PcP thread

buzzrider

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Als je een topic opent zou je tenminste een vraag moeten stellen of een standpunt innemen dat we kunnen beargumenteren.
Wat moeten we hier nu op zeggen? :)

Ik zal jou een vraag stellen: Vanwaar die interesse in PCP?

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
PCP een delirium het komt veel voor in america en is makkenlijk zelf te maken. pcp is nog veel schadelijker als een paar dagen flink doorzakken met alcohol. Het is daarom ook logisch dat veel mensen in america schizofreen zijn maar ze doen dit allemaal hunzelf aan. zo is er ook een film over een kind die 11 is en die voor het eerst een joint rookt maar er zit dan pcp in. het zou volgens mij wel recreatief gebruikt kunnen worden in lage dosis, maar het is vooral bekent door het aggressief worden van de mensen die het gebruiken. ze zeggen dat 5% van alle gebruikers schizofeen worden omdat het zo'n inslag heeft op het zenuwstelsel, het heeft ook het effect dat de gebruiker geen pijn voelt en dat hij al de kracht uit zijn spieren kan halen(zoals steroïden denk ik).
http://www.erowid.org/chemicals/pcp/ima ... 7_disp.jpg
http://www.erowid.org/chemicals/pcp/ima ... 4_disp.jpg
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dDBofgWP5fM&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dDBofgWP5fM&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
haloripedol word hier gegeven aan de patient en dat is medicatie die je uit een bad trip zou kunnen halen maar hier word 7,5mg gegeven en dat is veel daaruit blijkt dat de gebruiker zoveel dopamine en energy binnenkrijgt dat medicatie niet gaat helpen.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gXj_eMiZxdU&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gXj_eMiZxdU&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

buzzrider

Wijs gebruiker
Aan die filmpjes te zien is het toch zo leuk niet... word je er altijd zo aggressief van?
Wat zouden de positieve effecten dan zijn?

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
buzzrider zei:
Aan die filmpjes te zien is het toch zo leuk niet... word je er altijd zo aggressief van?
Wat zouden de positieve effecten dan zijn?
Wat is PCP?
Phencyclidine, kortweg PCP genoemd, is een zeer bizarre drug.
Het werd in de late jaren 50 ontwikkeld als een verdovingsmiddel.
In 1963 kwam het onder de naam Sernyl op de markt en werd gebruikt bij de behandeling van schizofrinie en alcoholisme. Men zag echter vlug de neveneffecten zoals hallucinaties, opgewonden-heid, agressieve uitbarstingen, zodat de stof sinds 1967 niet meer gebruikt werd bij de mens. Het werd wel nog gebruikt als verdovingsmiddel bij dieren, onder de naam Sernylan.De drug dook dan echter ook op in de illegale drugshandel in de USA en werd tevens illegaal aangemaakt.PCP is een synthetische stof en kan voorkomen als een wit tot lichtroze kristallijnpoeder, een bruin brokkelig poeder, als een kleurloze tot groenachtige vloeistof en ook als capsules en tabletten van allerlei kleuren.

Werking
PCP werkt bij kleine dosissen zowel verdovend, stimulerend als bewustzijnverruimend.Bij hoge dosissen werkt PCP vooral bewustzijnsverruimend en verdovend.Bij gebruik kan het geslikt, gesnoven of vermengt met water ingespoten worden. Het kan ook vermengd tabak gerookt worden.Bij oraal gebruik van PCP ervaart men soms een metaalsmaak op de tong.De gebruiker ervaart een verhoogde lichaamskracht en is ongevoelig voor pijn.De bewegingen die men maakt onder invloed zijn als van een robot. Men lijkt dan net een zombie.Een gemiddelde dosis is 5 tot 10 mg. De effecten bij gebruik duren 4 tot 6 uur.

Risico’s
Het gebruik kan leiden tot uitzonderlijke hevige uitbarstingen van geweld. Doordat men geen pijn meer voelt kan men zich ernstig verwonden zonder het te merken. Er ontwikkeld zich vooral een geestelijke afhankelijkheid en tolerantie.Straatnamen voor PCP zijn: Angel Dust, zombiedrug.
POSITIVE

* Increase in energy
* Euphoria
* Pleasant mental and/or body high
* Disconnected thoughts
* Sense of calm
* Increased sociability, loss of inhibitions
* Closed- and open-eye visuals
* Shifts in perception of reality

NEUTRAL

* Increased salivation
* Change in body temperature regulation, sweating
* Increased heart rate (lower doses)
* Altered time perception
* Disrupted speech patterns
* Analgesia (decreased pain awareness) and numbness
* Feelings of invulnerability
* Distorted sensory perceptions, hallucinations
* Unusual and unpredictable behavior
* Mild to moderate dissociation (common)
* Confusion, disorientation (common)
* Nystagmus (rhythmic eye movement)

NEGATIVE

* Disturbing hallucinations and/or delusions
* Severe anxiety, paranoia
* Severe dissociation, depersonalization
* Ataxia (loss of motor coordination)
* Severe confusion, disorganized thinking
* Psychotic episodes 1
* Physical aggression
* Nausea, vomiting
* Temporary amnesia
* Severe distortion or loss of auditory/visual perception
* Decreased heart rate, blood pressure, and respiration (high doses)
* Seizures (high doses)
* Hangover including dizziness, numbness and lethargy; may last 24 hours or more
* Coma (high doses, increased risk when combined with depressants)
* Possible neurotoxicity (controversial) 2

maar het word eigenlijk alleen maar gebruikt zonder dat mensen dit weten om zo hun leven/dag te vernielen.
viewtopic.php?f=10&t=13463&p=478394
viewtopic.php?f=10&t=7762

Elentherelién

Experimenterende gebruiker
PCP valt ander de categorie Dissacosiatieven dus ongeveer met het zelfde effect als DXM/Ketamine.
Echter PCP is veel heftiger, het is gewoon af te raden om het te gebruiken.

Zwaar ongezond, en bij DXM is het theoretisch mogelijk om al Olney's lesions te ontwikkelen bij eenmalig gebruik.
DXM is minder schadelijk dan PcP.

Ik weet het vrij theoretisch, maar toch het is zo schadelijk, waarom zou je PcP doen?
Ketamine heeft soortgelijke effecten maar is veel minder schadelijk.
DXM heeft ook soortgelijke effecten, is legaal, en minder schadelijk.

Diegene met die alcohol, daar wou ik nog wat aan toevoegen, een 3e plateau DXM is even schadelijk als een week lang flink doorzuipen met whisky, PCP is schadelijker dan een 4e plateau DXM.

Denk nog eens aan al die negatieve dingen als je dit doet.

Delirium

Badass junkie
Ik heb geen enkele interesse in Angel's Dust, en snap ook niet waarom mensen dit zouden hebben. Van wat ik gelezen heb is het vooral een tripmiddel wat zo heftig kan zijn dat je de controle verliest (deleriant?).

Neen dankje :wave:

Northawke

Wijs gebruiker
Volgens mij ga je er minder van trippen en wordt je meer gewoon delirisch. Ik heb liever een middel dat me dingen leert ipv me gewoon gek maakt. Maar goed, iedereen z'n eigen ding.

buzzrider

Wijs gebruiker
Dus als ik het goed begrijp kan PCP je aan de ene kant veranderen in een agressief beest en anderzijds in een mak lammetje. Ik veronderstel dat je je trip naar een van deze effecten kan sturen door de dosis te verhogen/verlagen.. kan dit ook anders of is de aard van de uitwerking gewoon puur toeval?

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
buzzrider zei:
Dus als ik het goed begrijp kan PCP je aan de ene kant veranderen in een agressief beest en anderzijds in een mak lammetje. Ik veronderstel dat je je trip naar een van deze effecten kan sturen door de dosis te verhogen/verlagen.. kan dit ook anders of is de aard van de uitwerking gewoon puur toeval?
nee je hebt lage dosisen en hoge dosis. je moet ook bedenken dat dit vroeger als verdovingsmiddel gebruikt werd

Atropa

Bewuste gebruiker
PCP lijkt me vooral spannend omdat het een overal drug is, het heeft alles inzich. Terwijl je bijna echte hallucinaties kunt hebben zonder dat je het besef verliest dat je hard gaat. Vaak weten gebruikers precies hun waarnemingen na te vertellen. Dat is met datura wel anders.

Het is ongezond, maar als je op je veiligheid laat letten, is het zeker niet zo dat het zomaar lichamelijke effecten met zich meebrengt die een acuut gevaar vormen.

Enkele quotes van gebruikers:

"I looked at D and he looked at me. we couldnt move. we just stared at eachother with such a blank, unnerving look in our eyes. then, with all my might, I tried to stand. but it didnt work. I tried again and finally I stood. D stood with me and we stared at each other again. his head was tilted to the side and his mouth was hanging open. I asked if he was alright and then i started laughing so hard that i couldnt say anything at all. D still stood in the same place with the same stupid look. I looked at my watch and realized that I had to go get a ride to my friends party. so I said goodbye to D and gave him a hug because I thought he was going to die."

Iemand anders:

"Reality took a step in the background and the metaphysical realm took over. Weird sounds and feeling permeated every cell of my being. I lied down on the side of the road on a gutter man-hole. My head loosened itself from my body and wiggled itself backwards through some plants. I jerked myself up and it came back. I didn't really like that very much, so I got up and all the sudden...I felt like running.

I ran and ran and ran...I ran until my muscles burned and my veins pumped battery acid. Then I ran some more. My whole vision entered into a tunnel and I was running in a 10 degree sphere of sight...It was really really really strange. I felt so powerful that I just kept on running. I only realized I was tired the next day. "

...

"These hallucinations and more scared me to death, but I eventually grew decencitized to the adrenaline, the fear, as the PCP wore off. I was eventually left with a warm tingling as the mushrooms were still running strong. At no point did I black out. In fact I felt rational in a world of chaos. The effects of the PCP were almost entirely perceptual, occasionally I lost touch with sanity, but only for a monent at a time, at the peak of the high."

L

Lid 6909

Gast
Lijkt me opzich wel vet, maar heb er nog niet genoeg over gelezen om echt een oordeel te vellen!

Bovenaan