Problemen

tomz0r

Badass junkie
Hopelijk praat hij snel met iemand. Een ex-verslaafde van dit forum of zo. Hij heeft in ieder geval een confrontatie nodig.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat ontzettend klote om te lezen dat het mis is gegaan. Al snap ik de reden heel erg goed. Pijn kan soms zo ontzettend overheersend zijn, dat verdoven de enige manier lijkt om te kunnen blijven leven. Helaas maakt verdoven het uiteindelijk vaak alleen maar erger, want de reden van de pijn blijft zolang je voor verdoven kiest in plaats van het aanpakken van de problemen zelf. Als je de behoefte hebt om te praten weet je me te vinden. Heel veel sterkte met alles.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik wil best wel mijn best doen voor een normaal leven, maar als er steeds zoiets gebeurt lukt het gewoon niet.
Vallen en opstaan, en dat opstaan is soms heel moeilijk maar door dat opstaan maak je wel weer mogelijkheden, nu ga je in een keiharde spiraal omlaag en dat weet jij donders goed. Ik snap je wel, ook al weet ik niet wat voor shit je allemaal heb meegemaakt.

Onder erge emotionele toestanden is het beter om rationeel na te denken. Denken is 1, doen is 2.

Je weet wat je te doen staat.

Succes kerel!

(een goede vriend zat in een zelfde situatie, beste vriend overleden in bijzijn door drugs en zijn vriendin lag een lange tijd in ziekenhuis met de ergste shit met mogelijk overleiden, alles ging even kut maar hij is er uit gekomen en als ik nu naar hem kijk. :) Heroïne helpt daar niet bij).

En praat er met iemand over, ga desnoods naar een psycholoog voor een paar sessies, jij bent alles waart toch, je moet jezelf niet tekort doen.

Je weet eigenlijk alles toch wel. :P

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Berbatov zei:
Beste DF'ers,

Mijn beste vriend is een tijd terug overleden, en als klap op de vuurpijl is het ook nog eens uitgegaan met mijn vriendin. Ik dacht na heel veel shit meegemaakt te hebben eindelijk een beetje een stabiel leven te hebben, maar dat bleek dus niet het geval.
Ik zie eigenlijk niet meer in waarom dit nog leuk is en waarom dit mij allemaal moet overkomen. Ik gebruik elke dag heroïne en dat is omdat ik anders echt alleen maar aan die shit denk. Ik wil best wel mijn best doen voor een normaal leven, maar als er steeds zoiets gebeurt lukt het gewoon niet.

Ik heb niet eens zin om een uitgebreid bericht te typen, dus hier laat ik het bij. Sorry.
Ik heb je Morfine/hero-rapport gelezen.Wat ben jij eigenwijs zeg!!.Ik denk dat je eerst flink op je bek moet gaan.Harder als nu,..En dan hoop ik,dat je het dan wel snapt.Want in jouw ogen zijn hero-gebruikers geen mensen,maar hele triestegevallen.Iets wat jij nooit wilt en zal gaan worden.Welkom in de echte wereld,.... :kots:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Hee doe een beetje normaal, mensen die verslaafd zijn aan heroïne zijn ook mensen. Respect voor hem dat hij het hier durft toe te geven. Maar nu iets voor de TS. Heroïne is zo verslavend als de pest. Je hebt weinig keus dan hulp te zoeken om af te kicken. Misschien kunnen ze je ook gelijk door sturen naar een psycholoog om je problemen te verwerken. Ik hoop dat het je gaat lukken om helemaal te stoppen met dit spul. Heel veel succes toegewenst :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Als opiaten sterk genoeg waren om de pijn weg te halen als een relatie uitging werd ik meteen junk :wave:

Dit topic gaat alleen niet over jou AT, maar over berbatov, dus als je er niets aan toe te voegen hebt, hou dan liever gewoon je mond...

Maddo17

Belezen gebruiker
Ah man, wat erg. Ik las eergisteren nog je topic over je heroinegebruik, toen je net was begonnen en iedereen je waarschuwde.

Ik vroeg me nog af hoe het met je ging nu en iemand stuurde me deze link. Ik vind het echt heel erg voor je en al ken ik je niet, ik leef met je mee. Wat het wel niet met je leven kan doen, die shit...ik was er ook nog nieuwsgierig naar.

Geloof in jezelf, je hebt dat spul niet nodig en je bent sterk genoeg om hier uit te komen. Hulp zal je wel nodig hebben om hero te verslaan, aarzel dan ook niet om hulp te zoeken. Je bent niet de enige die hierdoor heen is geweest. Laat hero niet de baas worden van je leven.

Als je eenmaal niet meer aan die shit hoeft te denken en je het niet meer gebruikt, zal het veel beter gaan met je. Dit is een hele donkere periode, sla je er doorheen.

Sterkte man, dat heb je nodig. Ook mij kan je altijd pb'en als je op een dag de behoefte hebt om ergens over te praten.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Ik vind het heel positief dat er best veel mensen hier zijn die zich toch wel zorgen maken over Berbatov.Maar hij moet het zelf willen en kunnen om te willen stoppen.De buitenwereld kan nog zo hard willen dat hij moet stoppen,maar hij moet het zelf willen.Tuurlijk helpt een steuntje in de rug,maar hij moet het zelf willen zien,en het waarom ook.!! Ik denk wel dat hij nog niet zo ver weg is,dan menigeen hier denkt.Hij gebruikt nog niet vele jaren.Maar het blijft wel zo,hij is wel zover met zichzelf,dat hij weet wat de dope wel en niet doet.Zijn leven lang zal hij dit bij zich dragen.En de kunst is wel,om juist niet getriggerd te worden.Hij zal voor zich zelf de voor en nadelen op een rijtje moeten zetten.Mischien een andere omgeving,andere kenissen/vrienden kring,en wat zeker belangrijk is,zijn familie-contact blijven behouden.Het kan heel veel schelen als je fam. er van op de hoogte is.Die stap nemen is heel moeilijk.Bijna niemand durft open en eerlijk tegen zijn/haar ouders te zeggen,dat je dope gebruikt.Vaak ook omdat ouders niet goed ervan af weten.Kun je ze ook niet kwalijk nemen,denk ik!!.Maar probeer toch dat contact teblijven behouden.En probeer te eissen van jezelf om niet te gaan gebruiken.Dat slaapt beter,en staat ook beter op s-ochtends.Berbatov,als je dit leest,en je zoekt hulp bij instanties.Neem geen methadon.Als je wil neem dan suboxone,dat is een fijn en goed middel.Ik heb er goede ervaringen mee,en anderen hier op het forum ook.Want ik denk dat je nu toch wel redelijk vaak gebruikt.Dat draai je nu niet meer terug.Ga aub zosnel mogelijk naar een instantie bij jouw in de buurd.Wees eerlijk,schaam je niet,en zeg wat het probleem is.Dope-verslaving is niet alleen lichamelijk,maar zeker ook geestelijk.Bij mij hielp/helpt suboxone zeker tegen de geestelijke ongemakken.Dat lichamelijke is voorbij na een paar dagen,maar het s-ochtends fijn en lekker worden,..daar draait het vaak om.Is mijn ervaring dan.En suboxone helpt daar prima mee.Het is niet te laat voor je,maar erken en herken je probleem.Ook al denk je er anders over,..ga aub praten met een instantie.En probeer gemotiveerd te blijven.Ik had voormezelf gewild dat suboxone al 10-jaar geleden in mijn leven had kunnen komen.Dan had ik die jaren anders beleefd en anders in kunnen delen.Sucses Berbatov,..En hoe is het nu met je,hoe is het nu eigenlijk echt met je. :wave:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik hoop dat je je uit de problemen kunt knokken. Kin omhoog, borst vooruit. Ooit zal je moeite beloond worden. Haal zoveel mogelijk positieve gedachtes als je iets moois ziet. Kom op, uit je posts te zien weet je zelf ook dat je het kan. Ga de strijd aan, doe het gewoon, gebruik je talenten.
Zet´m op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

speeseend

Wijs gebruiker
Sommigen onder ons zijn nu helaas bevoorrecht om een verslaving voor meerdere jaren te mogen meemaken.. dat is op zich helemaal niet zo erg, indien je leven verder door blijft gaan zonder al te veel problemen. Hoewel je dit ook als 'stilstaan' zou kunnen betitelen, is het mogelijk een wijze les!

ChroniQ

Newbie
Veel geluk Berbatov jongen, probeer zo vaak mogelijk bezig te zijn met andere dingen in het echte leven, zoek nieuwe interesses op en ontwijk hele dagen thuis zitten want dan weet je wat er van komt. Ik wens je echt het beste met je leven, studies, etc. Zoek hulp!

megatrippie

Belezen gebruiker
Damn,

Ik las je tripreports en je experimenten al met kippevel in mijn nek.
Deja vu all over again.
Het was net of ik terug in de tijd was en mijn vrienden hoorde praten.
Weloverwogen en alles onder controle.
Ik wenste vurig dat mijn vermoedens fout zouden zijn.

Wel heb ik ook positieve dingen te melden
Van de 5 jongens uit mijn vriendenkring welke ook de controle kwijt raakten (ook allemaal intelligente tot zeer intelligente jongens) zijn er 4 al weer geruime tijd goed terecht gekomen en volledig clean.
2 met professionele hulp en 2 met hulp van vrienden bekenden en een enorme dosis zelfdiscipline, en doorzettingsvermogen.

Wel zijn ze alle vier eerst enorm diep moeten gaan voordat ze zover waren dat ze beseften dat ze echt wilden leven en dat ze daar de hero voor moesten laten staan.

ik hoop dat we hier nog vaak berichten van je kunnen lezen en dan vooral berichten dat je de goeie kant op gaat.
succes en sterkte

Inderdaad dapper dat je dit durft te zeggen in dit forum. Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je kunnen bijstaan en steunen, dat is eigenlijk het allerbelangrijkste als je van de heroine af wil. Professionele hulp zoeken is ook een optie, maar ik denk dat je het moet treffen met degene die je helpt. Als het niet klikt, dan werkt het vaak niet eens. soms moet je zovaak je verhaal opnieuw vertellen, dat je het zat wordt en opgeeft, wat dus niet de bedoeling hoort te zijn. Soms is één goede vriend(in) al genoeg.
Zorg wel dat je je verdriet verwerkt. Je kan denken dat je het verwerkt ook al gebruik je nog heroine, maar je zal zien, dat als je daarmee stopt, het alsnog terugkomt, want je zal door dit gebruik nooit alles verwerken. Heus wel een gedeelte, ik weet uit ervaring dat mijn gevoelens echt niet helemaal "dood" zijn zoals sommigen zeggen van heroinegebruikers, maar als je clean bent geworden kan je overspoeld worden met oude gevoelens.
Zoek afleiding tijdens het stoppen, en daarna natuurlijk nog meer. Als je er niet alleen voor staat maak je een betere kans. Als de wil om te stoppen er is, moet je het proberen, maar het hangt ook nog van zoveel andere factoren af of het wel wil lukken. Maar geef nooit op, blijf positief en probeer het beste van je leven te maken, je leeft dit leven maar één keer, toch? Misschien is het geen gek idee om eens te beginnen met een bezoek aan je huisarts, en te kijken of hij je kan verwijzen m.b.t. je verslaving, en wat geen gek idee is, is om hem te laten kijken of je geen depressie hebt tegelijkertijd met je verslaving?!?!
Heel veel sterkte verder, en houd je goed. Ik wens je veel positiviteit toe, en een goed vangnet.

xastur

Belezen gebruiker
Nadat ik alle paginas gelezen heb in zijn trip raport en alle paginas in zijn topic tja je kan niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was. Vaak zegt je gevoel ik ben niet verslaafd maar dat ben je dan al wel. Zal.voor mij geen ideale drugs zijn. Ik zou er net zo onderdoor gaan als meeste mensen daar ken ik mijzelf te goed voor.heb erg veel meegemaakt in mijn leven maar toch lost dit noet de problemen op.ik hoop dat je kunt afkicken en weer een normaal leven kunt hebben.

Leo91

Newbie
In zulke situaties, ga naar je huisarts en vraag om antidepressiva. en dan moet er iemand op je letten de eerste 2-4 weken, want dan worden de depressieve gevoelens alleen maar erger! kans op suicidale gedachten enz.

en minstens een jaar blijven gebruiken

xastur

Belezen gebruiker
LeonaH zei:
In zulke situaties, ga naar je huisarts en vraag om antidepressiva. en dan moet er iemand op je letten de eerste 2-4 weken, want dan worden de depressieve gevoelens alleen maar erger! kans op suicidale gedachten enz.

en minstens een jaar blijven gebruiken

Daar schiet je niets mee op. Antidepri zijn ook zwaar verslavend en worden toch al in nederland te snel.voorgeschreven de ene drugs vervangen met nieuwe... heb je wel enig idee om welke verslaving het gaat??

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Antidepressiva zijn niet verslavend en de schade ervan valt reuze mee er zijn genoeg mensen die baat hebben bij die medicijnen.

xastur

Belezen gebruiker
willemv zei:
Antidepressiva zijn niet verslavend en de schade ervan valt reuze mee er zijn genoeg mensen die baat hebben bij die medicijnen.

Google wil nog wel eens meningverschillen. Soms.zeggen ze dat ze wel verslavend zijn andere keer niet. Maar als je een lange periode gebruikt hebt krijg je ontwenningsverschijnselen die gelijk staat met benzo's dus misschien ze niet geestelijk maar lichamelijk verslavend. En dat je niet meer blij kan zijn zonder die dingen ofwel chemisch blij....

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat geldt niet voor alle antidepressiva dat weet ik zeker. Heb zelf een langere tijd verschillende antidepressiva genomen en nooit maar dan nooit enig ontwenningsverschijnsel gehad bij het staken van het middel. Gewoon afbouwen over een week of twee weken en in mijn geval was dat het dan.

Bovenaan