Wiet maakt je niet perse dom, vooral lui. Daarbij ga je soms iets minder logisch naar dingen kijken. Stoned werk uitvoeren werkt gewoon niet handig. Als het maar 4 uur in de week is, overleef je dat toch ook wel als je niet stoned bent?
Dat je de kut klusjes doet is misschien vervelend, maar zeker niet onlogisch. Op werk is het gebruikelijk dat iemand die net start eerst met de simpele klusjes begint, als je het dan goed doet of op een andere manier laat zien dat je potentie hebt komt er vaak snel meer. Daarbij kijkt werk ook of de investering van jou inwerken in verhouding staat met hoe vaak je werkt of hoe lang je blijft. Of ze het voor 4 uur per week de moeite vinden om jou in te werken op interessante dingen is natuurlijk de vraag.
Maargoed dit alles neemt niet weg dat je ook van simpel werk een hoop kunt leren. Inmiddels heb ik 3 jaar nu een echte baan, hiervoor 12 jaar de meest uiteenlopende bijbaantjes gehad die ook niet allemaal even interessant of leuk waren. Maar merk nu wel dat ik een duidelijke voorsprong heb op anderen die een gelijkwaardig opleidingsniveau hebben maar niet die werkervaring. Ik kan veel makkelijker mijn denkwijze van de universiteit combineren met pragmatisch naar problemen kijken. Dat pragmatische heb ik door al die kut klusjes geleerd.