plakkerige weed!!

kevin 75

Newbie
Ik heb 2 weken geleden al 1 plant afgedaan en laten drogen en vandaag wou ik er al eens
van proeven dus knip ik er een topje van maar hij plakt zo hard aan men vingers dat je hem moeilijk kan vermalen.
Nu was mijn vraag of dat hij langer moet drogen of dat normaal is bij sommige soorten weed?
Ben niet zeker welke soort dat het is maar de toppen en de kleine blaadjes errond zijn donker purper, ik weed zeker dat het geen purple haze is en dat het een kruising is.
Hij is buiten op het terras gekweekt.

Grtz kef

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Heb ik ook een beetje last van, maar wat je doet is de wiet een paar dagen in een pot of plastic doosje bewaren (als het maar goed afsluitbaar is) en dan zal het een stuk makkelijker te crushen zijn. Hoe langer je het bewaart hoe droger het word natuurlijk, maar met 2 dagen merk ik al groot verschil.

:stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Jow Kevin!
Hier ook! Morgen ligt het ongeveer 2 weken te drogen!
Ben er ook al van aan het roken, lukt perfect als ik het klein brok.
Maar plakt inderdaad, vind je dat dan niet lekker?
Hier komt zo'n heerlijke petrolachtige geur aan mijn vingers wanneer ik brok.
Heerlijk vind ik dat! Je zou bijna met je vingers (als je hard genoeg drukt) worsjes hasj kunnen draaien. Beetje zoals schaarhasj hehe.

Zoals Sjeik aanhaalt, het curen kan beginnen. In afsluitbare potten steken en zoveel mogelijk verluchten. Dus bij een confituurpot de dop er geregeld afdraaien.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
Het duurt 3 a 4 weken voor alle thc in de plant beschikbaar is.

De Thc-zuren die de plant aanmaakt moeten omzetten naar thc.
Dat is de reden dat je na een maand na oogst pas echt goed stoned wordt bij het roken.

Twee weken na oogst is een deel van de thc al wel voelbaar , maar de chlorophyl ( bladgroen) verpest de smaak- dat scherpe in je keel verdwijnt als je de wiet laat liggen.

Mijn ervaring is dat het wel tot kerst kan duren voor de wiet op smaak en kracht is.

Volgend jaar lekker alvast in de zomer wat planten blinderen kan dit probleem voorkomen.
Dan heb je rond herfst tenminste wat fijne droge toppen rondslingeren.

:stoned:

Bovenaan