Papiertjes, geen zakjes.

xEmilyy

Experimenterende gebruiker
Okay ... ik ben zakjes gewend, maar ik heb een nieuw iemand die mij levert en die heeft het in papier gewikkeld. Waar kan ik van die zakjes halen? Papier is nogal irritant bij gebruik, zeker als je niet zo handig bent...

Edit; ik bedoel van die zakjes die je zo dicht kan knijpen, dat er dan zo'n sluitingsritsje is zegmaar. Ik ken de termen niet dus :=

Ik denk dat je met papiertje een envelopje bedoeld?
Ik geef toe dat ik de eerste keer 15 jaar geleden ook heb lopen klote. Tot ik aan iemand vroeg hoe dat envelopje nou eigenlijk in zijn werk ging :grin:

Dus. Mocht je het over een envelopje hebben: maak het puntje in het midden los en open het als een post-envelop.

Niet dat hele ding uit elkaar vouwen als ik deed :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
Internet, google op 'gripzakjes', verder kun je op de markt bij iemand die stoffen verkoopt naar zakjes 'om je knoopjes in te bewaren'. Dan heb je ook kans dat je van die zakjes krijgt. Ook kun je bij de coffeeshop om wat (extra) zakjes vragen.

xEmilyy

Experimenterende gebruiker
Het is al geregeld, een vriend van mij spaart de zakjes waar z'n mdma in heeft gezeten. Dus ik krijg van hem zo'n sluitbaar zakje :grin:

Bedankt voor de benaming!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
ooscaar zei:
Internet, google op 'gripzakjes', verder kun je op de markt bij iemand die stoffen verkoopt naar zakjes 'om je knoopjes in te bewaren'. Dan heb je ook kans dat je van die zakjes krijgt. Ook kun je bij de coffeeshop om wat (extra) zakjes vragen.

Die van die stoffenkraam en knoopjes is een goeie!

ooscaar

Wijs gebruiker
In Amsterdam heb je op de markt ook wel van die kraampjes met allemaal drugsattributen waaronder gripzakjes in alle soorten en maten voor zo goed als gratis. Weet alleen niet of zoiets ook in de andere grote steden te vinden is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
In Amsterdam heb je op de markt ook wel van die kraampjes met allemaal drugsattributen waaronder gripzakjes in alle soorten en maten voor zo goed als gratis. Weet alleen niet of zoiets ook in de andere grote steden te vinden is.
En anders kun je die dingen gemakkelijk bij online smartshops bestellen toch. Kun je jezelf ook meteen op andere leuke dingen trakteren.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Zoek gewoon een smartshop, vraag naar sealtjes, envelopjes of packjes (allemaal synoniemen) en vraag de medewerker aan de bar of hij of zij voor wil doen hoe je ze vouwt. Met een beetje oefening heb je het zo in de vingers en kan je zelf je eigen sealtjes maken.

In een zakje blijft vaak je poeder plakken waardoor je een deel van de inhoud verliest. In een ''papiertje'' blijft alles keurig bewaard, voor de ekte ekte junks onder ons kan je zelf dan nog je packje uitlikken. (niet aan te raden bij speed overigens.) :kots:

Een ander alternatief is een snuifbullet aanschaffen. Ook verkrijgbaar bij de smart-shop. Hieronder een link zoals ze eruit zien.

https://www.google.nl/search?q=snuifbul ... FqtVMHM%3A

Die snuifbullet is enorm handig, je kan het hele ding uit elkaar halen en schoon maken. Daarnaast zit je niet steeds te kloten met sleutels. Ik heb er zelf een paar maand eentje gehad totdat mijn moeder hem vond en mijn vader mij boos opbelde wat ik nou weer allemaal door m'n neus had gehaald. Nee, daar word je niet blij van.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
voor de ekte ekte junks onder ons kan je zelf dan nog je packje uitlikken.

:tearsofjoy:
Heeft een vriend van me eens gedaan bij een zakje M. Hij scheurde het gewoon helemaal open en begon dat sing af te likken.... Kapot gelachen heb ik me! :tearsofjoy:

MeejheM

Badass junkie
voordeel van die 'sealtjes' zoals ik die enveloppetjes vanaf nu ga noemen hebben wel voordelen. bij het afwegeven vind ik ze makkelijker te vullen, en het gewicht is echt exact hetzelfde bij elke van dezelfde stapel.

nog een voordeel van sealtjes is dat als ze zo ongeveer leeg zijn dat je ze met een pasje echt helemaal leeg krijgt, door ze helemaal open te vouwen. en ze zijn ook nog eens kleiner. oude gaan kreukelen, maar die kunnen gewoon bij het gft.

ze zijn wel iets duurder in aanschaf, maar dat weegt meestal niet op tegen de inhoud.

laatste voordeeltje is dat veel mensen het niet als drugs herkennen. ik heb vaker gehad dat ik mn telefoon ofzo pak, en dat er iemand een sealtje teruggeeft, zo van "hier, je verliest wat." das wel grappig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
laatste voordeeltje is dat veel mensen het niet als drugs herkennen. ik heb vaker gehad dat ik mn telefoon ofzo pak, en dat er iemand een sealtje teruggeeft, zo van "hier, je verliest wat." das wel grappig.
Als iemand het wel herkend weet je ook meteen dat ander er zeer waarschijnlijk ook wel van houd haha.

Bovenaan