paniek

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
je bent niet de enige, maar je moet nu wel stoppen.
doorgaan betekent :

Baanverlies
Vriendenverlies
Negatieve karakter verandering
Gewichtsverlies
Insomnia

Dat je al overstapt van de coke naar de pep was al een foute stap.
Niemand kan je hier helpen, je moet vandaag alles door de plee spoelen en gaan slapen ...

Slapen, eten en weer naar je werk.

De drugs heeft je nu goed in de dwangtang, als je nu niet losbreekt wordt je leven een chaos.

:wave:

azgaza

Badass junkie
Ik zal je geen preek geven, maar ik kan alleen bevestigen wat je zelf ook al weet: Je kan beter gewoon helemaal stoppen. Als je gebruikt om 'normaal' te kunnen fucntioneren plaats je jezelf in een afhankelijke positie (=verslaving). Je kan je beter richten op de problemen die de rede van je gebruik zijn, en daar aan werken hoe veel moeilijker dat in eerste instantie ook is. Bijna alles is uiteindelijk op te lossen, en dagelijks of zéér regelmatig drugs gebruik is daar géén van.
Als je stopt zal je door een extra moeilijke periode heen moeten, maar op de langer termijn kan je je problemen beter bij de bron aanpakken, zodat je de toekomst goed en gelukkig door kan komen. Gebruik is alleen eventueel veilig als je het puur recreatief doet. Ik raad je aan te beginnen met stoppen met het op je werk gebruiken en daarna helemaal af bouwen. Probeer precies te analyseren waarom je het gebruik zo nodig vind, en probeer dát aan te pakken, ipv te gebruiken.
Hoop dat het je lukt, succes.

sando

Newbie
welcome to the world of addiction
misbruik van eender welke drug zorgt voor een warboel in het hoofdje, zou als ik u was zo snel mogelijk naar de huisarts gaan.
Gebruik van drugs kan een trigger worden als je aanleg hebt voor psychische problemen. Neem nu het heft in handen en wacht niet tot het te laat is, je lichaam geeft je duidelijke signalen dat je te ver aan het gaan bent.
Sterkte

Who_cares

Newbie
Was het maar zo eenvoudig.
het erge is dat je het beseft en toch niet verder kan.
Ik wil al een hele morgend om boodschappen en ik durf niet. ik wil fruit, ik weet dat men vitamientjes op zijn. Maar ik ben bang om flauw te vallen. Straks ga ik werken , ik blijf er vandaag af! Maar ik vrees dat ik men dag niet doorkom vandaag. Ik zit aan een bureau en toch... Ik vrees dat ik zal flauw vallen. Ik ga als ik toekom de mensen verwittigen dat ik niet te best ben. Ik heb ook veel te warm, net alsof ik koorts heb. Pijn heb ik niet.
Ik ben in paniek en doodongelukkig momenteel dat ik weet dat ik het niet van dag op dag kan stoppen.
En het erge is dat ik pas vandaag echt merk hoe erg men gezondheid er blijkbaar aan toe is. het wegdraaien is angstaanjagend.
Maar ik denk dat men pluimgewicht daar ook veel mee te zien heeft. Ik ben al heel men leven een pluimgewichtje hoor!
Zijn er nog mensen die soms wegdraaien van vermoeidheid?
Eigenlijk is dit nu men grote vraag. Men paniek slaat om in nog grotere angst en dat is echt niet goed voor mij... Echt echt niet...
het besef is er, nu nog de moed vinden...

Verdomme toch.

bedankt!

Mensen die hier komen lezen en nog niet begonnen zijn aan cocaine of speed... HOUDEN ZO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bartyo

Bewuste gebruiker
Dude je bent die drugs niet waard. Stap eruit en geniet van het leven van alledag. Nu heb je het besef dat het mis zit, als je er nu niets aan doet dan doe je het misschien nooit meer. Waar een wil is, is een weg :hearteyes:

Addick

Bewuste gebruiker
Best herkenbaar.
Weten dat je fout zit.
Willen stoppen.

Maar niet kunnen stoppen.
Omdat je ''het niet kan''.
Eigenlijk is dat ook een excuus van jezelf,om te gaan gebruiken want ''ik kan het toch niet''.

En ja,werken en afkicken gaan niet samen.
Je zult tijd voor je herstel moeten nemen.. :wave:

Flameon

Badass junkie
Beste who cares,

Je zit zover ik kan oordelen inderdaad op een punt dat je moet stoppen. Wellicht is het nu nog niet te laat, maar als je op deze weg door zal gaan dan zal het wel te laat gaan worden. Met alle gevolgen van dien, die jij zelf niet wilt mee maken.

Het is moeilijk, maar probeer er vanaf te blijven. Je zegt dat je niet in 1x kan stoppen. Ik betwijfel of het goed is als je zelf aan de slag gaat met een afbouwschema. Misschien is dan de kans groter dat je in een moeilijke situatie toch weer bij neemt. Wellicht kan een verslavingsinstantie je hulp bieden? Eens kijken wat die te bieden hebben is denk ik niet verkeerd.

Vitamine eten na en voor drugsgebruik is inderdaad heel erg belangrijk. Met vitamine kom je er niet voor 100 procent, maar het zal zeker een grote bijdragen leveren aan dit herstellingsproces. Verder is slapen erg belangrijk. Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om een weekje vrij te nemen van je werk? Even weg van die druk, even voor jezelf.

Drugs is inderdaad alleen voor recreatief gebruikt, slaat het om in ander gebruik dan trekt lichaam en geest aan de bel. Laat ze niet te lang tringelen....

Succes

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
je kunt vitamine preparaten nemen voor je overall gezondheid. als je die voor sporters neemt heb je een flinke sterke te pakken. Scheelt vaak ook wat in je energie.
Tegen die lusteloosheid zou je eventueel drankjes met guarana kunnen drinken. Dat is een natuurlijke oppepper, wie weet scheelt het wat.

verder is het eigenlijk gewoon een verhaal van doorzetten, de eerste dagen zijn het ergst om door te komen, daarna wordt het snel minder. FF doorbijten dus :)

Sterkte :) en niet vergeten dat zo gauw de ontwenningsverschijnselen minder worden, je oplettende geest dat ook wordt! En dan zit je zo weer met een buisje in je neus :wink:

Tony Montana

Belezen gebruiker
Who_cares zei:
HEY
ik ben 28, en sinds een dik jaar gebruik ik elk weekend coke; In het begin kon ik twee keer weg gaan met een gram, nu verdoe ik er drie op een avond...
In de week bleef ik eraf.
Nu ik ben moe en men motivatie in alles is ver weg als ik niets binnen heb.
Gisteren ben ik dan speed beginnen nemen (in de week, op het werk)
Wow, ik voelde me bijna even goed (zelfs even goed) als met coke en het kost veel minder. Ik heb niet zo veel genomen maar een hele nacht niet geslapen en gisteren ook niet gegeten (zaterdag ook niet)
Ik voel dat ik door al men dommigheden door men reserver zit. Ik heb vandaag ook al drie keer iets heel raars gehad. Meestal als ik eventjes neer gezeten heb en dan iets wil doen.
men hoofd tolt, hartslag versnelt, en enkele seconden flip ik gewoon, ik zie beelden (vraag me niet wat!) en ik grijp dan precies naar iets (naar wat weet ik ook niet!!)
Ik moet me dan even zetten en het gaat over.
Ik denk dat ik gewoon door al men reserves zit. Ik moet zeggen ik ben van nature al een kleine eter en een pluimgewichtje... Misschien ligt het daaraan...

Het probleem is dat ik weet dat ik er niet zal afblijven. Men werkdag liep gisteren schitterend. Ik kon alles aan, de tijd vloog... En zonder ben ik gewoon zo moe.
Infeite valt het gevoel "moe zijn" nu mee, als ik bekijk hoeveel uren ik heb geslapen de laatste 5 dagen...

Maar ik flip wel op het "wegdraaien", het is echt enorm raar. Ik denk dat als ik me niet zet ik sowieso flauwval. Maar ik vind het zo raar dat ik na die paar seconden altijd zie dat ik op men hukje zit en probeer iets open te doen...

Echt heel raar.
Voor mensen die dit nog niet hebben gehad (please, laat me niet de enige zijn) klinkt dit heel raar denk ik.

Ook moet ik zeggen dat ik niet kunnen stoppen ben met stuff omdat ik al jaren angstaanvallen heb. Ik kon niet meer weg gaan, ik kwam ziek tussen veel volk, ik kon niet meerijden met iemand.
En als ik men lijntjes pak ben ik gelukkig en heb ik daar geen last van.

Ik weet dat ik enorm dom bezig ben. Ik zou mezelf voor de kop moeten slaan.
Maar ik wil niet ongelukkig zijn... En ik wil gewoon nog heel even genieten van een gelukzalig gevoel.
Doch, ik heb veel vriende, mooie job, ben niet lelijk, heb een lieve familie,... En toch die angsten en de constante nood aan drugs.

Het is jammer dat ik het nu niet meer enkel bij het weekend hou, en dat ik zo stom ben om op het werk zelfs te snuiven....

Bon, maar infeite wou ik gewoon uitleg over men "wegdraaien met beelden"... herkent iemand dit?
Kan goed zijn dat het tekort is aan vitaminen hoor, door te weinig eten en roken...

Ik weet het niet....

En nu stop ik met zagen!

Geef me geen preek, ik weet hoe dom ik bezig ben nu. Maar ik ben toch niet de enige zie ik he.... :(

En op het moment dat je dit hebt getypt was je volgens mij ook aardig ver heen.

Ga hulp zoeken. Of ga sterk in je schoenen staan en sla jezelf in het gezicht.

bartje_v

Experimenterende gebruiker
Herkenbaar verhaal....

Ik ben uiteindelijk bij Cocaine Anonymous Holland beland hoefde ik ook niet te wachten kon er meteen naar toe en goede hulp tot nu toe al heet het zelfhulp te zijn.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
kun je daar niet eens wat over vertellen in een apart topic bartje ? dat cocaine anonymus.

wat het inhoud en wat ze doen en hoe jij dat beleefd hebt enzo?

ik denk dat behalve ik, best wat anderen ook zouden willen weten wat ze doen en hoe ze dat doen :)

Bovenaan