pasjessysteem goedgekeud?

Rendeo

Belezen gebruiker
hi

heb net gehoord dat het pasjessysteem is goedgekeurd, belgen mogen blijkbaar zelf niet meer in terneuzen kopen?

iemand die dit kan bevestigen? vind er zelf niet veel over

voor ons is het redelijk belachelijk aangezien het al een tijdje droog is hier.. achja de mensen zullen wel andere drugs gaan gebruiken :rolleyes:

Pizza Haze

Belezen gebruiker
Het idee van pasjes is goedgekeurd en ingevoerd binnen een week. Als belg kan je in Nederland niets meer kopen.

Klaar.

Topic op slot.

cropp

Badass junkie
Waar moet ik in de verre toekomst eigenlijk dat pasje gaan halen?

Bij de shop zelf of bij een ambtenaar?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
cropp zei:
Waar moet ik in de verre toekomst eigenlijk dat pasje gaan halen?

Bij de shop zelf of bij een ambtenaar?

Goede vraag. Ik ken toevallig wat mensen die het denk ik snel zullen horen voordat het ingevoerd is denk ik/lijkt me zo. Maar heb nog niks gehoord over de pasjes ga morgen er eens naar vragen als ik op bezoek ga wat thee drinken :stoned:
De shop eigenaren zal/kost het ook weer allemaal tijd en geld, prijzen weer stijgende binnenkort? Hoop van niet

Exceptional Insight zei:
Zou je het geloven als ik zou zeggen, dat wanneer die wet is aangenomen, dit overal op DF te vinden zal zijn?

Amen :wink:

W.F.L.

Badass junkie
Ik kom net terug uit Maastricht en heb 0 passen gezien. :P Ze vroegen of niks ofzo en ik kon gewoon halen, dusja. Breda zelfde.

kaasbaas

Badass junkie
W.F.L. zei:
Ik kom net terug uit Maastricht en heb 0 passen gezien. :P Ze vroegen of niks ofzo en ik kon gewoon halen, dusja. Breda zelfde.

Ach, er zijn ook zoveel shops die zich niet houden aan dat 18+ gedoe. Er zullen ook zat shops zijn die zich niet houden aan het pasjes systeem.

W.F.L.

Badass junkie
Maandag iig nog niet :P

J0S zei:
Ach, er zijn ook zoveel shops die zich niet houden aan dat 18+ gedoe. Er zullen ook zat shops zijn die zich niet houden aan het pasjes systeem.

Uhh ja maar zo werkt het niet. Die pas heeft als bedoeling overlast van grensshops zoals je die in Maastricht hebt terug te dringen. Denk niet dat de shops daar veel keuze hebben als die pas er eenmaal is?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
24 Belgse, 12 Franse en 17 Poolse, foutgeparkeerde auto's moet toch wel opvallen he =)..

Ook ken ik geen 1 shop die zich niet aan de 18 regel houd.
Natuurlijk zullen ze er wel zijn, maar ik denk dat ze nou niet met handenvol te vinden zijn.
En bedank zulke shops maar, mede daardoor worden de beleidsregels flink aangescherpt.

Emo

Bewuste gebruiker
Hoe kan de overheid ooit controleren of coffeeshops zich hieraan gaan houden? Sinds wanneer heeft de overheid overzicht over hoeveel kg wiet een coffeeshop inkoopt en waar dit ingekocht wordt? Hoe kun je dit alles ooit controleren als het verboden is om wiet op grote schaal te kweken?

Als de overheid dit niet kan, heeft zo'n pasjessysteem geen kans van slagen imo. Coffeeshops kunnen gewoon door blijven verkopen aan toeristen en dit niet in de boeken zetten (volgens mij hebben ze die niet eens maargoed). Dus de enige controle die de overheid dan zou kunnen uitvoeren is 24/7 een copper bij de deur zetten die om pasjes gaat lopen vragen? Als ze dat voor alle coffeeshops moeten doen in Nederland zullen de belastingen spoedig weer gaan stijgen :openmouth:

Gewoon legaliseren, is het enige wat de overheid kan doen om ooit grip te krijgen op de wiet handel in Nederland. Snap ook niet dat ze dit nu nog steeds niet willen/aandurven!

JJJ

Bewuste gebruiker
Emo zei:
Als de overheid dit niet kan, heeft zo'n pasjessysteem geen kans van slagen imo. Coffeeshops kunnen gewoon door blijven verkopen aan toeristen en dit niet in de boeken zetten (volgens mij hebben ze die niet eens maargoed).
Ik denk dat dit prima te controleren valt hoor, je stuurt gewoon een paar test-toeristen langs, en als deze gewoon hun wiet kunnen krijgen, dan is de shop de volgende dag voorgoed gesloten. Denk dat eigenaars er niet over zullen peinzen om deze regel in de wind te slaan.

Het schijnt zelfs dat, óók voor Nederlanders, alleen degenen een pasje kunnen krijgen die in dezelfde gemeente wonen als waar de coffeeshop is gevestigd. Woon je in een gemeente zonder een coffeeshop, dan zul je dus geen wietpas kunnen krijgen en ben je aangewezen op de illegale markt.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
segfault zei:
In Maastricht heeft zich nog wat anders afgespeeld. Gelukkig zijn er nog mensen met een gezond verstand in de politiek :stoned:

Raad Maastricht tegen wietpas - 16 dec 2010

Inderdaad ! :hearteyes:

poison drink

Belezen gebruiker
Dus Belgen mogen nog gewoon wiet gaan kopen in Maastricht? Aangezien het forum nog niet vol staat over het pasjessysteem ga ik er vanuit van wél?

Zou leuk zijn als iemand dit kan bevestigen, dat ik morgen niet voor niets tot daar ga. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nog steeds alles pasjesvrij ja.

Hoewel er vorige week wel in de PZC (regionale zeeuwse krant) dan de gemeentes Terneuzen(als boosdoener), Middelburg,Vlissingen en Goes rond de tafel hebben gezeten om het pasjes systeem door te voeren. De provincie zag dit als 'proef' in Zeeland ook wel zitten.

Kan zijn dat ze nog net zieltjes aan het winnen zijn, maar het komt toch wel steeds dichterbij.
Of je het pasje dan alleen aan kan vragen als je bewoner bent van de gemeente waar de desbetreffende shop is word... Daar wordt nog over gepraat..

gamezz

Bewuste gebruiker
hopelijk gaat breda niet met pasjes werken.
en als die pasjes er komen moet Belgie dringend de ogen openen dat ook wij nood hebben aan shops.

Bovenaan