paranoia zijn

MissParanoid

Belezen gebruiker
na dat ik speed gebruik, heb ik na een tijdje last van lichte paranoia aanvallen. Ik zie van op een bepaalde afstand in sommige dingens altijd mensen (snap je wat ik bedoel?). Nu vraag ik mij af hebben jullie dat ook? en als jullie ook dingens zien wat zien jullie dan?

zommes

Badass junkie
Ik ook niet.

Maar beste missparanoid, dat heet een opkomende amfetamine-psychose. Ik raad je ten zeerste aan om je gebruik een tijdje te staken en daarna gematigd door te gaan of er gewoon mee op te houden. Op een gegeven moment heb je jezelf zo beschadigd dat je er nog lang last van zal hebben.

Dit is geen grapje of bedoelt om je bang te maken, ik ken genoeg mensen die jaren gestopt zijn maar nog steeds last hebben omdat ze te ver door zijn gegaan toen ze al psychotisch werden.

Moon

Bewuste gebruiker
Ik niet.

Maar ik zou maar uitkijken, zoals hierboven al gezegd is kun je er nog veel meer last van krijgen als je doorgaat met gebruiken, je kunt er heel lang last van hebben en geloof me dat is geen pretje.

MissParanoid

Belezen gebruiker
ja ik weet dat het geen goed teken is, maar ik gebruik helemaal niet veel... ik heb wel gemerkt dat het afhangt van speed tot speed een tijd gelede was ik goe aan het gaan zonder enige verbeelding en een andere keer twee lijne en ik was heel paranoia
zou da kunnen ?

Deranged

Badass junkie
Hallicunaties krijg je als je lang wakker blijft, heb ik ook vaak gehad. Paranoia is iets anders als hallicunaties.

zommes

Badass junkie
Die hallucinaties kunnen wel gepaard gaan met paranoia natuurlijk. Maar hoeft niet. Ik hoorde bijvoorbeeld altijd stemmen in achtergrondgeluiden, maar daar word ik niet paranoide van.

Deranged

Badass junkie
Ik vond sommige hallicunaties eigenlijk wel iets hebben. Zoals dansende poppetjes in de kast en posters die tot leven kwamen.

MetaalKonijn

Badass junkie
Zommes praat me niet zo bang man! :mrgreen:

Wat zij zegt over mensen zien in 'dingen' heb ik ook gehad, maar dat was toen wel in verband met de hele week hard werken en een nacht overgeslagen te hebben, kortom, helemaal aan stront. Kan ook niet zeggen dat ik er angstig van werd eigenlijk, schrok soms wel even :mrgreen:

angel1

Experimenterende gebruiker
ik heb het een aantal jaren geleden vaak gehad. met een auto vol mensen in het donker over een snelweg aan het rijden waar van die rood-witte palen langs stonden en ineens zag ik iemand tussen die palen staan die de weg snel overstak. of dan zie ik een koord over de weg gespannen terwijl het gewoon langs de weg is en niet erover. ook een keer aan het fietsen en ik keek achter me en zag een man gehurkt op straat zitten...die was er helemaal niet. niemand van die personen die ik zag waren er. nu heb ik het heel lang niet meer gehad. en helemaal niet sinds ik gebruik.dit is ook een reden waarom ik geen hallucinerende middelen zou gebruiken, want dan zou ik echt doordraaien, denk k.

flash kieke

Wijs gebruiker
MetaalKonijn zei:
Zommes praat me niet zo bang man! :mrgreen:

Wat zij zegt over mensen zien in 'dingen' heb ik ook gehad, maar dat was toen wel in verband met de hele week hard werken en een nacht overgeslagen te hebben, kortom, helemaal aan stront. Kan ook niet zeggen dat ik er angstig van werd eigenlijk, schrok soms wel even :mrgreen:

Had het vroeger ook erg--> toebn ben ik effe gestopt, ben daarna terug begonnen , en nu heb ik er geen last van. :)

Jelle Snel

Belezen gebruiker
nope..heb er zelf nog geen last van! Maar sowieso bij verschijnselen aan je lichaam die negatief zijn; lijkt het mij verstandig om t gebruik idd een tijd te staken

flash kieke

Wijs gebruiker
Jelle Snel zei:
nope..heb er zelf nog geen last van! Maar sowieso bij verschijnselen aan je lichaam die negatief zijn; lijkt het mij verstandig om t gebruik idd een tijd te staken

Paranoia worden is meestal bij mensen die bij veel andere mensen zijn.

MissParanoid

Belezen gebruiker
Deranged zei:
Ik vond sommige hallicunaties eigenlijk wel iets hebben. Zoals dansende poppetjes in de kast en posters die tot leven kwamen.
ok dat zou ik nog leuk vinden maar om steeds vreemde mensen te zien die plotseling verschijnen en verdwijnen daar krijg ik echt de kriebels van...

MissParanoid

Belezen gebruiker
flash kieke zei:
Jelle Snel zei:

wat bedoel je juist? dus je word paranoia door te veel bij mensen te zitten ? is dat wat je zegt?

MissParanoid

Belezen gebruiker
als ik overdag speed gebruik heb ik daar wel geen last van... waarschijnlijk zorgt het donker ervoor da ik raar begin te doen

Colaiuta

Bewuste gebruiker
je WORDT paranoide... of hebt LAST VAN paranoia....

paranoide zijn is bij mijn weten, o.a het idee hebben dat mensen over je praten, als je bijv. zoals idd zoals eerder gezegd bij een groep bent...

hallucinaties komen door het lang wakker zijn met de speed

nutsss

Wijs gebruiker
Ik herken het wel ja. Meestal als ik een nacht veel te kort geslapen heb door de speed en dan de dag daarna ook lang doorga dan begin ik ook vanuit mn ooghoeken mensenschimmen te zien die er dan toch niet zijn.

Niet eng of zo meer van 'Hééé, zit daar iemand?' en dan is het toch een jas die ergens overheen hangt.

zorg voor een paar nachtjes voldoende slaap en neem vitamines dan herstel je weer SNEL

Paranoia word je als je teveel binnen hebt. De meeste speed gebruikers hebben meestal wel teveel binnen. Ze vergeten namelijk dat 1 lijn ongeveer 8 uur werkt. Eens de piek voorbij is, na ongeveer een uur ofzo denken ze dat het uigewerkt is en nemen ze nog een lijn en nog één en nog één....
Ondertussen stapelt zich dat natuurlijk allemaal op, en word er teveel dopamine aangemaakt. Teveel aan dopamine kan zorgen voor hallucinatie en paranoia.
Hoe snel iemand teveel binnen heeft hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
:wave:

Imke

Badass junkie
flash kieke zei:

Als je alleen bent zal je vlugger "paranoia" worden,
tenminste als je een nacht of meerdere nachten wakker bent na elkaar. :mrgreen:

TeQ

Bewuste gebruiker
Ben nooit paranoia.... Soms na lang doortrekken hoor ik wel dingen die er niet zijn of denk ik vanuit mn ooghoek iets te zien.

Laatst had ik wel na 2 nachten wakker te zijn aan het eind van de 3e dag dat ik lekker wat eten aan het maken was voor het slapen. Alles op mn bord had liggen me omkeerde en ik me helemaal de tering schrok. Omdat ik dacht dat er iemand stond (fractie van een seconde). Kon ik mooi van de grond eten.

boels

Belezen gebruiker
aanvaarde da pep niks voor u is en minder/stoppe en op iets anders over gaan, van paranoide gaan de meeste naar psychose en 4/10 blijft in een psychose hangen,

MissParanoid

Belezen gebruiker
ik besef wel wat speed kan doen maar weet
goed genoeg wanneer die verschijnsele die ik heb te ver gaan
en mss is speed ni te juiste drugs voor mij... zoiets moet beslist worden op een langere tijd dit heeft me al een goeie aanzet gegeve merci!

wiet busje

Belezen gebruiker
Deranged zei:

ik ga binnenkort ook speed proberen, in de zin van "er is een beperkt aantal drugs dat ik gewoon gedaan moet hebben in m'n leven. (alles behalve heroine zeg maar en alles wat je spuit)". En als Deranged zegt dat zelfs hij dat niet heeft, voel ik me al een heel stuk geruster :wink:

boels

Belezen gebruiker
wiet busje zei:
Deranged zei:

ik ga binnenkort ook speed proberen, in de zin van "er is een beperkt aantal drugs dat ik gewoon gedaan moet hebben in m'n leven. (alles behalve heroine zeg maar en alles wat je spuit)". En als Deranged zegt dat zelfs hij dat niet heeft, voel ik me al een heel stuk geruster :wink:

vowa heroine ni? van 1 ne x worde ommes ni verslaafd, tis zelfs zo da 40% van de mense die opiate gepakt hebbe, het een unieke ervaring vinde maar me de bijwerkinge en het suf zijn enzo het niemeer doen

:beer:

nutsss

Wijs gebruiker
Ik begin nu echt paranoïde te worden, ik zie achter ieder topic BOELS staan, de hele nacht door, om GEK van te worden, ik MOET stoppen met dat spul!!!
AAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGGGGGGGGGGG

boels

Belezen gebruiker
nutsss zei:
Ik begin nu echt paranoïde te worden, ik zie achter ieder topic BOELS staan, de hele nacht door, om GEK van te worden, ik MOET stoppen met dat spul!!!
AAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGGGGGGGGGGG

:mrgreen: lol en gaan zenne

:beer:

Ge kunt paranoia worden als ge teveel gepakt hebt of als ge te lang wakker zijt of als ge niet op uw gemak zijt in het gezelschap waarin ge verkeerd.
Maar zolang dat ge blijft beseffen dat ge niet nuchter zijt en da ge ook inziet dat ge paranoia zijt, kunt ge da allemaal onder controle houden.
Het is niet omdat ge paranoia wordt dat ge op het punt staat van een psychose te krijgen. Ofwel hebt ge aanleg om een psychose te krijgen en dan zal die er bij speed of weed gebruik zo goed als zeker kome. Ofwel hebt ge geen aanleg voor psychoses en dan zal die er niet komen.
Ik weet waar over ik praat want ik ging er vroeger altijd over.
Als ik paranoia wordt dan pak ik kei veel speed en dan gaat dat over.
Ik vindt het zelfs leuk als ik paranoia wordt om zo normaal mogelijk te doen zodat niemand iets door heeft.
:smilingimp: :smilingimp: :smilingimp:

pepito

Bewuste gebruiker
Ieder individu reageert anders, vrouwen reageren vaak ook anders op middelen dan mannen. Niet seksistisch bedoeld maar puur hormonaal. Verschijnselen als paranoide/achterdocht/angst/onbedoelde hallucinaties e.d. wijzen er mijns inziens op dat stoppen/minderen nodig is....luister naar de signalen van je lichaam/geest. de basis regel bij middelen gebruik... :wave:

scratchtraxx

Belezen gebruiker
Als het bijna donker is buiten en ik kijk naar een boom lijkt het alsof de bladeren en takken constant heen en weer bewegen. Heeft ook volgens mij veel te maken met slaaptekort.

El Retro

Wijs gebruiker
scratchtraxx zei:
Als het bijna donker is buiten en ik kijk naar een boom lijkt het alsof de bladeren en takken constant heen en weer bewegen. Heeft ook volgens mij veel te maken met slaaptekort.

Slaap tekort is idd DE grote boosdoener van het paranoia worden.

Happydude

Belezen gebruiker
te weinig eten is ook zo`n boosdoener en niet te vergeten weed en speed oftewel uppen en downen tegelijk ... ik heb er flink last van gehad !!!

komt ern camera ploeg binnen op een party en haalt uit de koffer een camera volgens m`nmaten .. ik zag echter een automatisch wapen en zag iedereen neervallen en rennen e.d. ... staat wel garant voor vette ervaringen !!!

kwamen we thuis had ik veel meer maagemaakt als zij !! zij een beetje dansen en ik ontruimingen gezien en doden en hele oorlogen meegemaakt :openmouth:

Imke

Badass junkie
Happydude zei:
te weinig eten is ook zo`n boosdoener en niet te vergeten weed en speed oftewel uppen en downen tegelijk ... ik heb er flink last van gehad !!!

komt ern camera ploeg binnen op een party en haalt uit de koffer een camera volgens m`nmaten .. ik zag echter een automatisch wapen en zag iedereen neervallen en rennen e.d. ... staat wel garant voor vette ervaringen !!!

kwamen we thuis had ik veel meer maagemaakt als zij !! zij een beetje dansen en ik ontruimingen gezien en doden en hele oorlogen meegemaakt :openmouth:

:confused:

Bovenaan