Paddothee sterker

disaster

Bewuste gebruiker
Hallo, ik had een vraagje over thee drinken.

Is paddothee sterker dan als ik het op eet (vers of gedroogd)?

Ceko

Belezen gebruiker
Zou ik ook wel eens willen weten ja. Vanavond hoorde ik dat het minder sterk was, maar van vele berichten hier lees ik weer dat je er minder misselijk van wordt dus dat is weer een voordeel. Ik zou zeggen: gewoon een keertje proberen! :grin:

Eyezblack

Belezen gebruiker
volgens mij minder sterk, het werkt beter als je er iets bij eet wat je maag graag opneemt, zoals honing ofzo.

Maaar als je graag de smaak er neit van proeft, kun je goed iets van soep eten ofzo, in mijn eigen ervaring is erwtensoep erg goed.

Dags

Bewuste gebruiker
bij mij werkte het zeker net zo sterk als gedroogde en veel sneller, als ik nog eens neem dan maak ik er zeker thee van

fokker

Belezen gebruiker
Ik zet er altijd soep van, gewoon op laag pitje, en let op want t mag niet koken gaan! Als je t kookt kun je ze net zo goed weg flikkeren...

Gewoon op n klein pitje, met wat boulion blokkies erbij, ff laten trekken en als t goed warm is (begint langzaam te dampen en je vinger doet pijn als je m in de soep hangt) ga je t goedje opslobberen...

Je wordt er niet zo misselijk van, t smaakt gewoonweg LEKKER, je smult ze naar binnen en binnen n half uurtje zit je in n ander wereldje :hearteyes:

Van minder sterk kan ik niet zeggen, ik heb mn meest erge paddoervaring op de paddosoep gehad, totale egodeath...

fokker

Belezen gebruiker
Zal t zelfde als met soep zijn, ik heb ook t idee dat t harder inkomt en heftiger is, zal ook wel zijn omdat n stuk in de vloeistof trekt en dat makkelijker opgenomen wordt.

Thee heb ik ook geprobeerd maar ik moest kokhalzen bij t drinken, zelfs met honing.

shiva

Belezen gebruiker
soep heb daar ook al eens aan zitten denken maar zal het nu zeker eens doen chamignon soep:d

of mss in de spagettie saus of niet?

fokker

Belezen gebruiker
Geen idee, misschien een idee om een psychidelisch restaurant te beginnen! :mrgreen:

Bij de soep kan ik maar 1 ding adviseren, laat t NIET koken, gewoon rustig op n klein pitje warmen, blijven roeren. Er moet nog ergens een van mn topics staan met foto's van mn heldere paddosoep. :)

Ellesdee

Badass junkie
fokker zei:
Geen idee, misschien een idee om een psychidelisch restaurant te beginnen! :mrgreen:

Bij de soep kan ik maar 1 ding adviseren, laat t NIET koken, gewoon rustig op n klein pitje warmen, blijven roeren. Er moet nog ergens een van mn topics staan met foto's van mn heldere paddosoep. :)

ik heb toen paddothee gezet van 3 porties amazonian xtc, die heb ik wel laten koken...
en daarna 20min zachtjes laten pruttelen...
hebben we met zn 3en gedronken, geeneens alles...
maar dat was zo heftig :openmouth:

shiva

Belezen gebruiker
of sausje voor bij de biefstuk voor de zondagmiddag met ganse familie moet gieren zijn achteraf

Ceko

Belezen gebruiker
fokker zei:

Waarom moeilijk doen? Gewoon een blik champignonnensoep warm maken en achteraf die paddo's erin gooien joh, kan het ook niet mis gaan... Smaakt nog bijzonder goed ook, zo'n champignonnensoepie met extra lekkere, extra verse ingredienten :)

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ceko zei:
fokker zei:

Waarom moeilijk doen? Gewoon een blik champignonnensoep warm maken en achteraf die paddo's erin gooien joh, kan het ook niet mis gaan... Smaakt nog bijzonder goed ook, zo'n champignonnensoepie met extra lekkere, extra verse ingredienten :)

Mee eens :grin: :tearsofjoy:

fokker

Belezen gebruiker
Nooit geprobeert, toch eens doen... wel weet ik dat als ik mijn soep maak, doordat ik ze samen laat trekken een hoop ook in de soep zelf trekt, zo ben ik n keer KNETTER stoned geweest de dag na paddo's... ik had mn tripavond zelf de soep gedronken en de paddo's die in de pan zaten allemaal in mn beker geschept, opgegeten met smaak.. alleen niet alle boulion paste in mn kop, dus de dag erna stond dat nog... ik denk nu vraag ik t me af, dat restje opgedronken en ik was me STONED geworden... niet normaal meer! :mrgreen: Waren misschien 3 of 4 slokken soep! :stoned:

Of dat ook gebeurd met n blik eerst warmen en ze dan erin... krijg je dan trouwens niet die gore smaak van paddo's in je mond? Ik vind ze warm en geweekt n stuk draaglijker op mn maag. Wordt er dan ook niet misselijk van.

disaster

Bewuste gebruiker
Mulholland Drive zei:
Ceko zei:
fokker zei:

Mee eens :grin: :tearsofjoy:

Alleen de stimulerende stof breekt bij 38 graden Celcius en hoger af :(

disaster

Bewuste gebruiker
fokker zei:
Niks van gemerkt! :mrgreen:

Deze zijn ook wel bekend als "de mexicaanse" en bevatten genoeg
van de werkzame stof. Die stof heet psilocybine en dit is een van de soorten paddestoelen waarvan de stof amper afbreekt!

fokker

Belezen gebruiker
Ik heb hawaiaanse gemaakt in de soep, werkte prima.

Ook mexicaantjes wel gehad, in t begin nam ik die altijd om te wennen en omdat ze minder heftig zijn, maar toch deden ze t in de soep prima.

Dus wat breekt dan af bij 38°?

disaster

Bewuste gebruiker
fokker zei:
en wat zit dan in soep stelletje knoepganzen? :mrgreen:

wat dacht je van psilocybine en psilocine :mrgreen:, die stoffen worden niet volledig afgebroken. Alleen voor een klein deel (net zoals dat bij drogen gebeurt).

Osi`

Bewuste gebruiker
Hoeveel liter water voor 1 portie of een halve portie?
Btw, moogt ge daar ook ne zakje poeder met tomaten ingooien? Zodat je tomatensoep heb maar dan met die stofkes.

Kheb daar nog altijd geen antwoord over :(

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
Hoeveel liter water voor 1 portie of een halve portie?
Btw, moogt ge daar ook ne zakje poeder met tomaten ingooien? Zodat je tomatensoep heb maar dan met die stofkes.

Kheb daar nog altijd geen antwoord over :(
oh dat is heel simpel, in principe kan je voor 1 portie soep gewoon een grote mok ( of 2 mokken voor 2 porties )water gebruiken. Doe deze in een pan en verwarm het ( tot ongeveer 80 graden ), het water mag niet koken!!! dat vermindert de werking aanzienlijk. Als het water de juiste temperatuur heeft de paddo's erbij doen en dit 20 a 25 minuten laten staan. Daarna doe je gewoon de cup a soup in je mok en vult deze met het water uit de pan.

En lekker spacen maar :hearteyes:

deamonique

Experimenterende gebruiker
Dags zei:
bij mij werkte het zeker net zo sterk als gedroogde en veel sneller, als ik nog eens neem dan maak ik er zeker thee van

helemaal mee eens. Heb de meest heftige paddo trip gehad van gedroogde hawaiiaanse paddo's, werkte veel sterker dan verse ooit hebben gedaan, en ik heb aardig wat verse paddo's geprobeerd.

siriusmushroom

eigen ervaring zegt me dat thee of soep bijna altijd werkt...(da van die 38graden is maar deels waar, hierboven zal de actieve stof langzaam afbreken, dus na half uurtje trekken zal zeker niet veel afgebroken zijn!!!Dus zowel bij thee die kookte of niet werkte het) is eigenlijk best vreemd want nog psilocybine nog psilocyne lossen op in water... het is dus uiterst belangrijk om de stukjes alsnog mee op te peuzelen...

heb ook enkele jaren met thee gewerkt, maar ben er sinds een jaartje op terug gekomen...

de smaak is niet lekker, geloof me, ik moe er altjd van kokhalzen, maar de smaak is oh zo belangrijk...het is het eerste signaaltje wat ons lichaam krijgt dat er 'iets' aankomt wat de moeite waard is :grin: Daarbij komt dan nog eens dat een groot deel van actieve stoffen via slijmvliezen in je wangen opgenomen worden en zo rechtstreeks naar onze hersenen getransporteerd worden (en zodoende dus de mao enzymen in onze buik omzeilen...)

Het is maar wat je wilt lijkt me...

Een goede tip is misschien om melk en cacao poeder te gebruiken. In melk(vet) lossen de stofjes namelijk wel makkelijk op...

deamonique

yay, vandaag n portie hawaiiaanse paddo's gekocht :grin:. Ze verkopen hier gedroogde, mag wel niet maar ze doen het gelukkig toch. Volgens de verkoper een nieuwe en potente lading, als ik er nog genoeg van weet schrijf ik morgen een tripreport :sunglasses:

heartcore

Ik was altijd een beetje skeptisch mbt thee en was ervan overtuigd dat het minder sterk is. Wanneer ik paddos gebruikte, at ik ze gewoon. Gezien mijn voorkeur voor een hoge dosering en mijn tolerantie, moet ik ongeveer een ons verse paddestoelen eten om het door mij beoogde effect te krijgen. Dit is een uitdaging :)

Op een gegeven moment heb ik dan toch maar geprobeerd thee te maken ervan. De meest simpele methode, neem een glas water, breng het aan de kook, haal het van het vuur en gooi je verkruimelde paddos erin. Laat 10 minuten staan, zeef de paddo's en herhaal dit met een tweede glas water.

Sinds ik drie jaar geleden voor het eerst thee gebruikte, heb ik niets anders meer gedaan. Het is veel makkelijker innemen, het komt veel sneller en intenser op, de piek is pieker :wink: en de comedown is zachter.

En dat er veel stoffen in de paddestoeln zouden blijven zitten is een fabeltje, ik heb meermaals een ons paddestoelen waar ik thee van had gezet, de volgende dag opgegeten met 0,0 effect :)

Bovenaan