samszzz zei:hey,
misschien is het een hele gekke vraag en is het heel logisch.
maar ik heb niet zo veel verstand van planten enzo.
maar ik heb dus papaver zaadjes. maar ik vroeg me af..
of je ze misschien binnen in een pot met grond kan planten?
groetjess![]()
samszzz zei:hey,
misschien is het een hele gekke vraag en is het heel logisch.
maar ik heb niet zo veel verstand van planten enzo.
maar ik heb dus papaver zaadjes. maar ik vroeg me af..
of je ze misschien binnen in een pot met grond kan planten?
groetjess![]()
Papaver somniferum is een eenvoudige plant om te kweken. Plant de zaden eind winter/begin lente, na de vorst, vlak onder de oppervlakte. Binnen in een ruime pot of gewoon in de tuin, met een goede bemesting en afwatering. Water geven tot ontkieming, daarna matigen i.v.m. rot. De volwassen Papaver somniferum verlangt veel zon en een goede beschutting is aan te raden. De wind zorgt namelijk al snel voor ‘kale’ bloemen. Wil je de plant op zijn plek houden, let er dan op, wanneer de bollen ‘afgehard’ zijn, om tijdig de zaden op te vangen.
De Papaver somniferum kan ongeveer 1 meter hoog worden. Bloeit elk jaar in de zomer en in de herfst zijn de zaden ‘rijp’. De bloemen kunnen uiteenlopende kleuren hebben van wit tot paars en iedere mogelijke tint rood en roze daar tussenin. Bloeitijd is van juni tot augustus.
Dissonant zei:Hoe bedoel je? Dat het arbeidsintensief is?
Het is waar dat je hier moeilijk papaver kan beginnen kweken voor massale heroineproductie.
Maar als je gewoon een keer wil proberen hoe opium voelt, is het wel goed te doen denk ik. Gewoon wat papaver zaaien, en als ze gegroied zijn wat kerven in de pods zodat er ruwe opium uitkomt. Dat koken en je hebt je opium.
FlipMeister zei:Waarom schrijf jij in het rood?![]()
speeseend zei:Het is immers niet voor niets dat de produtie van opium in lage-lonen-landen zit.
sjaartrol zei:speeseend zei:Het is immers niet voor niets dat de produtie van opium in lage-lonen-landen zit.
ja, maar da heeft niets te maken me het feit da opium maken zo arbeidsintensief is... meer dinge zoals het klimaat en de bodem![]()
BillyBilo zei:Ik adviseer om over te gaan op intraveneus heroine gebruik.
digi zei:Dus van de papaver somniferum komt wit melksap, en als je die gaat drogen,
kan je er een soort balletje opium van draaien?
In de jaren twintig werd dit gebruikt om kinderen rustig te houden.
In de vorm van siroop, want kinderen roken niet.
hoe maak je die siroop?
Opiumbolletje mengen met alcohol en hoestsiroop <bijvoorbeeld die thijmsiroop die je bij de drogist kunt kopen?> en dan de alcohol er weer uitkoken?
of zijn er andere manieren om opium tot siroop te maken?
En hoeveel opium gebruik je dan, om overdosering te voorkomen?
BillyBilo zei:ik geloof dat ik het nu voor de vijfde keer zeg, omdat er nog geen enkel topic is over opium dat de naam papaver draagt, zeg ik het dus nog een keer, je gebruikt een dosis tergrote van een luciferskopje