Problemen 1e plant

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

dailysmoker18

Experimenterende gebruiker
Oke zal ik doen, tijdschakelaar is niet kapot denk ik maar gewoon ergens tegen aan gekomen...
Over toppen gesproken: ik denk dat ik misschien iets van topvorming zie maar ik weet het niet zeker, zou dat nu al kunnen? Het zijn allemaal hele kleine sprietjes op de top van de plant.

Ik gebruik een Philips Tornado van 12 w, 745 lumen, warm white en soms de oude lamp van 300 lumen er nog bij ( gaat een beetje moeilijk i.v.m beperkte ruimte)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mastadox zei:
Je hebt nog geen toppen in je planten, dus op het moment kun je de tijd weer bij draaien hoe je wilt. Heeft nauwelijks effect op de plant.Een keer de cyclus een beetje aanpassen is zo erg niet.

Tussen een beetje aanpassen en 7 uur zit wel een heel verschil hoor!
Daarnaast maakt het niets uit of ze al toppen heeft of niet, wanneer ze een poosje op 12/12 heeft gestaan en ze wordt hier weer vanaf gezet dan levert dat wel gewoon stress op. Stress die uit kan monden in: veel langzamer opgang komen van de bloei of het stimuleren van hermafrodie.

Maar ben het helemaal met je eens dat het plantje er goed uit ziet voor de omstandigheden!

Let op dat je overpot met droge grond.
10 goeie weken en je hebt wiet :) Als alles goed loopt dan.

Mastadox

Bij regulier zaad komt het minder snel voor dat de plant hermafrodie ontwikkeld.
Elke wietplant kan dit verschijnsel vertonen als overlevingsstrategie.Er zijn zelfs dieren die dit trucje kunnen toepassen en uit zichzelf voor nageslacht kunnen zorgen. Al komt dat weinig voor, en dacht alleen bij bepaalde reptielen.
Maar Peptalk heeft gelijk, want dit zaadje heb je tussen de wiet gevonden toch?
Grote kans dat het afstamt van een feminized gekweekte plant die al last van hermafrodie had.

Maar mocht het onlangs gebeurd zijn door het stoten tegen de schakelaar dan lijkt het mij toch beter de plant direct terug te zetten in zijn originele cyclus dan dagelijks een uur de cyclus verschuiven tot je weer op gewenste tijd zit. Het lijkt mij dat dit langer stress veroorzaakt dan de fout zo snel mogelijk te corrigeren.
Ik kan ernaast zitten... stress is niet goed, maar wat nou meer invloed heeft ben ik niet zeker van.
Misschien weet PepTalk daar iets meer over.
Hoe dan ook heeft de plant al stress ervaren door het stoten tegen de tijdschakelaar.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mastadox zei:
dacht alleen bij bepaalde reptielen.

dan lijkt het mij toch beter de plant direct terug te zetten in zijn originele cyclus dan dagelijks een uur de cyclus verschuiven tot je weer op gewenste tijd zit.

Volgens mij kunnen sommige vissen het ook. Veel insekten zijn al hermafrodiet of hier erg gevoelig voor. Net als weekdieren.

En ja, ik denk ook dat je het dan zo snel mogelijk terug op 12/12 moet zetten.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee, gewoon laten zitten.

Heb je al overgepot? Te weinig voeding en een opgerolde penwortel zijn waarschijnlijk de reden.

dailysmoker18

Topvorming is bevestigd!!! :grin:
Ik overigens de plant naar beneden getrokken met wat elastiekjes en nu past ze weer makkelijk in t kastje.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Na zo'n 10 dagen op 12/12 al eerste topvorming? Da's vlot!
Is het echt al topvorming? Of gewoon de eerste bloeiverschijnselen?
Foto's? Weet je zeker dat het een vrouw is? Mannen laten namelijk veel eerder geslacht zien.

En slim om haar wat te leiden in je kast.
Let erop dat elastiek nog oprekt, gewoon touw niet.
De plant kan zich dus tegen het elastiek in toch nog omhoog werken.

dailysmoker18

Ze staat nu sinds 28 Februari op 12/12 dus dat is 25 dagen...
Wat is het verschil tussen topvorming en bloeiverschijnselen?
Ze heeft nu namelijk allemaal groene sprietjes bovenop met daartussen wat witte sprietjes.

Man/vrouw weet ik nog niet, die witte sprietjes zijn toch van een vrouw en ballen van een man?
Ik heb wel 2 hele kleine balletjes maar ik had ergens gelezen dat t kan dat hier nog sprietjes uit kunnen komen.

Foto's!

Geen idee hoe die streep daar komt, maarja doet er niet toe.

Dit is de meest duidelijkste foto die ik kon maken, maar als je goed kijkt kan je de witte sprietjes zien. In de oksel zie je een klein balletje.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Eerste bloeiverschijnselen (dus eerste witte sprietjes) duidelijk te zien.
Ik zie enkel stamper en geen stuifmeelballen.
Mocht je duidelijke ballen zien, z.s.m verwijderen.
Balletjes onwikkelen zich door een balletje in de oksel. Deze word groter en gaat op een los steeltje groeien. Dit steeltje word soms wel een cm lang. Wanneer het stuifmeel rijp is (véél sneller dan de toppen) knapt deze open en verspreid stuifmeel.

Op de foto zie je al heel goed dat het elastiek niet meer werkt. Probeer hiervoor een draad te pakken die zo min mogelijk snijd. Doet dit het wel (bijv. ijzerdraad) dan groeit de plant hier om heen en verliest het zijn functie.

dailysmoker18

Weer een klein update!
Ik heb nog geen mannelijke verschijnselen kunnen spotten, dus ik denk dat het tot nu toe 100% vrouw is :grin: :beer:
Ze groeit overigens lekker door dus ik heb haar maar weer wat naar beneden getrokken
Hier een aantal foto's...

Heel snel ff nieuwe profiel foto gemaakt XD

Smoke ze en fijne paasdagen :stoned:

dailysmoker18

Ja ik ook!
Hebben jullie misschien een idee wanneer ik de eerste topvorming kan waarnemen?
Ze staat nu al sinds 28-2-2013 op 12/12.

Of is dit al een begin van een topje?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De harskliertjes (trichomen) produceren hars.
Deze hars bevatten veel werkzame stoffen zoals THC(-A).
Het wordt ook wel THC-kristallen, polm, hasj, ed. genoemd.

Over het algemeen geldt: Hoe meer en dikkere trichomen, des te potenter is je wietje. Hoewel dit lang geen zekerheid is.

dailysmoker18

Hallo!
Het is nu al weer een tijdje geleden en de plant heeft al een redelijke top aangemaakt (in vergelijking met de rest v.d plant :grin: ). Maar ik heb nog geen trichomen gespot. Is dit normaal dat t zo lang duurt of doe ik wat verkeerd?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kun je een goed macro shot maken?
Ook met de meeste (smart)phones kun je tegenwoordig kiezen voor een macro stand (bloemetje) en dan een foto zo scherp en dichtbij mogelijk maken. Niet inzoomen.

Je zou nu toch wel op het punt moeten zitten dat je trichomen gaat spotten ja.
Ruikt ze al goed naar wiet?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm ik meen toch wel 't een en 't ander te zien hoor. Maar wel op een twijfelachtige manier.
Aan de stampers te zien is ze al verder dan de trichomen laten zien. Daarnaast zie ik er meer op de grotere bladeren dan in de top zelf maar dat kan ook door de foto kwaliteit komen.

Met welke camera maak je de foto's?

En hoe kwam je ook alweer aan het zaad?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Okee. Enige indicatie over binnen over buitenwiet?

En met dat toestel moet je betere foto's kunnen maken! Niet met vergroot klas, gewoon macro functie op je toestel zelf en dan dichtbij goed scherp stellen en niet inzoomen op je toestel.

Als je het goed doet kun je de foto erna via de pc zo facking goed inzoomen dat je alles kunt zien.
Wel ervoor zorgen dat je m niet teveel comprimeert bij het uploaden.

dailysmoker18

Sorry, maar na nog 2 keer proberen betere foto's te maken is het nog steeds niet gelukt!
Het is echt onmogelijk om van heel dicht bij scherp te stellen.
Ik heb wel nog even met het blote oog gekeken en ik denk wel wat te zien op kleine blaadjes.
Ze ruikt heel licht naar wiet.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan is ze gewoon wat laat..

Gewoon even afwachten dan!
Heb je wel echt een lichtdicht hok? En gaat je lamp op vaste tijden aan en uit nu of handmatig?

dailysmoker18

Ja lichtdicht hok, naja denk ik tenminste want ik kan niet van binnen kijken maar ik heb wel alle mogelijke plekken waar licht doorheen zou kunnen komen dichtgemaakt. De lamp gaat op vaste tijden aan maar soms wel een stuk later omdat ik dan even weg ben en de temperatuur in het hok gevaarlijk stijgt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wanneer je zo in de bloei zit is het echt belangrijk om d'r op vaste tijden of in ieder geval met een ritme of regelmaat te belichten. Anders kun je de bloeihormonenhuishouding verstoren.
Heb je wel gewoon een tijdschakelaar?

Tegen te hoge temperaturen kun je een ventilatortje neerzetten. (computer fannetje ophangen)

dailysmoker18

Ja ik gebruik een tijdschakelaar, maar een ventilatortje ophangen heeft geen zin tegen de temperatuur dus ik denk dat ik het licht gewoon wat later aan laat gaan omdat het nu vakantie is en ik dus vaker laat thuis zal komen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je een tijdschakelaar gebruikt gaat het licht als het goed is op exact dezelfde tijd aan en uit. Dat is wat je wilt, niet spelen met de lichturen.

Waarom zou een fannetje ophangen niet werken?
Je hebt geen toevoer van lucht, dat klopt.
Maar juist daarom is het goed dat de lucht die er is kan circuleren. Nu stijgt de warme lucht op en blijft hangen op de plaats waar je het niet wilt.

Een andere optie die je misschien toe kunt passen bij je volgende kweek is s'nachts je lampen laten branden. Scheelt in energie kosten en vooral in warmte. Hoewel jouw kast wel goed geïsoleerd is natuurlijk.

Ruikt ze al wat meer?

dailysmoker18

Als ik uit huis ga moet ik mijn kast dicht doen. Dit betekend dat de temperatuur stijgt omdat de warmte niet weg kan. Op zich is dit voor de eerste paar uur niet zo'n probleem, maar daarna word het echt te heet. Het ophangen van een fannetje werkt dus niet omdat de warme lucht niet weg word geblazen uit de kast maar het circuleert gewoon rond, de temperatuur blijft dus gewoon hoog.

Mn lampen laat ik al s'nachts branden omdat dat ook het moment van de dag is dat ik gewoon het meest thuis ben en de kast open kan staan. Maar als ik dus een avond laat thuis kom kan dat dus niet... Maar ik heb nu de tijdschakelaar 2 uur opgeschoven en zo gaat het prima.

Ze begint steeds sterker te ruiken en de trichomen zijn nu ook al veel beter te zien.

De onderste twee bladeren zijn afgelopen dagen vergeeld en van het plantje afgevallen, dit is toch normaal rond deze tijd?

Nou zat ik laatst ergens over te denken en ik zou graag eerst jou mening willen horen voor dat ik het uitvoer :grin: . Ik heb namelijk één ''grote hoofdtop'' en een paar héél kleine mini topjes waar ik niks van af zal gaan halen. Nou leek het mij een goed idee om deze weg te halen om zo alle energie naar de hoofdtop te laten gaan, is dit een goed idee of zal ik het zo laten als het is?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Alright, als je denkt dat het ventilatortje niet helpt, prima.

Over het dieven: Dit heeft enkel enig rendement wanneer je dit in de groeifase doet. Wanneer er aan die kleinere takjes nog geen topjes zitten dus.
Zelfs dan word er over gediscussieerd of het een grotere eindopbrengst oplevert.
Wat ikzelf altijd doe (misschien in de tijd dat je weer gaat ontkiemen) is de grote top(pen) eraf knippen, waardoor je de kleinere topjes nog een weekje langer (en hoger!) kunt zetten.
Langer en dichter bij het licht doet ze vaak nog wel wat goed.
Weet niet of het in jouw geval echt niet de moeite is natuurlijk.

dailysmoker18

hee!
Het is weer een tijdje geleden maar ze is nog steeds niet helemaal volgroeid en ik begin een beetje ongeduldig te worden... Moet ik het gewoon afwachten of kan ik er wat aan doen?

Een foto van de bud op dit moment:

:wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Even snel gekeken en volgens mij begon ze eind maart echt met bloeien right?
Als ik dan tel kom ik uit op zo'n 7 weken. Afhankelijk van de soort kan het nog wel een maandje duren hoor.

Het ziet er in ieder geval best lekker uit!
Ik zou het nog een week of 2 aankijken tot je ongeduldig moet worden :P
Over het algemeen (en dit telt alleen bij binnenkweek!) is ze goed als het merendeel van de haren bruin/oranje zijn voor 90+% van die haren.

Daar op af gaand zit je op de helft van de haren die voor 70% ofzo verkleurd zijn.

Versnellen kan niet echt. Er zijn bloeiboosters, maar dit is vooral nuttig in het begin van je bloei.
Daarnaast wil je geen extra voeding geven net voordat je 't wilt roken.

Meer en sterker licht helpt ook. Maar dat is sowieso geen optie. Wellicht op een hele zonnige dag (die we nog niet echt hebben -_-) buiten zetten. Maar ook dat is gezien de UV straling die ze niet gewend is niet echt verstandig.

Wat je zou kunnen doen, en dit is ook een erg omstreden manier, is de plant stressen.
Dit kan op verschillende manieren zoals dieven (onderste takjes en blaadjes verwijderen), stoppen met water geven (uitdrogen), meer of minder licht geven (terug naar 18/6, 24/0 of juist 6/1:sunglasses:... Maar ikzelf heb dit nooit toegepast. In mijn ogen levert een plant de beste producten als ze zelf in de beste conditie is. Ik geloof wel dat dit het afbloei proces kan versnellen, maar het zal imo de wiet geen goeds doen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Even snel gekeken en volgens mij begon ze eind maart echt met bloeien right?
Als ik dan tel kom ik uit op zo'n 7 weken. Afhankelijk van de soort kan het nog wel een maandje duren hoor.

Het ziet er in ieder geval best lekker uit!
Ik zou het nog een week of 2 aankijken tot je ongeduldig moet worden :P
Over het algemeen (en dit telt alleen bij binnenkweek!) is ze goed als het merendeel van de haren bruin/oranje zijn voor 90+% van die haren.

Daar op af gaand zit je op de helft van de haren die voor 70% ofzo verkleurd zijn.

Versnellen kan niet echt. Er zijn bloeiboosters, maar dit is vooral nuttig in het begin van je bloei.
Daarnaast wil je geen extra voeding geven net voordat je 't wilt roken.

Meer en sterker licht helpt ook. Maar dat is sowieso geen optie. Wellicht op een hele zonnige dag (die we nog niet echt hebben -_-) buiten zetten. Maar ook dat is gezien de UV straling die ze niet gewend is niet echt verstandig.

Wat je zou kunnen doen, en dit is ook een erg omstreden manier, is de plant stressen.
Dit kan op verschillende manieren zoals dieven (onderste takjes en blaadjes verwijderen), stoppen met water geven (uitdrogen), meer of minder licht geven (terug naar 18/6, 24/0 of juist 6/1:sunglasses:... Maar ikzelf heb dit nooit toegepast. In mijn ogen levert een plant de beste producten als ze zelf in de beste conditie is. Ik geloof wel dat dit het afbloei proces kan versnellen, maar het zal imo de wiet geen goeds doen.

dailysmoker18

Ik denk dat ik haar maar lekker gewoon uit laat bloeien :stoned:

fotootje van de trichomen, je ziet vooral white/milky en de meeste haren zijn nog wit dus moet nog ff wachten...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oeh erg mooie foto's! Aan de trichomen kun je het inderdaad het beste zien. Amber is the way to go.

dailysmoker18

Nu ruim een maand later en ze is nog steeds niet klaar met bloeien. Ik hang nu als het mogelijk is er nog een lamp bij maar ze wilt maar niet afkomen... Heb zojuist ook nog even naar de trichomen gekeken en ze zijn vooral nog steeds milky/white en misschien heel soms ergens een amber maar dat weet ik niet zeker. Ook de meeste haren zijn nog wit, het lijkt wel alsof er steeds nieuwe bijkomen als de oude bruin zijn geworden. Ik begin nu wel erg ongeduldig te worden met de vakantie op komst...

Bovenaan