein.

Samson

Newbie
Misschien nog één ding... Hoelang duurt "zoiets" ? Ik bedoel, als ik om 24.00 uur eraan begin,ben ik dan nog in staat 's anderendaags auto te rijden?

azgaza

Badass junkie
Samson zei:
Misschien nog één ding... Hoelang duurt "zoiets" ? Ik bedoel, als ik om 24.00 uur eraan begin,ben ik dan nog in staat 's anderendaags auto te rijden?

Het duurt tussen de 4 en 8 uur, bij mij meestal een uur of 6-7 maar soms ook iets langer. Erna ben ik vaak slap en kan ik niet zo gek veel, na geslapen te hebben is alles weer 100% normaal. Vaak komt erna ook nog een slappe lachkick periode waar in de realiteit teruggekeerd is maar men nog een beetje vaag is.

Pikachu

Wijs gebruiker
Bij mij duurt het ca. 3 uur. Nog een uurtje een lichte stonedheid en dan ben ik wel weer in staat om serieuze dingen te doen.

Fractal

Belezen gebruiker
Wat zenuwachtigheid is goed. Er zijn wel degelijk risico's aan verbonden dus het spul gewoon opeten denkend dat er niets kan gebeuren kan al snel in een koude douche uitdraaien.
Als je weet wat er kan gebeuren, zal je wel merken dat je er tijdens de trip snel aan went en erop kan inspelen. Als je niet weet dat bijvoorbeeld een negatieve gedachtengang of paranoia kan opzetten, kan dat al heel snel bijzonder angstaanjagend worden.

Hou gewoon in je achterhoofd dat de trip maximaal 3-4 uur duurt (ik heb bij mezelf al gemerkt dat ik tijdens een trip snel bang wordt dat mijn tijdschema te kort is, ook al wist ik vooraf dat er geen probleem zou kunnen zijn). Dit kan je gebruiken als verweer tegen tijdsparanoia en als je voelt dat je de greep op de realiteit verliest, hou je jezelf voor dat het van tijdelijke duur is. Een trip lijkt lang te duren, maar je keert ALTIJD terug naar je normale staat.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ghehe, tijdsparanoia. Herkenbaar, maar ik vind het juist ameestal te kort duren en dan wil ik vanalles doen om m'n trip zo goed mogelijk te benutten waardoor ik niet goed los kan laten en een onrustige trip heb. Tegenwoordig minder last van btw, zal wel door de tripervaring komen.

OT
Veel plezier met je trip en laat weten hoe het was :)

Peterblaat

Experimenterende gebruiker
Na 2 a 3 uur gemiddeld zit je op je top, dus ikzelf hou me altijd voor ogen dat als het fout gaat ik na drie uur het ergste heb gehad.
Geen idee of dat ook echt daadwerkelijk een steun is tijdens een badtrip omdat ik nog nooit een badtrip heb gehad, maar ik kan me wel voorstellen dat het een magische grens is in je trip en je voor ogen kan houden dat het daarna alleen maar kan verbeteren.

bersenka

Experimenterende gebruiker
Raoulduke zei:
Duurt meestal 6 a 7 uur bij mij. En daarna ben ik nog wel een half dagje vaag.

Hoe komt het dat het zo lang duurt bij jou? bij mij maximaal 3 uur, en dan heb ik dus een lege maag en 3/4 portie gehad. Eet jij dan nog meer of verleng je het bijv dmv blowen??

BacingsPen

Badass junkie
Beste samson,

Ik kan je vertellen, op Paddo's kan je goed fout gaan. Het is dus niet onterecht dat je je zorgen maakt. Het zou ook geen slecht idee zijn om het gewoon niet te doen..

Daarbij zeg ik wel, onder invloed van paddo's heb ik de meest spirituele ervaring ooit gehad. Wel ben ik ook nog nooit ergens meer ontspoort van geweest dan paddo's.

Maarja behalve de risico's voor op het moment zelf is er niets waar je je zorgen om hoeft te maken. Lichamelijks schade is er niet, en (blijvende) psychische schade is alleen mogelijk wanneer je psychisch al beschadigd was. (en tsja, toegegeven, dat weet je van jezelf misschien niet eens als dat zo is :wink: )

J0rrit

Badass junkie
bersenka zei:
Raoulduke zei:
Duurt meestal 6 a 7 uur bij mij. En daarna ben ik nog wel een half dagje vaag.

Hoe komt het dat het zo lang duurt bij jou? bij mij maximaal 3 uur, en dan heb ik dus een lege maag en 3/4 portie gehad. Eet jij dan nog meer of verleng je het bijv dmv blowen??

Precies, ik ook van 2 porties max een 3 uur heftige trip, daarna voorbij, ook met blowen tussen door. Snap die 6 uur ook nooit van mensen, heb nog nooit langer dan 3-4 getript.

Samson

Newbie
Paddo's zullen colombiaanse of golden teacher worden. Of is het beter toch een andere soort te nemen?

We zijn met drie ipv de geplande twee. Eentje doet niet mee. Een keer bad trip gehad,maar wil er wel bij zijn omdat het onze eerste keer is.

Plaats zal het huis van me vriendin worden,daar haar ouders op skivakantie zijn. Lekker relaxed in de woonkamer met enkel qua licht een rood sfeerlampje aan. Muziek zijn we nog niet uit.

Nog iets dat ik vergeten ben? Misschien wat eten en drinken? Zoja, wat dan best?

Naarmate het dichterbij komt,zie ik er ook wel naar uit. Wil me eens in mezelf verdiepen. Hopelijk ook visuals gewaar worden. Ik zou alles zo perfect mogelijk willen,zodat er in principe niet veel kan misgaan en we van de trip kunnen genieten. Mijn mantra dezer dagen is dan ook; "go with the flow..." en probeer de risico's die aan het gebruik verbonden zijn te beperken om er dus zoveel mogelijk van te kunnen genieten.

azgaza

Badass junkie
Als je jezelf wilt ontdekken en visuals wil hebben denk ik dat de soort keuze niet slecht is, goed dat je het voorzichtig benaderd. Ik geloof dat jouw plan tot een mooie eerste tip kan leiden; ik zie er geen fouten in.

Fractal

Belezen gebruiker
Eten en drinken: weinig speciaals, een paddotrip duurt niet lang dus het is niet dat je kan verhongeren tijdens je trip. Voorzie wat lekkere, gezonde dingen die je kan proeven, is een aparte belevenis.
Visuals in de vorm van closed eye visuals had ik niet veel in m'n trips, wel veel vervormingen van dingen die je ziet. Ik vind het metale aspect van paddotrips interessanter dan het visuele, alvast.

pythregius

Bewuste gebruiker
uit eigen ervaring weet ik dat als je van te voren bang bent om bad te gaan dan is de kans gewoon groot! dat je bad gaat, je neemt de spanning mee in de eerste fase van de trip, en dan merk je al dat je nog banger word, hierdoor wil je dat het ophoud maar je weet ook dat er geen optie is om terug te keren, vitamine c en suiker werkt niet! mischien alleen als placebo, wanneer de stof in je hersenen zit moet je het uitzitten.
wanneer je bang bent om bad te gaan dan heb je een groote kans om bad te gaan, dus zorg dat je die angst verliest en je zult een heerlijke trip hebben, en met bang dan bedoel ik ook bang en niet nerveus, of gezonde spanning.
wat denk ik het beste is, is dat je je vriendin die eht zo graag wil laat trippen, jij bent erbij zij heeft er veel zin in en zal dan waarschijnelijk goed gaan, mits ze goed in haar vel zit, daarvan zie je hoeveel lol ze eraan heeft, dat ontzorgt jou dus weer waardoor je snel van je angst af bent en met veel zin de trip in gaat.
ik praat hier neit in het algemeen, zo werkt het bij mij, en een aantal vrienden van me.
nog een tip, fout gaan is naast beangstigend ook erg bijzonder, als je sitter hebt, zet ej verstand op nul, het maakt je niks uit, ga je fout dan maak je dat ook eens mee ik vind het behoorlijk vet om fout te gaan, op paddo's alleen achteraf, op lsd vind ik het tijdens het fout gaan echt kicken :mrgreen: maard anw el af en toe :wink:
succes, neem maar lekkere mexicaanse, mijn eerste waren hawaiaanse, waardoor ik een super trip had, het zit allemaal in je hoofd my friend :wave:

Samson

Newbie
Ik had het helemaal niet zo goed verwacht! Wel had ik gedacht dat ik meer met "vragen" zou zitten over het leven e.d., maar eigenlijk leek mij alles gewoon heel simpel in mekaar te steken en waren mijn visuals echt sterk,maar vooral zo bijzonder. Het was alleszins een heel positieve ervaring.

Samson

Newbie
Ik zou willen dat ik een heel verslag kon neerpennen,maar het was echt zo mooi,en zo bijzonder,dat mijn epistel te lang gaat worden. Alles was mooi,intens...gewoon te speciaal voor woorden.

Fractal

Belezen gebruiker
Samson zei:
Ik zou willen dat ik een heel verslag kon neerpennen,maar het was echt zo mooi,en zo bijzonder,dat mijn epistel te lang gaat worden. Alles was mooi,intens...gewoon te speciaal voor woorden.

Doe het toch maar, al is het alleen voor jezelf. Je ervaringen uitschrijven en logisch ordenen helpt bij het verwerken ervan.

Samson

Newbie
Ik ben niet zo taalvaardig als de meeste mensen hierop het forum,maar oké;dit is dan mijn verslag

Maandagmiddag 13.00 uur, goed en wel aangekomen. Iedereen (lees: ik en me vriendin) super goed geluimd. Nog eventjes moete wachten op onze andere vriend. Vriendin dacht van, nou, ik ga mijn portie al binnenspelen.

13.30 uur vriendin van me zat heel rustig op de sofa en was dingen aan het zeggen die ik eigelijk niet kon volgen, maar goed :) ze leek me in een leuke wereld te zijn beland.

vijf minuutjes later gaat de deurbel en mn vriendin vraagt om open te doen, vriend gearriveerd. Ik leg hem uit dat vriendin al behoorlijk weg was. Eet jij ze ook maar op, zei hij me.

Zo gezegd,zo gedaan. Vanaf dan heb ik eigelijk geen tijdsbenul meer. Weet niet wanneer het is beginnen werken,maar weet nog wel dat de gehele kamer begon schuin te trekken. Ik zat precies in een wiskundigachtig vierkant geval,waarbij de diagonalen evenwijdig zijn, maar toch schuin staan. Althans, zo dacht ik toch op die moment.

Direct nadat ik dàt gevoel ervaarde,wist ik dat de werking van de paddo's waren begonnen. Ik liet me meeslepen...het voelde aan alsof ik op een luchtmatras in de zee lag, lichtjes golvend...

Mn vriend zei dat ik er zeker drie uur heb gezeten/gehangen met een gelukzalige glimlach op mn gezicht.

Ik vroeg me niet af hoe het kwam waarom vogels bijvoorbeeld vliegen (zulke vragen had ik doch verwacht). Het leek me gewoon doodnormaal dat vogels vliegen, want ze hebben vleugels. Achteraf bedacht ik me dat ik geen echte vogels kon zien, want -inderdaad-, het kwam door de paddo's. Dan aan mn vriend gevraagd waar ik dan juist die vogels uit maakte. Hij snapte me niet. Dan ben ik maar op verkenningstocht gegaan. Voor mij leek het een wandeling van kilometers lang, maar eigenlijk waren het maar enkele stappen van de sofa tot de muur (een muur waar zulk mooi behangpapier opkleeft, op die moment nog nooit gezien). Tijdens die paar stappen vielen er mij dingen op; een lamp met een zachte lampekap. Ik was ervan overtuigd dat ook dit ding leefde en met zachtheid diende behandeld te worden.

Uiteindelijk de muur bereikt. Het leek me wel blindeschrift. Het gevoel ervan...de tekening erop...zo mooi ???!!!??? Ik dacht, zou dit nu door dé mens zijn gemaakt? Dat kan toch niet? Zoiets moois...dat moet wel van moeder natuur komen. Ja, ik was er steevast van overtuigd dat behangpapier NIET door de mens gemaakt kon geworden zijn. "Hoe dan wel", vroeg ik plots aan me vriend die -storende- televisie was aan het kijken. Vriend zei dat ik dat maar eens aan mn vriendin moest vragen...

Terug naar de sofa gewandeld, gefascineerd door al het mooie dat ondertussen gebeurde en waarvan ik het bestaan niet wiste, zag ik aan mn vriendin dat zij zéker dezelfde mening zou hebben. Ik vraag ook aan haar uit het niets "hoe dat moest komen"...Hoewel ze niet wist waarover ik het had,en ze helemaal geen antwoord gaf op een vraag die in mn hoofd speelde, leek haar antwoord me heel logisch en gaf ik haar gelijk.

Zo, ik denk dat dit wel het toppunt uit mn trip was. Heb me vooraf en nadien nog wel zaken afgevraagd,maar het is zoals ik vermeld had hierboven; ze leken mij zo logisch. Ik wist het antwoord precies al.

Ook ik heb vrij sterke visuals gehad,vooral in het begin. Zo kwam het toch voor mij over. De tekeningen in het behangpapier die "eruit" kwamen en vervormden. Het tapijt waarvan ik dacht dat het de zee was e.d.

Eerlijk gezegd heb ik me gewoon supergoed geamuseerd.

Bovenaan