Per direct stoppen GHB

Whatever246

Newbie
Hallo, ik gebruik dagelijks GHB, maar heb afstand genomen van dealers etc, nu heb ik 1 laatste dosis en raak ik t toch wel nogal in paniek.. Ik had verwacht niet verslaafd te zijn maar helaas.. contact met dealers of gebruikers gaat niet meer ivm persoonlijke redenen. Wat raden jullie mij aan? De huisarts heb ik al ingelicht.

Spyro

DF-koning
Ehm... Dan heb je toch wel echt een probleem na je laatste dosis... Wat zei de huisarts?

Dit MOET je echt afbouwen. Cold turkey kan je leven kosten.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het is goed dat je wil stoppen. Maar zoals je zelf ook al zegt kan dat niet zomaar. Dat is het vervelende aan lichamelijke afhankelijkheid.

De verslavingszorg zal je eerst overzetten op diazepam, om een stabielere spiegel te geven. Dat kan je dan rustig afbouwen, meestal gedurende 6 of 12 weken; een beetje afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Het is gevaarlijk om cold turkey te stoppen met GHB. Je kunt dan last krijgen van heel hoge bloeddruk, epileptische aanvallen en/of hallucinaties, nog naast de onprettige bijwerkingen zoals een rusteloos gevoel, slapeloosheid, overmatig zweten, hoofdpijn, dat soort dingen.
Je kunt jezelf dus beter niet pijnigen door in één keer te stoppen.

Het voelt natuurlijk nogal tegenstrijdig. Je wil graag stoppen en je zoekt hulp en de eerste reactie die je krijgt is dat je nog maar even door moet gaan met gebruiken. Maar geef de verslavingszorg even de kans om je goed te helpen. Dat kunnen ze over een paar weken ook nog. Dus zorg ervoor dat je gebruik zo stabiel mogelijk blijft. Voer alvast wat veranderingen door in je persoonlijke levenssfeer zoals een normaal dagritme, ontspanning inplannen, een plan maken waarom je graag wil stoppen en wat voor jou valkuilen zijn en hoe je daarmee straks omgaat.

Dirkdirk

DF-koning
Ik had verwacht niet verslaafd te zijn
Al een aantal jaar, meestal 3ml iedere 2 uur
Ik zou toch verwachten dat je na een aantal jaar stevig GHB drinken de connectie met verslaving kunt leggen? Helaas is GHB niet een drug waar je van de hak op de tak mee kunt afkicken, dus luister alsjeblieft naar wat @Spyro zegt.

Ga zo snel mogelijk op zoek naar een fatsoenlijke huisarts of zorg dat je kunt afbouwen in een veilige omgeving waar mensen op je kunnen letten en waar je stapsgewijs onder begeleiding van je GHB verslaving af kunt komen.

Spyro

DF-koning
Het is goed dat je wil stoppen. Maar zoals je zelf ook al zegt kan dat niet zomaar. Dat is het vervelende aan lichamelijke afhankelijkheid.

De verslavingszorg zal je eerst overzetten op diazepam, om een stabielere spiegel te geven. Dat kan je dan rustig afbouwen, meestal gedurende 6 of 12 weken; een beetje afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Het is gevaarlijk om cold turkey te stoppen met GHB. Je kunt dan last krijgen van heel hoge bloeddruk, epileptische aanvallen en/of hallucinaties, nog naast de onprettige bijwerkingen zoals een rusteloos gevoel, slapeloosheid, overmatig zweten, hoofdpijn, dat soort dingen.
Je kunt jezelf dus beter niet pijnigen door in één keer te stoppen.

Het voelt natuurlijk nogal tegenstrijdig. Je wil graag stoppen en je zoekt hulp en de eerste reactie die je krijgt is dat je nog maar even door moet gaan met gebruiken. Maar geef de verslavingszorg even de kans om je goed te helpen. Dat kunnen ze over een paar weken ook nog. Dus zorg ervoor dat je gebruik zo stabiel mogelijk blijft. Voer alvast wat veranderingen door in je persoonlijke levenssfeer zoals een normaal dagritme, ontspanning inplannen, een plan maken waarom je graag wil stoppen en wat voor jou valkuilen zijn en hoe je daarmee straks omgaat.
Het gaat erom dat TS nog maar 1 laatste dosis heeft en volgens mij dus al het contact verbroken heeft met dealers. Dus door gebruiken is niet mogelijk... Is nogal een situatie...

Dirkdirk

DF-koning
Het gaat erom dat TS nog maar 1 laatste dosis heeft en volgens mij dus al het contact verbroken heeft met dealers. Dus door gebruiken is niet mogelijk... Is nogal een situatie...
Zijn er via de huisarts dan niet middelen te krijgen die op soortgelijke receptoren werken om het afkicken dragelijk/veilig te maken voor OP?

Spyro

DF-koning
Zijn er via de huisarts dan niet middelen te krijgen die op soortgelijke receptoren werken om het afkicken dragelijk/veilig te maken voor OP?
Baclofen, Diazepam... Maar het “beste” imo zou zijn dat TS nog aan wat G kan komen, een stabiele dosis zoekt en wacht op de verslavingszorg in dit geval. Na het innemen van de laatste dosis zullen de verschijnselen namelijk snel beginnen. En ik denk niet dat TS zo snel al medicatie kan bemachtigen. Je hebt gewoon echt G nodig nu...

Dirkdirk

DF-koning
Kan ze niet voor enkele dagen vervangen voor alcohol, of is dit geen goed idee? Ik kan me de paniek namelijk goed voorstellen die ze nu ervaart.

Spyro

DF-koning
Kan ze niet voor enkele dagen vervangen voor alcohol, of is dit geen goed idee? Ik kan me de paniek namelijk goed voorstellen die ze nu ervaart.
Die techniek wordt best vaak gebruikt maar is ook niet geheel veilig natuurlijk. Ik zou het niet aanraden... Werkt toch op andere receptoren, maar het dempt wel. Maar zeker niet veilig. Vind het nogal tricky na jaren gebruik. Iemand die eventjes gebruikt zou er nog mee weg kunnen komen misschien.

Ik snap de paniek ook helemaal. Ook niet bevordelijk voor de klachten straks...

Whatever246

Newbie
Ja, dit klopt. Ik zoek wel een vervanging zodat ik toch stabiel blijf en door de dag heen kom. Ik heb natuurlijk in een omweg geprobeerd eraan te komen maar dit lijkt onmogelijk te zijn.

Spyro

DF-koning
Ja, dit klopt. Ik zoek wel een vervanging zodat ik toch stabiel blijf en door de dag heen kom. Ik heb natuurlijk in een omweg geprobeerd eraan te komen maar dit lijkt onmogelijk te zijn.
Persoonlijk zou ik je HA nog eens opbellen en de situatie uitleggen en de extreme risico’s die zich met zich mee kan brengen. Huisartsen hebben vaak geen idee hoe dit in zijn werk gaat en hebben zoiets van wacht maar op de verslavingszorg... Maar je hebt echt zsm hulp nodig.

Ik wil je echt veel succes en sterkte wensen. Wat een klote situatie!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Persoonlijk zou ik je HA nog eens opbellen en de situatie uitleggen en de extreme risico’s die zich met zich mee kan brengen. Huisartsen hebben vaak geen idee hoe dit in zijn werk gaat en hebben zoiets van wacht maar op de verslavingszorg... Maar je hebt echt zsm hulp nodig.

Ik wil je echt veel succes en sterkte wensen. Wat een klote situatie!
Huisartsen zijn (terecht denk ik) terughoudend met op verzoek diazepam voorschrijven, want anders worden ze natuurlijk wel vaker onder druk gezet om snel even wat voor te schrijven. Maar soms kan je voor een paar dagen een recept krijgen zodat je in ieder geval niet acuut in de problemen raakt inderdaad.

Spyro

DF-koning
Huisartsen zijn (terecht denk ik) terughoudend met op verzoek diazepam voorschrijven, want anders worden ze natuurlijk wel vaker onder druk gezet om snel even wat voor te schrijven. Maar soms kan je voor een paar dagen een recept krijgen zodat je in ieder geval niet acuut in de problemen raakt inderdaad.
Ja, zeker weten. Alleen is dit wel een dringende situatie... 1 receptje zou al veel kunnen helpen voor de scherpe randjes.

Dirkdirk

DF-koning
Huisartsen zijn (terecht denk ik) terughoudend met op verzoek diazepam voorschrijven, want anders worden ze natuurlijk wel vaker onder druk gezet om snel even wat voor te schrijven
Er zal altijd misbruik zijn, maar ik denk dat het in dit geval makkelijk te bewijzen en controleren is.

L

Lid 152247

Gast
Ik begrijp heel goed dat mensen hier beseffen dat dit een heel gevaarlijke situatie kan worden maar.....als dit het nu even is en TO zet al alles op alles. Probeer dan aub geen paniek te creëren.

To..om een lang verhaal kort te maken..als je echt al een aantal jaar 24/7 verslaafd bent en je kan niet acuut terecht bij een detox heb je 2 opties..
1 phenibut..
2 baclofen en benzo's. Het liefst diazepam.. als baclofen niet lukt dan absoluut diazepam!! Geen alcohol.

Als je baclofen en diazepam hebt juist absoluut geen ghb gebruiken! Zet even alles op alles om deze kans aan te grijpen de angel uit je verslaving te halen.

Gebruikte je ook s'nachts? Wanneer had je voor het laatst een periode dst je minder gebruikte dan overdag elke 2 uur?

L

Lid 152247

Gast
En als je niet aan phenibut..baclofen diazepam moet komen..en het gaat mis.

Je hartslag en bloeddruk stijgen de pan uit.. ga naar de arts en beter nog de huisartsenpost..na jouw verhaal en met de klachten die je dan ervaart sturen ze je niet naar huis. Dit worden dan wel de spoed doorverwijzingen wat vaak niet lukt als je het het zonder klachten probeert te regelen.

Ik hoop natuurlijk niet dat het straks zo slecht gaat. Maar dan weet je wel wat je moet doen en ben je veilig.

Spyro

DF-koning
En als je niet aan phenibut..baclofen diazepam moet komen..en het gaat mis.

Je hartslag en bloeddruk stijgen de pan uit.. ga naar de arts en beter nog de huisartsenpost..na jouw verhaal en met de klachten die je dan ervaart sturen ze je niet naar huis. Dit worden dan wel de spoed doorverwijzingen wat vaak niet lukt als je het het zonder klachten probeert te regelen.

Ik hoop natuurlijk niet dat het straks zo slecht gaat. Maar dan weet je wel wat je moet doen en ben je veilig.
Het gaat erom... De laatste dosis is inmiddels misschien wel genomen. Wachten op Phenibut duurt minimaal tot morgen. Hij zit zeker in een gevaren zone met een dag wachten.

Dat is geen paniek zaaien maar realistisch blijven. TS heeft toch echt zo snel mogelijk hulp nodig, op wat voor manier dan ook...

djiego

Badass junkie
Het gaat erom... De laatste dosis is inmiddels misschien wel genomen. Wachten op Phenibut duurt minimaal tot morgen. Hij zit zeker in een gevaren zone met een dag wachten.

Dat is geen paniek zaaien maar realistisch blijven. TS heeft toch echt zo snel mogelijk hulp nodig, op wat voor manier dan ook...
100% mee eens. Direct schakelen voordat je in de gevaren zone komt. En die is heel real met deze gebruikshistorie.

L

Lid 152247

Gast
Klopt.phenibut gaat te lang duren.ik bedoelde alleen..als TO begrijpt hoe belangrijk het is om niet in de cold turkey te komen en hij zet al alles op alles om dat te voorkomen. Gaat extra paniek niet helpen. Het heeft zijn doel dan al gediend.

Maar krijg mijzelf niet goed uitgelegd.

Laatst gezien om 10.04
Het is nu even aan TO om te reageren?
En hopelijk is hij opgenomen.

L

Lid 152247

Gast
In augustus gebruikt TO nog speed. Ook (dex)amfetamine.Geen G af en toe een benzo
Iets later vraagt TO hulp speedverslaving vriend.
En nu zit TO al jarenlang aan de G.
Kan alleen een juist advies geven met de juiste informatie

Doffert

Experimenterende gebruiker
In augustus gebruikt TO nog speed. Ook (dex)amfetamine.Geen G af en toe een benzo
Iets later vraagt TO hulp speedverslaving vriend.
En nu zit TO al jarenlang aan de G.
Kan alleen een juist advies geven met de juiste informatie
In augustus had TS ook al een ‘schreeuwtje’ gedaan mbt het afkicken van G.

Desondanks had meer info wenselijk geweest zodat ervaringsdeskundige zoals @Spyro hun expertise kunnen delen.

Ik gebruik bijvoorbeeld ook al enkele maanden alleen overdag G ( ik gok ongeveer 15 ml verdeeld over 12 uur) en ervaar op dit moment geen lichamelijke klachten als dit een dag niet kan.

dus de vraag is gebruikte TS ook in de nacht. Zette TS de wekker om te gebruiken of werd TS wakker door afkickverschijnselen. Wat was de sterkte van de G ( zo is mijne bijvoorbeeld heel slap en komt dit misschien uit op maar 10 ml ).

Ik merk dat ik heel erg off-topic ga, dus bij deze sluit ik mijn reactie maar af haha.

L

Lid 152247

Gast
In augustus had TS ook al een ‘schreeuwtje’ gedaan mbt het afkicken van G.

Desondanks had meer info wenselijk geweest zodat ervaringsdeskundige zoals @Spyro hun expertise kunnen delen.

Ik gebruik bijvoorbeeld ook al enkele maanden alleen overdag G ( ik gok ongeveer 15 ml verdeeld over 12 uur) en ervaar op dit moment geen lichamelijke klachten als dit een dag niet kan.

dus de vraag is gebruikte TS ook in de nacht. Zette TS de wekker om te gebruiken of werd TS wakker door afkickverschijnselen. Wat was de sterkte van de G ( zo is mijne bijvoorbeeld heel slap en komt dit misschien uit op maar 10 ml ).

Ik merk dat ik heel erg off-topic ga, dus bij deze sluit ik mijn reactie maar af haha.
Ik vind het niet offtopic? En je verwoord precies hoe ik er dus ook naar keek. Het is heel belangrijk te weten of TO 8 uur zonder G kan(dan waarschijnlijk ook langer) of dit al jaren 24/7 doet.

Whatever246

Newbie
Nou, ik ben inmiddels al 3x in een kliniek geweest, is telkens ook top gegaan maar ik blijf terug vallen op dit rot middel. Vorig jaar voelde ik blijkbaar niet veel ervan omdat ik antipsychotica voorgeschreven kreeg (seroquel en olanzepine) hier ben ik al snel van af gestapt omdat dit soort medicatie een remmer is tegen alles.
In ieder geval heb ik vanmiddag een valium geregeld en heb ik geslapen. Zo net heb ik een dosis van 250ml aan kunnen schaffen. Ik pak ook in de nacht inderdaad maar ik zet nooit een wekker maar ik luister enkel naar mijn lichaam. Hoe kan ik het beste afbouwen met deze dosis?

Tevens zit ik midden in verhuis en is mijn dagelijks leven zeer chaotisch. Hierdoor pakte ik weer amfetamine en ghb omdat ik dan meer energie heb en denk dat alles beter lukt (waarvan ik weet dat het niet zo is).

Spyro

DF-koning
Nou, ik ben inmiddels al 3x in een kliniek geweest, is telkens ook top gegaan maar ik blijf terug vallen op dit rot middel. Vorig jaar voelde ik blijkbaar niet veel ervan omdat ik antipsychotica voorgeschreven kreeg (seroquel en olanzepine) hier ben ik al snel van af gestapt omdat dit soort medicatie een remmer is tegen alles.
In ieder geval heb ik vanmiddag een valium geregeld en heb ik geslapen. Zo net heb ik een dosis van 250ml aan kunnen schaffen. Ik pak ook in de nacht inderdaad maar ik zet nooit een wekker maar ik luister enkel naar mijn lichaam. Hoe kan ik het beste afbouwen met deze dosis?

Tevens zit ik midden in verhuis en is mijn dagelijks leven zeer chaotisch. Hierdoor pakte ik weer amfetamine en ghb omdat ik dan meer energie heb en denk dat alles beter lukt (waarvan ik weet dat het niet zo is).
Als ik het goed begrijp heb je weer GHB weten te fixen? Of ik lees het helemaal verkeerd...

L

Lid 152247

Gast
als je de dag en nacht door kan komen zonder ghb met enkel valium dan zou het doodzonde zijn weer aan de ghb te gaan.

Beste leden ik begrijp bijzonder goed van het gevaar van cold turkey GHB. Maar ik schud het niet uit mijn mouw dat ghb gebruikers niet allemaal hoeven af te bouwen dmv elke 2 uur inname en dan langzame afbouw..

De ene persoon is al zwaar fysiek verslaafd na 2 weken 24/7 en een ander kan dit pas na maanden hebben. Sommigen zelfs na 2 jaar..en slaan de nacht over...

Cold turkey kan levensgevaarlijk zijn maar hoef niet in 100,% vd gevallen..

Want wat is cold turkey als je gebruik maakt van ondersteunende valium in hoge dosissen..

Daarom hamer ik er altijd op eerst het gebruik van minimaal de laatste 4 maanden compleet in kaart te brengen.

Als een gebruiker weleens een nacht en/of dag overslaan zonder ghb..dat is belangrijk informatie.

Informatie verzamelen
Stabiliseren/monitoren.

Zeker als er sprake is van amfetaminegebruik..ik blijf erop hameren ..beste TO..kan je een dag omschrijven van je gebruik van alle soorten drugs en medicatie..en bovenal de vraag. Is dit gebruik stabiel?

Het is bijzonder verstandig dat je ghb nu achter de hand hebt.. maar als je al meer dan 12 uur verder bent zonder ghb..pak het niet zomaar!

Zeker omdat je amfetamine gebruikt is het voor ons lastig in te schatten welke klachten je hebt en kan krijgen..omdat de upper de downer maskeert en vice versa.

Dus kan je ons meer duidelijkheid geven?

En wat is je doel, fysiek en geestelijk afkicken of 'slechts' uit de gevarenzone blijven nu je zonder zit of zat.

Wil je ook echt stoppen.. of wil je zoals iedereen niet verslaafd zijn maar kan je..als je eerlijk bent..ook weer het effect niet kwijtwillen...en dus wel van de verslaving en afhankelijkheid af willen maar niet zozeer van het gebruik an sich

Laatst bewerkt door een moderator:

De Zandman

DF-koning
Alcohol?!?
Dat is bij de duivel zelf te biecht komen!
Ik ken gelukkig geen ghb, maar om die te verwisselen met drank, lijkt mij echt niet de oplossing.
Ik zou in zijn of haar plaats als het te erg wordt, naar de dokterspost en SEH gaan.
Dit moet medisch opgevangen worden.
Met de juiste medicatie.
Deze afkick ineens kan haar het leven kosten.
Dat moet echt op de SEH geregeld worden!

De Zandman

DF-koning
Huisarts geeft aan dat ik moet wachten op verslavingszorg
Dit is afschuif gedrag pur sang.
Een waardeloze reactie.
Is dit nou een arts??
Een flapdrol is het!
Zoek igg Een andere...en ga naar de dokterspost na sluitingstijd van de huisartspraktijk in de avond!
Deze route moet je nemen ipv direct naar de SEH te gaan.
Dan weet je zeker dat het geen "rekening man" gaat worden op die SEH.

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning
Dit is afschuif gedrag pur sang.
Een waardeloze reactie.
Is dit nou een arts??
Een flapdrol is het!
Zoek igg Een andere...en ga naar de dokterspost na sluitingstijd van de huisartspraktijk in de avond!
Helemaal mee eens!! Het gaat hier wel om een mensen leven.

Whatever246

Newbie
Ik had inderdaad weer een nieuwe dosis uit kunnen halen, en een aantal benzos. Mijn doel is om compleet weer te stoppen aangezien af en toe gewoon niet werkt. Ik merk dat ik al snel weer afhankelijk word en mij niet lekker voel/angstig ben als ik nuchter ben. Tevens mis ik ook het 'knallen ' met amfetamine erbij, maar ook dit beloof ik mezelf telkens achter me te laten maar vind ik zeer moeilijk.

Bovenaan