papaver plant

haaitand

Experimenterende gebruiker
Mijn papavers zijn volop in bloei. Maar bij mijn rijpe bollen komt er zeer weinig sap vrij weet er iemand wat ik iets verkeerd doe?

haaitand

speeseend zei:
Weet je wel zeker dat je Papaver somniferum hebt? DIt is een zeer belangrijk gegeven :wink:
ja ik ben er zeker van ik heb ze gekocht in aveve (tuinbouw winkel in belgië)

speeseend

Wijs gebruiker
Hee Haaibaai,

hier heb ik wel een leuke, ineressante link voor je. klik hier

Aan het einde van elke pagina kan je naar de volgende klikken.

Nou ja, succes! Verder weet ik je niet helpen,

De Eend

haaitand

speeseend zei:
Hee Haaibaai,

hier heb ik wel een leuke, ineressante link voor je. klik hier

Aan het einde van elke pagina kan je naar de volgende klikken.

Nou ja, succes! Verder weet ik je niet helpen,

De Eend
dank u voor de site ze is wel handig maar groeien die bollen nog als de blaadjes er af zijn?

speeseend

Wijs gebruiker
Ik vergelijk het met iets wat mij bekend is. Of dat daadwerkelijk opgaat, laatr ik aan de werkelijke kenners over.

Neem nu een rosebottel. Deze grooit juist nadat de bladeren eraf zijn gevallen. Tenminste, bij mij in de tuin werkt het zo :wink:

Heb je al op opiophile.org; klik hier gekeken? Hier kan je een heleboel vinden.

Gr.,

Eend

EDIT

poppies.org is ook een hele goede site. Have fun

4 fmp

Belezen gebruiker
Je moet idd wachten tot de bloem helemaal uitgebloeid is en er enkel nog een krans bovenop de bol zit. Op dat moment kun je opium eraf halen. Het sap van 5 bollen gaf mijn een leuke rush een aantal jaar geleden :grin:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
mijn druivenplant doet het ook zoveel beter qua groeien van druiventrossen, nadat ik eenmaal veel bladeren heb weggesnoeid .. dus soms is minder blad beter .. zo kan de 'bloeienergie' beter overgaan naar de 'bloeipunten' ipv dat het wordt besteed aan doelloze blaadjes, waar je toch niets aan hebt :wink:

tis maar een vergelijking :wink:

:wave:

Bovenaan