Pillen + Slapen !

JGV

Newbie
Hee mensen,

kom ik weer met een debiele vraag hoor, maar ik vroeg me af of meerdere van jullie er last van hebben !

Als ik pillen op heb, voornamelijk als ik er meer dan 3 of 4 opheb & ik ga sochtends me bed in.. dan zit ik soms hele gesprekken te lullen door me telefoon omdat ik denk dat ik een vriendin aan de telefoon heb.. of dan zit ik opeens rechtop in mijn bed omdat ik denk dat me moeder belt.
of dan praat ik opeens met mijn oppaskindje of iets.
Echt heel vaag, normaal praat ik ook wellis in mn slaap maar dit maak ik ook een soort van echt mee.

Laatste keer dacht ik dat een hele goede vriendin van mij me belde omdat ze een ongeluk had gehad.. en ik zat met me telefoon aan mn oor halfslapend gewoon een gesprek te voeren.. ik hoorde haar ook echt praten.. totdat mn vriendin (die naast me lag) iets tegen me zei.. toen kwam ik weer een soort ''uit me space''

Ben ik de enigste die dit soort debiele dingen heb, of niet ?

Dubz

Bewuste gebruiker
Mwah zo erg heb ik het niet, maar ik merk wel dat ik heel erg licht slaap na een avondje MDMA, en dus ook heel erg levensecht/lucide droom. Dat je op gegeven moment niet weet of je nou droomt of dat het de werkelijkheid is.

Vaak is het zo dat ik kei hard sta te feesten, iedereen omhels en helemaal op ga in de muziek, en dan schiet ik opeens wakker en kom ik erachter dat ik al lang in bed lig... Zoiets.

Volgin

Experimenterende gebruiker
Ja mee eens, slapen na gebruik blijft een vaag fenomeen. Denk dat je je er niet te druk om moet maken, ik heb sowieso de neiging veel in mezelf te lullen als ik een after-dagje/nachtje heb :rolleyes:

-spaceman-

Badass junkie
Ik denk dat dit een zeer herkenbaar fenomeen is. A part of the package. In jouw geval is het wel wat extremer dan gemiddeld maar niet iets waar je je erg zorgen over moet maken. In mijn geval waren deze afterspacen altijd zeer positief. Zoals Dubz al zei; het feest gaat gewoon door. Misschien kan je je meer focussen op plezieriger dingen.

Paddo100

Bewuste gebruiker
Is heel herkenbaar bij xtc als je iets te veel neemt :P

Heb het als ik rustig aan doe nooit en als k wat meer neem ook maar wel in iets mindere maten.(dromen over drugs, soms stemmen horen, dingen zien die er niet zijn)

Ik ben nu 18 dus 2 jaar geleden
toen heb ik ongeveer 3 weken lang zwaar gebruikt in de vakantie
op een avond had ik zoveeel gebruikt dat toen ik thuiskwam en ging slapen ook zulke Levens chte dromen kreeg ik werdt steets half wakker en hoorde toen me zelf hardop praten maar omdat me moeder in de kamer daarnaast sliep was ik bang dat ze me hoorde dus stopte ik steets wat niet lukte ik droomde dat ik in een kamer vol coke zat met een vriend van me en dat we zaten te bespreken hoe we alle coke gingen menemen dus me moeder mogt het niet horen ondertussen was ik in gesprek met die vriend in me droom terwijl ik een sigaret rookte en egt steets me hand omhoog deed om een hijs te nemen me sigaret viel ik werdt weer half wakker pakte me sigaret en rende snel naar de badkamer om te kijken of ik hem had ik zag niks en was verbaast ik ging weer ligen me droom volgde en ik ging samen met die vriend alle coke in de kamer in zakjes doen ik sliep in me Joggings broek dus maakte ik de beweging dat ik een zakje in me zak deed s'ochtens vroeg toen ik wakker werdt heb ik me zaken na gekeken en me helle matras er uit gehaalt omdat het gewoon zo echt leek.

en nu nog steets herinner ik het me goed alsof het egt leek

dus zulke dromen kunnen voorkomen als je aardig wat gebruikt heb en dan gaat proberen te slapen ik heb het plezierig ervaren alleen wel jammer van de zak coke wat dat zou mischien wel 10gram zijn geweest:P

lady_19

Newbie
neee je bent niet de enige..
wat ik een keer had is dat ik probeerde te slapen en dat ik op msn zat in m'n hoofd..
ik was gewoon met mensen aan het msnen en ik hoorde het msn deuntje en ik dacht echt dat ik de gesprekken echt had.. en als ik me ogen dan open dee en even recht op ging zitten dacht ik Huhhhh en dan werd ik er even eng van..
mijn vriendinnen hadden precies het zelfde als mij.
heel freeky
veder hebben wij ook als we naast elkaar slapen dat we dan opeens tege elkaar beginnen te praten en antwoorden omdat we denken dat er een gesprek is..
heel gek is het:P

pascal828

Badass junkie
Dit is zo, omdat een deel van MDMA in je lichaam word omgezet in MDA, wat halucinotief werkt.
Dus hoe meer MDMA je neemt, hoe meer in MDA wordt omgezet.
Dit resulteert vaak in snorren zien bij mensen, hekken zien, met mensen praten die er niet zijn.
en ook vage dromen hebben/ Closed eyed visuals hebben.
Correct me if i'm wrong.

blu

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
Dit is zo, omdat een deel van MDMA in je lichaam word omgezet in MDA, wat halucinotief werkt.
Dit resulteert vaak in snorren zien bij mensen, hekken zien, met mensen praten die er niet zijn.
Correct me if i'm wrong.

pascal828 zei:

pascal828 zei:
wat halucinotief werkt.

pascal828 zei:

Wakkoe

Belezen gebruiker
Als ik me erop concentreer kan ik vaak ongeveer zien wat ik wil zien, dus als ik niet kan slapen ga ik tekenfilms kijken in mn hoofd:) Tijdje geleden vond ik zelf bedachte tell-sell reclames intressant..

Dubz

Bewuste gebruiker
Wakkoe zei:
Als ik me erop concentreer kan ik vaak ongeveer zien wat ik wil zien, dus als ik niet kan slapen ga ik tekenfilms kijken in mn hoofd:) Tijdje geleden vond ik zelf bedachte tell-sell reclames intressant..
Visualiseren heet dat. Of nog een stapje dieper: lucide dromen.

Kan ook goed zonder MDMA, maar MDMA maakt het inderdaad een stuk makkelijker. :wink:

Elohtibbar

Badass junkie
pascal828 zei:
Correct me if i'm wrong.

MDA is een hallucinogeen ja, maar dat spacen en raar dromen heeft daar volgens mij niks mee te maken. Volgens mij heeft dat meer te maken met de verstoorde afgifte van stoffen in je hersens (serotonine, dopamine) en je neurotransmitters.

frizzr

Ik haat slapen ná xtc,
ik kan me totaal niet op m'n slaap concentreren en ik heb vaak al wat moeite met in slaap komen.
Vaak zie ik m'n ochtendjas gewoon tennissen of schaatsen door m'n kamer *heel apart* en zelfs een beetje freaky.
En ik schrik ook een stuk sneller, en dan dat spastische gedoe erbij :P nee xtc is voor mij verleden tijd, echt niet m'n ding gewoon :mrgreen:

L

Lid 6909

Gast
Ik slaap altijd heerlijk moet ik zeggen na een nachtje xtc, wel een beetje licht maar niks vaags verder.

Ik word wel vaag als ik de volgende dag begin met blowen, dan voel ik me echt afterbrak, als ik niet ga blowen ben ik eigenlijk altijd best fit. Maar dat vaag worden is juist zo leuk op de after-dag.

Elohtibbar

Badass junkie
gNuxx zei:
Ik slaap altijd heerlijk moet ik zeggen na een nachtje xtc, wel een beetje licht maar niks vaags verder.

Ik word wel vaag als ik de volgende dag begin met blowen, dan voel ik me echt afterbrak, als ik niet ga blowen ben ik eigenlijk altijd best fit. Maar dat vaag worden is juist zo leuk op de after-dag.

Jaaa, naspacen is heerlijk. :hearteyes: Neem er altijd lekker de tijd voor. Een heerlijk dagje in bed met wierook, kaarsen, sapjes, thee, spirituele muziek, fantasyfilms en eventueel nog een wandelingetje naar de kinderboerderij. :grin:

JGV

Newbie
hahahah !

nou gelukkig,
ik vind het ook wel heel grappig hoor,
ik heb zaterdag een kaugompje gegeven aan een jongen die zogenaamd naast me lag,
toen ik ook wakker werd keek ik naast me en dacht ik even dattie naast me lag totdat ik goed keek & zag dat het GELUKKIG gewoon mn beste vriendinnetje was, hihi !

Als ik echt een keer goed aan de x ben geweest en het ook echt gewoon waanzinnig naar me zin heb gehad en dan ga slapen dan droom ik dat ik weer op de plek ben waar ik was.

als ik in bed wakker lig, dan heb ik telkens de gedachte KUT ik moet nog naar huis!
dit kan wel 10 minuten door gaan. Maar dan besef ik me ineens dat ik al in bed lig en voel ik me weer veilig :tearsofjoy:

Harderstyles

Bewuste gebruiker
Ik lag 2 weken terug in bed, muziek te luisteren na een feestje. Toen ik geen muziek meer wilde horen, stapte ik uit bed om de radio uit te zetten. Denk dat je al kan raden, dat hij dus gewoon uit stond. Hoor ook altijd mensen praten na een goed avondje spacen. Denk dat het per persoon verschilt, hoe je erop reageert. Ik vind het altijd wel lachen zulk soort dingen, maar ik kan erin komen dat je er horendol van wordt. Als ik er zo over praat, kan ik niet wachten totdat het weer zover is :hearteyes:

Aalpoepert

Badass junkie
Ik had dat vroeger altijd, dat ik met mijn ogen dicht na een pilletje nog hele avonturen beleef. Nu heb ik dat niet meer, wat ik best jammer vind.

Dus niet hoe kom ik er van af, maar hoe krijg ik het weer terug :P :grin: :mrgreen:

JGV

Newbie
Harderstyles zei:
Ik lag 2 weken terug in bed, muziek te luisteren na een feestje. Toen ik geen muziek meer wilde horen, stapte ik uit bed om de radio uit te zetten. Denk dat je al kan raden, dat hij dus gewoon uit stond. Hoor ook altijd mensen praten na een goed avondje spacen. Denk dat het per persoon verschilt, hoe je erop reageert. Ik vind het altijd wel lachen zulk soort dingen, maar ik kan erin komen dat je er horendol van wordt. Als ik er zo over praat, kan ik niet wachten totdat het weer zover is :hearteyes:

ooo geloof me ! ik vind het geweldig,
maar meestal slaap ik toch niet alleen en diegene die meestal naast me ligt, word er helemaal gek van omdat ze niet kan slapen omdat ik aan het chille ben in mijn slaap met mensen die er niet zijn etc !

Ik heb een superleuke nacht & elke morgen een enorme lachkick erover !
hihi, wie weet vanavond weer ! :)

Drugsmeisje

Haha zo debiele dingen heb ik ook heel veel gehad maar dan in een andere toestand :P
bijvoorbeeld ik wou eigenlijk op een krukje gaan zitten in me droom maar toch was ik in het echt dingen aan het doen. ik wou op me kast gaan zitten van uit mijn hoogslaper en toen viel ik van een grote hoogte er van af. Na de val kwam ik uit de space toen d8 wtfff... haha.

Andere x was ik bijna dood gereden in mijn droom, ik wou snel gaan bukken onder de auto maar toen was ik al met 1 been over de hoogslaper geklommen en wou er weer bijna afklimmen ofso:P

Andere d8 ik dat iemand langs me lag in me bed en ging tegen die gene hellemaal aan praten. Terweil er uiteindelijk niemand was. Ik heb zoveel van dat soort dingen gehad zelfs bellen ja! toen zat ik te bellen met een vriendin omdat ik dacht dat ze vermoord zou worden. Maar dat was niet? :stoned:

Nja vage shit haha :wave:

Andyy

Bewuste gebruiker
hahahahaha lucide dromen door pillen, supervet heb het ook een aantal keer gehad !!!! :grin:

Dit is normaal denk ik,,
ik ben een herbeginnende gebruiker van bijna 17
en nu als ik XTC pak en goed ga feesten en ik voel me moe en ik geraak in mijn bed blijf ik maar aan andere dingen denken. Ik kan mij totaal niet concentreren op het slapen. Soms lijkt mijn tv aan of gaat mijn gsm af en als ik dan kijk blijkt dat niet zo te zijn :confused: ik denk dat het moment dat ik wakker wordt, dat is gwn niet diep genoeg slaap waardoor dat ik niet merk dat ik wakker wordt (wss door de invloed van de XTC).

Het ergste dat mij ooit is overkomen is dat ik aan het drome was dat ik aan het plasse was aan het toilet,, en hoe weet ik zeker dat dit een droom was... Jha Jha jekunt het al raden ik had op het tapijt van mijn kamer geplast... heel vaag allemaal om dat s'morgen te ontdekken... al een geluk dat ik er nu me kan lachen ^^ :tearsofjoy: :stoned:

rr00

Heeel herkenbaar, vooral bij hogere doses.

Als je al een uurtje of 12 aan het gebruiken bent verandert de trip langzaam in hallucineren, closed eye visuals. Muziek/beats 'horen' als die er niet meer is. De nacht is voor mij dan ook een soort spacewaas van vreemde gedachtes, dromen, tandenknarsen, alles in een mix van wakkerliggen en slapen. Kan het nog een meest vergelijken met de slaap die ik (niet) heb als ik koorts hebt, maar dan in principe zonder de nare negatieve aspecten die ik bij koorts wel heb.

Hou er trouwens niet zo van dat wazige gedoe in bed... als een feestje mooi is geweest mag het licht voor mij wel gewoon uit en is het einde dag. Maar goed, dat het zo niet gaat weet je van te voren.

Heb de laatste keer trouwens flinke last gehad van de kater... o.a. lucide/slaapwandel achtig gedoe gecombineerd met nachtmerries. Dus bijvoorbeeld wakker worden uit een nachtmerrie achtige droom waarna je for some reason denkt dat er drugspoeder in de lucht hangt die je met elke adem inademt, gepaard met een soort angst en verwondering over hoe andere mensen dan wel niet slapen met drugs in de lucht. Gekke is dat dat soort dingen gewoon minuten lang echt levensecht blijven aanvoelen nadat je al wakker bent.

Bovenaan