Paroxetine

Telefoon

Wijs gebruiker
Heeft iemand hier ervaring mee ..
het zou je serotine op peil brengen.
( dus de magie van xtc iedere dag kunnen beleven als het moet )

Razar

Belezen gebruiker
matthijs zei:
Het is een antidepressivum.
Nee. Daar wordt je niet high van.

Hmm mijn ervaring met antidepressiva die op je sero werken is toch wel anders hoor.
Sipralexa : vanaf dag 1 een mdma-achtig goed gevoel, maar je word megapassief.

Ik geloof dus wel dat dit kan voor sommige mensen.

matthijs

Badass junkie
Meeste antidepressiva moet je gebruiken als een kuur dus een tijd lang. Lees dat paroxtenine sneller werkt, maar dan nog denk ik niet dat het werkt als je verder geen issues hebt (las toevallig dat jij het had gekregen na een angstaanval).
En ook al zou het wél werken... zou ik het je afraden.

Razar

Belezen gebruiker
matthijs zei:
Meeste antidepressiva moet je gebruiken als een kuur dus een tijd lang. Lees dat paroxtenine sneller werkt, maar dan nog denk ik niet dat het werkt als je verder geen issues hebt (las toevallig dat jij het had gekregen na een angstaanval).
En ook al zou het wél werken... zou ik het je afraden.

Ja ik heb een soort van autisme, en dus is er iets mis met mijn serogehalte. Het zou te hoog zijn, als ik sommige onderzoeken over autisme mag geloven.
En een angstaanval heb ik inderdaad gehad, maar in mijn geval denk je er dan nog eens 15000 keer per dag aan... dat maakte de zaak erger.
Ik heb dus allerlei medicatie getest gekregen, en echt waar medicatie die normaal na 3 weken pas mag werken, werkte bij mij vanaf dag 1.
De diagnose van licht autisme is dan ook pas later gekomen.
" ah ja nu verstaan we waarom u op alles anders reageert"
Ik neem nu risperdal, en het zit voorlopig goed...
Van SSRI werd ik mdma-achtig high maar superpassief. Dat is allicht omdat ze niet op je dopamine werken...

Doerak

Bewuste gebruiker
Telefoon zei:
Heeft iemand hier ervaring mee ..
het zou je serotine op peil brengen.
( dus de magie van xtc iedere dag kunnen beleven als het moet )
Die vergelijking vind ik een beetje vreemd. XTC brengt nou niet bepaald je serotonine niveau op pijl. Het zorgt er (onder andere) voor dat je serotoninevoorraad in een keer opgemaakt wordt. Dit is dus het tegenovergestelde van het op pijl brengen van serotonine. Dit is ook de oorzaak van de depressie die vaak volgt na het gebruik van XTC.

Zoek eens op 5-HTP. Dit zijn relatief goedkope en bovendien legale pillen die zorgen voor de natuurlijk aanmaak van serotonine. Dat wil dus niet zeggen dat het een herbal XTC is, maar dat het kan helpen de eerdergenoemde XTC depressie tegen te gaan. Je slaapt er ook beter door en bent vrolijker.

Doerak

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Als je het echt nodig hebt kan het wel bevrijdend werken lijkt me.
Ik vraag me af hoeveel mensen op dit forum drugs werkelijk als medicijn tegen een ziekte gebruiken :wink:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
een anti-depressiva is niet recreatief te gebruiken, aangezien de meeste AD's pas na 2 weken echt werken. Je word er niet gelukkig van, het vlakt pieken en dalen in je gevoelens af. Je word dus eigenlijk meer stabiel enz.

Benzodiazepines worden daarintegen wél vaker recreatief gebruikt, wil je 'medicinale' drugs (medicinaal is nogal een discutabel begrip vind ik) proberen zou ik mijn heil zoeken in de benzo's (valium etc.)

lj_bob

Bewuste gebruiker
Het valt me op dat heel veel mensen op dit forum AD gebruiken.. Hoe zou dit komen? Meer omdat jullie er meer mee willen experimenteren of omdat jullie het echt nodig hebben (danwel/niet door het drugsgebruik)?

Lijkt mij namelijk nix om mee te experimenteren om je lekker te voelen.. dat is dan weer een grens die ik niet over wil. Voor anderen is dit anders natuurlijk en dat respecteer ik ook, maar ik vroeg het me ff af..

Doerak

Bewuste gebruiker
lj_bob zei:
Het valt me op dat heel veel mensen op dit forum AD gebruiken.. Hoe zou dit komen? Meer omdat jullie er meer mee willen experimenteren of omdat jullie het echt nodig hebben (danwel/niet door het drugsgebruik)?

Lijkt mij namelijk nix om mee te experimenteren om je lekker te voelen.. dat is dan weer een grens die ik niet over wil. Voor anderen is dit anders natuurlijk en dat respecteer ik ook, maar ik vroeg het me ff af..
Het was mij ook opgevallen dat veel mensen aan de AD's zitten. Daarom begon ik te twijfelen of deze mensen het echt als geneesmiddel gebruiken of als recreatieve drugs. Dit laatste kan ik me echter niet voorstellen, omdat de meeste AD's stemmingspieken afvlakken, terwijl de meeste drugs de pieken juist vergroten. Ik vond het iig vreemd zoveel mensen aan te treffen die aan de AD's zitten onder de drugsgebruikers, aangezien het algemeen bekend is dat deze twee slecht combineren.

Razar

Belezen gebruiker
Vanuit mijn eigen ervaring denk ik dat het experimenteren met drugs op zich niet zo abnormaal is ( = nieuwsgierigheid )
Maar sommige mensen blijken heel anders te reageren, bloeien open of voelen zich pas normaal bij het gebruik van drugs. Dat ontdekken ze na de experimentele fase.
Dus dan gaje drugs gaan gebruiken als 'eigen therapie' om je 'normaler' te voelen. Ik zit ( zat ) in deze groep.
Maar uiteraard hou je dit onmogelijk vol zonder dat je mentaal achteruitgaat. ( want je beseft wel dat er iets verkeerd is, maar je weet niet wat het is, en denk dat alleen die drugs dat even kan wegmoffelen ).
Als je dan uiteindelijk mentaal er aan ten onder gaat ( dit was bij mij een paniekaanval + zeer zwaar ziek geworden), dan pas ga je hulp zoeken of krijgen.
Eenmaal in het ( professionele )hulpcircuit wordt dan vastgesteld wat je echte mentale ' afwijking' is ( in mijn geval PDDNOS ) en krijg je dan dingen als AD en anti-psychotica.
Maar ergens in je achterhoofd denk je nog steeds "die drugs ( in mijn geval MDMA ) verhielpen mijn mentaal probleem toch beter dan die legale troep..."
Daarom zou ik soms nog eens durven teruggrijpen naar MDMA ( niet voor de roes, maar voor het effect als het uitgewerkt was bij mij => minder symptomen van PDDNOS ). Hoe raar het ook mag klinken.

Telefoon

Wijs gebruiker
haha ik had begrepen dat die medicatie je serotine Juist weer op pijl bracht

hmm :rolleyes: maja oke fout dus :P dan naai ik het maar weg :hearteyes:

Jadi

Bewuste gebruiker
Razar zei:
Daarom zou ik soms nog eens durven teruggrijpen naar MDMA ( niet voor de roes, maar voor het effect als het uitgewerkt was bij mij => minder symptomen van PDDNOS ). Hoe raar het ook mag klinken.
Je moet het gewoon accepteren dat je het hebt.
Ik heb ook PDD-NOS en ik heb het volledig geaccepteerd...

Bovenaan