planten buiten worden lichter.... Help!

Jaydeem

Newbie
hey ben nieuw hier,
maar heb snel informatie nodig, ik heb buiten 5 planten staan, die nu de bloei ingaan, ik geef ze om de dag bloeivoeding (alga bloei van plagron, met stikstof, kalium, en fosfor), maar het blad wordt steeds lichter.... wat te doen, meer voeding geven?? Niet dat ze me dadelijk de pijp uitgaan, wil er nog wel van kunnen genieten! haha

Gr Wouter

davie

Wijs gebruiker
Het kan aan zoveel dingen liggen.

Op welke manier wordt het blad lichter? Welke kleur, over het hele blad of alleen de puntjes of bruine vlekjes?

Ik kan zo weinig zeggen. Misschien met een foto van je planten dat het duidelijker wordt.

Meer voeding is ook niet altijd de oplossing. Overvoeding kan zelfs het probleem zijn. Heb je eigenlijk een voedingsschema?

Misschien een magnesium tekort of zinkvergiftiging.

Waarom ga je niet naar een growschop die kunnen je wel helpen.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Meestal is het geel worden een signaal van teveel voeding waardoor de wortels langzaam verbranden als het ware. Ik zou ze gewoon minder geven, de eerst komende week/ 2 weken miss 1x en dan worden ze snel weer groener denk ik :)

Jaydeem

Newbie
Ik heb me laten informeren door de lokale growshop hier.... en deze beste man adviseerde mij, om 2 dagen voeding en dan een dag water te geven.... misschien toch teveel

heb er even 2 foto's bijgevoegd

ook nog maar hopen dat de zon deze maand een beetje meer gaat schijnen, dit schiet niet echt op zo, en het ging zo mooi :(

wiet busje

Belezen gebruiker
ik denk dat je inderdaad minder voeding moet geven. gewoon om en om puur water en water met voeding geven. Zorg in de bloei voor voeding met een hoog fosfor gehalte

Jaydeem

Newbie
ik zeur toch nog ff door om zeker van mijn zaakjes te zijn..... de beste man waar ik de stekjes/grond/en voeding gehaald heb, zei me dat als het blad geler zou worden dat ik ze meer voeding moet geven..... wat is nu waar? beetje tegenstreidig dit haha

En zoals ik eerder al zei, ik heb ze net een weekje de bloei in gedaan (nog maar 12 uur licht per dag), maar er is weinig zon op komst :( krijg ik met dit weer nog wel fatsoenlijke toppen, of kan ik ze beter naar binnen halen en ze daar wat meer licht gaan geven? Heb alleen tl verlichting op zolder, of dit beter is??

Zo ik heb mijn zorgen weer gepost, happy smoking! :stoned:

mzlll

Jaydeem

Newbie
volgens mij heerst er een vloek over dit forum! ik plaats gisteren 2 berichten, kom vanmorgen beneden..... en de planten zijn gejat!! gvd echt balen, had nog maar 4 weekjes nodig.

Maargoed, ik ga nu maar eens uitzoeken wat het me gaat kosten om 5 planten op zolder te laten groeien....... :cry:

davie

Wijs gebruiker
Als je de planten buiten zet, dan zet je ze toch niet zelf in bloei. Dat doet de natuur toch zelf.

Om planten op zolder te hebben kost niet zoveel. Maar gebruik geen tl lampen en ga niet kloten met stroom, ben voorzichtig.

Jaydeem

Newbie
ik kwam eergister morgen beneden, en weg waren ze!!! ik heb 2 verdachte personen hier in de buurt dus het kan nog spannend gaan worden! leiers!

Baal er echt van, ze begonnen net met bloeien, dus over 4 weekjes had ik de buit binnen gehad..... :cry:

Bovenaan