Inderdaad dapper dat je dit durft te zeggen in dit forum. Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je kunnen bijstaan en steunen, dat is eigenlijk het allerbelangrijkste als je van de heroine af wil. Professionele hulp zoeken is ook een optie, maar ik denk dat je het moet treffen met degene die je helpt. Als het niet klikt, dan werkt het vaak niet eens. soms moet je zovaak je verhaal opnieuw vertellen, dat je het zat wordt en opgeeft, wat dus niet de bedoeling hoort te zijn. Soms is één goede vriend(in) al genoeg.
Zorg wel dat je je verdriet verwerkt. Je kan denken dat je het verwerkt ook al gebruik je nog heroine, maar je zal zien, dat als je daarmee stopt, het alsnog terugkomt, want je zal door dit gebruik nooit alles verwerken. Heus wel een gedeelte, ik weet uit ervaring dat mijn gevoelens echt niet helemaal "dood" zijn zoals sommigen zeggen van heroinegebruikers, maar als je clean bent geworden kan je overspoeld worden met oude gevoelens.
Zoek afleiding tijdens het stoppen, en daarna natuurlijk nog meer. Als je er niet alleen voor staat maak je een betere kans. Als de wil om te stoppen er is, moet je het proberen, maar het hangt ook nog van zoveel andere factoren af of het wel wil lukken. Maar geef nooit op, blijf positief en probeer het beste van je leven te maken, je leeft dit leven maar één keer, toch? Misschien is het geen gek idee om eens te beginnen met een bezoek aan je huisarts, en te kijken of hij je kan verwijzen m.b.t. je verslaving, en wat geen gek idee is, is om hem te laten kijken of je geen depressie hebt tegelijkertijd met je verslaving?!?!
Heel veel sterkte verder, en houd je goed. Ik wens je veel positiviteit toe, en een goed vangnet.