Post je top!

Fisherman's friend

Badass junkie
Ja, deze Tropicana Poison is een wiet met een voor mij heerlijk geurtje, gewoon op mijn terras gekweekt. Ik merk wel degelijk, dat de autoflowers veel groter worden als je 1 juni begint, maar gelukkig is er dit jaar niet zoveel nodig.

Maar als je in Nederland op 1 juni je zaadjes ontkiemt (autoflowers) en je hebt flink wat zonnige dagen en plek met zon in juni-juli.., dan verwacht ik in de Benelux evenveel succes als hier, qua grammetjes oogst.
Daar heb je gelijk in. Maar dan ga je uit van één ronde, dus één oogst per jaar.
Ik begin zelf altijd in mei al met het kiemen van zaadjes.
Op het moment ben ik alweer bezig met de tweede ronde.

Manu76

Badass junkie
Daar heb je gelijk in. Maar dan ga je uit van één ronde, dus één oogst per jaar.
Ik begin zelf altijd in mei al met het kiemen van zaadjes.
Op het moment ben ik alweer bezig met de tweede ronde.
Ok, ja als het moet kan ik 3 rondes doen hier. En zonuren helpen, maar de hitte van juli en augustus lijkt grootste topjes te bezorgen (als ze genoeg drinken natuurlijk)
Sterkte met de 2de ronde.
Dit jaar deed ik ieder week tot 2 een aantal tot het wel genoeg leek. De eerste waren nog net niet klaar toen de laatste de grond uitkwamen. Dan lijkt het allemaal niet zo schandalig :)

Fisherman's friend

Badass junkie
3 rondes doen hier. En zonuren helpen, maar de hitte van juli en augustus lijkt grootste topjes te bezorgen
Dat bedoelde ik in eerste instantie ook.

In de maanden dat het hoogzomer is dan zijn de Zonnestralen blauw , buiten die maanden zijn de zonnestralen meer rood.

Als de zonnestralen blauw zijn dan vertonen ze de beste groei en bloei.

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Er is geen top zichtbaar maar die zit er wel zeker in:

1720744660104.jpeg
Gister halve plak spacecake en ik was 4-5 uur stoned. Wat een verschil met toen ik nog blowde, toen at ik er 2 om überhaupt iets te voelen.
Dus nu 25% tolerantie (halve plak) voor t zelfde effect :handok2: :handok2:

XMR

Wijs gebruiker
VideoCapture_20241104-180512.jpg
Wat een stink wiet zeg, compleet verschillend van al die zoete, lekker ruikende soortjes.

XMR

Wijs gebruiker
Ik vind wiet altijd stinken.
Of ligt dat aan mij? Koop ik gewoon de verkeerde "merken" als ik het al eens koop? :)
Ik denk dat het sowieso per persoon verschilt, maar ik vind sommige soorten echt heel lekker ruiken. De lucht is soms zo complex dat hij uit meerdere lagen lijkt te bestaan, zo uniek dat je je afvraagt hoe dat van een bloem af kan komen.

Bijvoorbeeld dat soortje wat ik door boven gepost heb (Adios MF): die ruikt tegelijktijd zoet, zuur, fris, scherp en muf tegelijk. Ik kan het echt niet plaatsen, maar het is een lucht waar ik gewoon al vrolijk van wordt door enkel er aan te ruiken (echt aangenaam dus).

In tegenstelling tot die exodus cheese: die ruikt gewoon oprecht vies. Alsof er ergens eten heeft liggen rotten in de koelkast. De smaak is gek genoeg wel lekker, een beetje zuur met een zoete nasmaak (net getest).

Opzich kan ik natuurlijk wel snappen dat mensen er niet van houden, het is een hele opdringerige en intense lucht

Kordie

DF-koning
Opzich kan ik natuurlijk wel snappen dat mensen er niet van houden, het is een hele opdringerige en intense lucht

Ik ben geen fanatieke blower. Af en toe vind ik het wel eens lekker.
Neem dan meestal Amnesia of Amnesia Gold. Maar meer omdat ik dat gewend ben en ik niet uitgebreid op de menukaarten sta te kijken alsof je in een restaurant zit. Maar die Amnesia, die vind ik ruiken / stinken

XMR

Wijs gebruiker
Ik ben geen fanatieke blower. Af en toe vind ik het wel eens lekker.
Neem dan meestal Amnesia of Amnesia Gold. Maar meer omdat ik dat gewend ben en ik niet uitgebreid op de menukaarten sta te kijken alsof je in een restaurant zit. Maar die Amnesia, die vind ik ruiken / stinken
Ik snap je punten, ik vind het vooral leuk om al die verschillende smaak en effectpatronen te ontdekken. Tegenwoordig zijn de soorten zo vaak gekruist met elkaar dat er echt unieke smaakpatronen zijn ontstaan.

Kordie

DF-koning
White Widow geloof ik ook zo'n standaard uit de shop toch?
Dacht dat die minder sterk rook. Maar toch nog wel behoorlijk.

Ik vind de geur opzich niet eens zo vies.
Maar wil het hier thuis dan wel fatsoenlijk kunnen afsluiten.
Heb geen zin om als ik tv zit te kijken de halve woonkamer naar de wiet ruikt.
En een gripzakkie is dan niet genoeg :)

BrieMetDeBril

Badass junkie
Bekijk bijlage 62744
Wat een stink wiet zeg, compleet verschillend van al die zoete, lekker ruikende soortjes.
Ik vind de legale wiet echt flink anders ruiken dan de "gangbare" wiet.
De legale ruikt echt alleen wiet. Geen snoepwinkel effect kwa geuren en smaken, zegt ook wel iets denk ik.
Kwa roken is het dus minder een beleving, maar je krijgt er wel een schoon product (en redelijk te betalen) voor terug.

XMR

Wijs gebruiker
De legale ruikt echt alleen wiet. Geen snoepwinkel effect kwa geuren en smaken, zegt ook wel iets denk ik.
Kwa roken is het dus minder een beleving, maar je krijgt er wel een schoon product (en redelijk te betalen) voor terug.
De legale wiet heeft ook wel wat snoep soortjes, de rainbow zizi van Hollandse Hoogtes (blauw met witte zakjes) en de Purple Planet van Fyta (roodoranje zakjes) komen meteen in mij op. Deze ruiken echt super zoet en anders dan typische stink wiet. Denk dat het vooral ligt aan de strain die je kiest.

Verder ben ik het er wel mee eens dat het een schoner product is dan je bij de meeste coffeeshops kan krijgen.

Ik vind het vooral leuk dat we nu ook met elkaar kunnen praten over de verschillende soorten, want nu komt de wiet ook daarwerkelijk van dezelfde plek af (ipv dat het enkel onder dezelfde soortnaam verkocht wordt, maar compleet iets anders kan zijn).

Laatst bewerkt:

G.Amer

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Ik haal bijna altijd iets van Fyta company, de rode zakjes. Zwirlz, Fritter licker en Apples & bananas vond ik echt top kwa geur en rook ervaring.
Ook wel is iets van Canadelaar gehaald, Candystore volgens mij, maar dat was niet zo speciaal.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nog nooit van gehoord! @De Dunne . En ken toch wel behoorlijk de soortjes. Google geeft ook weinig hits.

Hier precies hetzelfde. Ik persoonlijk vind m niet mega.

Na even zoeken vind ik dit:
Maar ik kom niet uit welke strain (parents) , hoeveel thc en wat je nou moet voelen etc.
Hij smaakt en ruikt tijdens het roken veel minder purgent (minder stank en smaak) dan qls je aan de top ruikt.
Ook moet ik der best wat van weg paffen wil ik een beetje echt wat voelen. En wat voel, niet veel, niet aterk, niet knetter, wel wat relaxt en mentaal vrij heldere uitwerking. Clean (mini)high.

Bovenaan