Planten in tuin

Ganjaaa

Newbie
Ik wil binnenkort graag wat zaadjes gaan kopen voor planten.
Maar ik vraag me af of deze ook in de tuin kunnen?

Waar moet ik op letten, hoeveel gr komt er van 1 plant?
Welke zaadjes moet ik nemen?

Wacky

Badass junkie
Beter wacht je even tot na de winter he :wink:

Koop zaadjes van vroegbloeiende planten. Het grootste probleem van buitenkweken is dat het herfst is en dus slecht weer voor je plantjes voordat het oogst tijd is. Dit beperk je dus met vroegbloeiende planten (of door af te dekken, maar dat is niet te doen als je ook nog een leven hebt naast de plantjes)

Als je de mogelijkheid hebt je planten echt groot te laten worden (2,5 meter hoog, 2 meter doorsnee), zaai dan begin mei binnen in een potje en zet ze half mei buiten in volle grond. Je hebt dan enkele honderden grammen van een plant, met een beetje geluk een halve kilo. Voeding geven helpt een hoop voor de kwantiteit en kwaliteit van de wiet.

Als je wil dat ze minder groot worden moet je wat later beginnen met zaaien.

Voor alles wat je wil weten over wiet kweken: www.wietforum.nl

The Space Cowboy

Belezen gebruiker
Tripreporter
Haha ik had 3 jaar geleden opeens een wietplant op ons schuurdak staan!
Hij was een meter lang ofzo, en er zaten maar 4 blaadjes aan, maar het was een wietplant. (ik had toen nog niks met wiet dus tja.)
Het kwam trouwens uit het vogelzaad van mijn papegaai (grijze roodstaart, chille beesten!) :smoke:

alcoholist

Wijs gebruiker
The Space Cowboy zei:
Hij was een meter lang ofzo, en er zaten maar 4 blaadjes aan, maar het was een wietplant. (ik had toen nog niks met wiet dus tja.)
Het kwam trouwens uit het vogelzaad van mijn papegaai (grijze roodstaart, chille beesten!) :smoke:
inderdaad gruwelijke beesten,de beste na praters, btw, wel gek man dat er ineens een wietplant op je schuur dak stond,mag hier ook wel eens gebeuren :P

The Space Cowboy

Belezen gebruiker
Tripreporter
alcoholist zei:
The Space Cowboy zei:
inderdaad gruwelijke beesten,de beste na praters, btw, wel gek man dat er ineens een wietplant op je schuur dak stond,mag hier ook wel eens gebeuren :P

Haha ja precies. Niemand op school geloofde het tot ik een blad van 20 cm lang plukte en in een boek meenam :tearsofjoy:. Wat is trouwens het probleem dat sommige mensen je hier zo afbitchen? (voor niemand offensive bedoeld).

alcoholist

Wijs gebruiker
ik weeni man, ze droppe altijd bijdehante antwoorden,bij alles wat ik zeg,wordt niet boos hoor,heb 't met ze te doen,arme zielen

't zou helemaal wat zijn als die plant op je dak een vrouwtje met toppen was! :grin:

The Space Cowboy

Belezen gebruiker
Tripreporter
alcoholist zei:
ik weeni man, ze droppe altijd bijdehante antwoorden,bij alles wat ik zeg,wordt niet boos hoor,heb 't met ze te doen,arme zielen

't zou helemaal wat zijn als die plant op je dak een vrouwtje met toppen was! :grin:

Mnope, overduidelijk een mannetje. Enne, gewoon van DF blijven genieten inderdaad.

Mayan

Bewuste gebruiker
Als je buiten gaat in de volle grond, NU al beginnen met je grond op te waarderen he :wink:
Dat ze goed kan aanrijpen.

Eind april ongeveer mag je ze buitenplaatsen, maar het is niet verboden ze binnen al een voorgroei te geven onder TL of dergelijk. Zo zijn ze goed aangesterkt tegen ze buiten mogen. Plaats ze ook niet direct in volle zon dan, maar laat ze wennen aan hun nieuwe omgeving.

Bovenaan