1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Patronen zien. Hersenen verzinnen het zelf?

Discussie in 'LSD' gestart door Parfumflesje, 11 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Dit gaat niet over LSD in het bijzonder maar over 2CB.

Gisteren heb ik aardig getript op 2CB. Ik zag hele complexe patronen (wiskundig, gebaseerd op de fibonacci reeks en de gulden snede). Het leek op slakkenhuizen, zonnebloemen en groei van shimmeldraden . Deze patronen vormden zich tussen bijvoorbeeld puntjes spuitbeton op het plafond.

Het fascineert me dat ik tijdens een trip deze patronen “zelf” lijk te vormen in mijn hersens door middel van 2CB. De hersens zijn complex. De natuur lijkt gebaseerd op de gulden snede (zonnebloemen, schelpen, de vorm van zonnestelsels).

Wie kan hier meer over vertellen? Hoe vormen hersens patronen als je tript?

2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Tja, 'hoe' vormen die patronen zich? Ik weet het niet en ik weet niet of er wel een antwoord op die vraag is.

Wat ik wel weet is dat de natuur en dergelijke 'sacred geometry' nauw verbonden zijn met elkaar. Zulke patronen zijn overal terug te vinden in de natuurlijke wereld. En wat psychedelica (onder meer) lijken te doen is ons laten zien dat wij deel uitmaken van de natuurlijke wereld. En we voelen een sterke affiniteit voor deze patronen. Het lijkt nauw in verband te staan met wat wij schoonheid noemen. Tijdens de psychedelische ervaring krijg je inzicht in die connectie en in wat schoonheid is. Dat lijkt voor mij de reden te zijn. Maar 'hoe' dit proces verloopt weet ik niet en die vraag gaat voor mij persoonlijk zelfs in tegen wat gecommuniceerd wordt tijdens een diepe tripervaring. Het verstand wil weten 'hoe' en 'waarom', maar het is een mysterie en dat is juist onderdeel van de schoonheid ervan.

Guy_without_name en Parfumflesje vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Patronen zien Hersenen
  1. ralph
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    515
  2. MacLeod
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    656