• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Pas op met 2cb!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Neo-Shulginist

Badass junkie
Uppers heb ik nooit problemen mee gehad persoonlijk. Al 3-4x xtc. Stuk of 8 keer mdma en is allemaal goed gegaan. Balonnen ook gecombineerd met mdma en was super diepe space. Alleen ben met balonnen gestopt door de gezondheids risico’s. Vind het toch een Russische roulette.
Gelukkig waren dat fijne ervaringen!

Wel kan het zo zijn dat je er later alsnog last van krijgt. Derealisatie komt bijvoorbeeld vrij regelmatig voor na gebruik van MDMA. Dat is het gevoel dat de wereld nep is, of dat je het idee hebt dat je opgesloten zit in je lichaam en je daar niet zoveel controle over hebt (depersonalisatie). Derealisatie of personalisatie kunnen ook kenmerken zijn van een psychotische episode.

De kans daarop is vooral groot als je niet zo lekker in je vel zit, een kwetsbaarheid hebt voor psychotische episodes, en dan ook nog MDMA erbij gaat nemen. Dus misschien voor jou verstandig om je voor gebruik nog even goed af te vragen of je de laatste tijd wel lekker in je vel hebt gezeten, of dat je te maken het gehad met veel stress, liefdesverdriet, problemen op school of werk ofzo. Dat zijn dan omstandigheden waarin je beter even een colaatje kunt pakken in plaats van een xtc-pil :wink:

Laatst bewerkt:

TheGozd

Experimenterende gebruiker
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
ligt toch echt aan jou man. niet meer psychs doen dus die kan je blijkbaar niet handelen

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
je had hier de juiste dosis kunen vinden, https://psychonautwiki.org/wiki/2C-B
een pil had genoeg geweest voor een normale trip.
En als het na een uur niet werkte zou ik zelf misschien nog iets wachten of eerder een halfe nemen

Threshold5 mg
Light10 - 15 mg
Common15 - 25 mg
Strong25 - 45 mg
Heavy45 mg +

Duration
Total5 - 8 hours
Onset20 - 40 minutes
Come up40 - 60 minutes
Peak2 - 3 hours
Offset1.5 - 3 hours
After effects2 - 4 hours
Ik vind zelfs deze dosissen redelijk hoog ingeschaald. Ik zou common 10 a 15 en strong 15 tot 25 enz.
Ik ga al hard op 13 mg en dan staat er echt niks meer stil

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Op 13 mg heb ik het leuk maar dat vind ik nog redelijk laag. 20 mg is voor mij een leuke maar sterke dosis.
Jij misschien maar velen niet. Ik ging op 15 mg soms als als een malle. 2 keer 20 mg gedaan en dat vond ik best flink. Als je dat niet verwacht dat kan het goed fout gaan. (En zoals we weten lezen velen zich niet eerst in) Er staan hier op df ergens een paar bad trip tripreports over 2cb. Zo onschuldig is het niet voor iedereen.

Dirkjan

Badass junkie
Jij misschien maar velen niet. Ik ging op 15 mg soms als als een malle. 2 keer 20 mg gedaan en dat vond ik best flink. Als je dat niet verwacht dat kan het goed fout gaan. (En zoals we weten lezen velen zich niet eerst in) Er staan hier op df ergens een paar bad trip tripreports over 2cb. Zo onschuldig is het niet voor iedereen.
Oke true
Daar sluit ik me bij aan. Mijn allereerste keer was 30 mg en dat was gelijk eerste keer trippen. Dat was veel te heftig omdat ik ook niet wist wat ik kon verwachten. (Trip report / BasvanHoven)

Alakazam

Bewuste gebruiker
Nee hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Op 13 mg heb ik het leuk maar dat vind ik nog redelijk laag. 20 mg is voor mij een leuke maar sterke dosis.
Dan ben je het toch wel eens? Je zegt 20mg is een sterke dosis, precies tussen de 15-25 in dus.

Ik heb zelf een keer rond de 10 mg en een paar keer rond de 20-22 mg gebruikt, waarbij de eerste dosis voor mij te licht was en de tweede perfect voor een makkelijke, maar toch wel intense trip. Ik heb wel altijd een nare bodyload bij de comeup, maar dat gaat bij mij meestal snel over gelukkig. Heeft opzich ook wel wat.

Dirkjan

Badass junkie
Dan ben je het toch wel eens? Je zegt 20mg is een sterke dosis, precies tussen de 15-25 in dus.
Ja oké maar ik bedoel sterk meer in de zin van leuk maar sterk maar niet te sterk
Ik gebruik misschien andere woorden die andere gebruiken
Want op 13 mg beweegt biu mij vrij weinig en is het echt niet zo dat niets meer stil staat bij mij

Alakazam

Bewuste gebruiker
Ja oké maar ik bedoel sterk meer in de zin van leuk maar sterk maar niet te sterk
Ik gebruik misschien andere woorden die andere gebruiken
Want op 13 mg beweegt biu mij vrij weinig en is het echt niet zo dat niets meer stil staat bij mij
Ahh op die manier, ik denk inderdaad dat hun insteek gewoon is dat sterk niet snel aangeraden wordt aan beginners. Binnenkort maar nog eens proberen

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oke true
Daar sluit ik me bij aan. Mijn allereerste keer was 30 mg en dat was gelijk eerste keer trippen. Dat was veel te heftig omdat ik ook niet wist wat ik kon verwachten. (Trip report / BasvanHoven)
De ene is er ook gevoeliger voor als een ander denk ik.

fffffffffffffff

Belezen gebruiker
Ik vind zelfs deze dosissen redelijk hoog ingeschaald. Ik zou common 10 a 15 en strong 15 tot 25 enz.
Ik ga al hard op 13 mg en dan staat er echt niks meer stil
Oh okay, zelf geen ervaring met 2cb. maar misschien had ik de disclaimer erbij kunnen posten. maar meestal zijn ze be

DISCLAIMER: PW's dosage information is gathered from users and resources for educational purposes only. It is not a recommendation and should be verified with other sources for accuracy.

Op tripsit factsheet is de common en strong dose nog 5mg hoger aan de hoge kant van de dosis.

Oral
Light5-15mg
Common15-30mg
Strong30-50mg
Heavy50mg+

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Oh okay, zelf geen ervaring met 2cb. maar misschien had ik de disclaimer erbij kunnen posten. maar meestal zijn ze be

DISCLAIMER: PW's dosage information is gathered from users and resources for educational purposes only. It is not a recommendation and should be verified with other sources for accuracy.

Op tripsit factsheet is de common en strong dose nog 5mg hoger aan de hoge kant van de dosis.

Oral
Light5-15mg
Common15-30mg
Strong30-50mg
Heavy50mg+
Nou ik zal dan wel gevoelig zijn samen met de mensen met wie ik het genomen heb. Ik geef hier meestal iedereen eerst 13mg en veel gevallen is dat dan voor vele voldoende. Ligt natuurlijk ook altijd nog aan setting en sitting maar ik ga boven de 15 mg echt wel flinke reizen in mijn hoofd tegemoet.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Ik vraag me af of ze die dose range baseren op gebruikerservaringen die ze van internet plukken/opgestuurd krijgen, of door middel van een enquête of iets dergelijks. Veel mensen krijgen een andere dosis binnen dan ze denken angezien 2cb bijna altijd als te hoog gedoseerd verkocht wordt (in mijn omgeving althans).

Als veel gebruikers meldden dat ze op 20/25 mg een normale ervaring hebben terwijl dat daadwerkelijk 12 mg was snap ik dat ze die dose range zo hoog inschatten. Je zou hopen dat zo'n belangrijke site waar veel mensen hun info op baseren dit soort dingen zelf ook onderzoekt. Het blijft natuurlijk ook wel persoonsgebonden, maar zo erg...?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik uit ben gegaan van iemand anders testresultaat bij mijn vorige 2cb trips waarbij ik elke keer dezelfde batch heb gebruikt. Ik ben toch wel benieuwd of dat klopte maar kan daar achteraf niet meer achterkomen.

Volgende keer ga ik toch maar zelf testen, want dit zijn toch wel uiteenlopende ervaringen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan