Ok, dan ga ik die 1ml spuitjes ook eens proberen. En dan los je neem ik aan eerst een afgewogen hoeveelheid op in 1ml water en dan probeer je dat helemaal op te zuigen?
of doe je ineens 5x de gewenste hoeveelheid in 5ml water, en dan telkens 1ml daaruit opzuigen?
Wat jij het meest handig vindt 🤷♂️
Ik deed dat wel vaak hoor. 5ml buisjes voorbereiden met m'n plugvloeistof.
Ik had op mijn weegschaaltje ook zo'n metalen bakje waar Max 2ml in ging. Dan deed ik daar mn middel in, 0,6ml water erbij en verhitten.
Zo kreeg ik kristallen opgelost zonder te crushen. Wat bijvoorbeeld bij 3cmc handig is, want dat spul is zo kneiter hard. Springt altijd alle kanten op.
En daarnaast krijg je ook heel makkelijk meer werkzame stof per ml water. En hoe geconcentreerder je plug vloeistof, hoe sneller het inwerkt.
Aanlengen kan altijd nog als je dat wilt haha
Voor injectievloeistof kookte ik zelfs hele 20ml flesjes uit. Dat moest je sowieso steriel koken. En die maakte ik dan ook dusdanig sterk dat ik een derde of de helft in de spuit optrok en dan de rest aanvulde met kraanwater. Zo hoefde ik niet elke dag van die vloeistof staan koken. Of nog erger. Elk shot op een lepeltje uitkoken.
gedemineralieerd water lijkt me sowieso overbodig. De endeldarm is niet bepaald steriel, en een beetje kraanwater kan daar weinig kwaad, dunkt me.
Een echte connaisseur doet het natuurlijk niet voor minder dan Chaudfontaine!