Problemen 1e plant

Leuk zo'n eerste kweekje, al doende leert men! :)

Het is bekend dat het afbloeien langer duurt met lage wattage lampen.

Nog even en het wachten zal rijkelijk beloond worden. :stoned:

Succes met je kweekje verder.

dailysmoker18

Experimenterende gebruiker
Nog steeds geen amber trichoom te zien en vooral milky. Ik denk dat het maar eens tijd is om te oogsten want het duurt nu echt te lang. Ik denk namelijk niet dat het ooit nog af gaat komen. Heeft iemand nog tips voor het oogsten en drogen?

Je zou je plant nog 24 uur donker kunnen zetten, er wordt geweerd dat dit het afrijpen bevorderd. Daarna fanleaves verwijderen en in z'n geheel op de kop. Wanneer de takjes knakken is ze droog en kan je de topjes van de plant los knippen en het overige blad weg knippen. Daarna nog een maandje curen in een weckpot. Elke dag wel 5 minuten luchten.

dailysmoker18

Experimenterende gebruiker
Oke thnx!
Denk je dat ik kan drogen in dezelfde ruimte als waarin ik gekweekt heb als ik op vakantie ga?
Het is een mini koelkastje en hij zal dan voor een week lang afgesloten zijn. Er zit een ventilatortje in maar ik weet niet zeker of ik die nou wel of niet moet gebruiken.

Ventilatie tijdens het drogen is net zo belangrijk als tijdens het kweken. In een afgesloten koelkast zonder aan en afvoer van lucht is geen optie.
Ik neem aan dat je ventilator als uitblaas werkt? Of alleen voor luchtcirculatie?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In die koelkast gaat het sowieso niet lukken met drogen op de manier die autoflower beschrijft (imo ook een van de beste manieren). Wat je wel kunt doen is gewoon traditioneel knippen terwijl alles nat is (droog knippen is echt een kut werkje) en de losse top(jes) op een rooster leggen met bakken vochtvreter er onder.

Mocht je echt in de problemen komen kun je het evt. ook drogen in de oven mocht er een lage stand op zitten (onder 50 graden Celsius) zo'n 2,5 uur. Elk kwartier ff kijken en voelen.

Dat je plantje niet afbloeit komt echt door die onregelmatige tijden waarop je d'r hebt gehouden. Dit brengt de bloeicyclus simpelweg in de war.

Succes!

Bovenaan