Psilocybe Cubensis Kweekset

XF

Newbie
Vanochtend zagen mijn paddo's er ook ongeveer zo groot uit als de laatste foto hierboven. Toen ik net thuiskwam waren ze rijp om te oogsten, kon m'n ogen niet gelofen natuurlijk! Van een paar kleine knobbels tot prachtige grote paddo's die je normaal zo in de shop koopt, en dat in 1 dag! :grin: Het komt natuurlijk door de hitte van vandaag, ik heb ze namelijk bovenin m'n kamer gezet (schuin dak).

Je merkt heel duidelijk dat ze op warme dagen een stuk harder groeien!

Overigens was dit m'n 3e oogst, het kitje heb ik precies een maand geleden ontvangen. Ik zit nu totaal op +/- 300 gram.

Drogen gaat trouwens ook heel makkelijk, duurt ongeveer een weekje, en met warme dagen als dit zijn ze nog een stuk sneller droog, kurkdroog zelfs :)

gtje

Bewuste gebruiker
helamaal te geak :grin:

ben benieuwd hoevele je er uiteindelijk weet uit te trekken en hoeveel vluchten je in totaal zal krijgen :grin: hoop op 5 maar een goede 3 is realistischer

succes relax dat je elke dag update en wat gaan ze snel :openmouth:

zal het in een broed hokje nog harder gaan ... als ik zeg maar een stekken bak pak met hermostaat en daar een laag water in zet ???

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Hehe jahman gaat lekker hard nu, denk ook door het weer.

Denk zelf ook 3 vluchten, maar meer is altijd goed :grin:

Denk idd als je een gecontroleerde temp + broeikas effect hebt ze wel goed zullen groeien, ligt er denk ik ook aan hoe hij door hun is bevrucht, de sporen zeg maar :grin:

@sunny

Hehehe geduld is een schone zaak :rockband:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
mikkelk zei:
Dat word vanavond of morgenochtend oogsten :grin:

Morgenochtend, als die hele grote wat sporen dropt niet zo heel erg, nog wel te eten :grin:

Aangezien er nog wat kleinere bij zitten die nog wel tot morgenvroeg kunnen :hearteyes:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Das een probleempje want heb net me weegschaal laten vallen toen k wou wegen...

Plastic ding is nu kapot, koop wel ff nieuwe en weeg als ze droog zijn :stoned:

gtje

Bewuste gebruiker
hey man gefeliciteerd :grin: ziet er smakelijk uit :grin:

dat je er lekker op trippen mag

greetzzz gtje

gtje

Bewuste gebruiker
ja ik ook :grin:

waar ik ook benieuwd naar ben is bij het oogsten ... scheur je niet dat hele mengesel kapot als je de paddo's eruit trekt??? en hoe is het mogelijk eigenlijk dat je meerdere vluchten krijgt ?? waarom worden niet alle sporen in 1 x geactiveerd???

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Er zit geen wortel oid zoals bij een wietplant, je scheurt als het ware de paddo van het substraat af, het is net of ze erop gelijmd zitten, heel apart :hearteyes:

Bak is nog helemaal goed, hoop dat ie een paar vluchten overleeft, ook allemaal 1x hier natuurlijk :smoke:

Bijlagen

• P1060139.JPG
    P1060139.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 140

sunnyman

Experimenterende gebruiker
Bij zijn de meeste al aardig groot, maar er zit nog 1 pinnetje en die groit maar niet:P hij is 2 milimeter groot ofzo:P wat meot ik daarmee doen dan en met al die dingen aan de zijkant xD

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Nog geen paddestoelen te zien op vlucht 2, is ook wel heel erg warm nu (25-30gr) , hoop dat ze daar tegen bestendig zijn, zou je toch zeggen van wel, maar goed hoop toch wel aan einde van het weekend paddestoelen te zien :hearteyes: :wave:

sky

Belezen gebruiker
Wat ik ff kwijt wou...
Ik heb zojuist mijn eerste oogst binnen, en guess what... :grin: :grin: :grin:

250 gram! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

OMG dit is wel heel erg veel he. Maar ja, ik ben dan ook heel lief geweest voor de shroompjes :wink:

Nu ben ik helemaal hooked. Ik ga me verder bekwamen als een professionele hobbykweker.

Op naar de volgende flush.

:rock:

drugsnoob

Experimenterende gebruiker
sky zei:
Wat ik ff kwijt wou...
Ik heb zojuist mijn eerste oogst binnen, en guess what... :grin: :grin: :grin:

250 gram! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

OMG dit is wel heel erg veel he. Maar ja, ik ben dan ook heel lief geweest voor de shroompjes :wink:

Nu ben ik helemaal hooked. Ik ga me verder bekwamen als een professionele hobbykweker.

Op naar de volgende flush.

:rock:

:hearteyes: 250 gram :hearteyes: :openmouth:

gtje

Bewuste gebruiker
hey age ... bij temperaturen rond de 25 tot 30 graden zijn zelfs extreem goed voor paddestoelen ... de bodem is constant aan het broeien schimmels worden actief het hele bodem leven word uiteindelijk sneller actief ...

met deze constante temperaturen is de kans op een goede opbrengst veel groter en om meerdere vluchten te krijgen ook !!!

het gaat je nog altijd goed af ... kan niet wachtne op je volkgende resultaat ...

nu niet flauw doen ... en hup met die foto's :P

greetzzz gtje

Paddoboy

Belezen gebruiker
hmmm heb er al meteen terug zin in
ze zien er prachtig uit !
mss dom vraagje maar tijdens de groeiperiode enzo, stinkt het process?
want uiteindelijk zijn paddestoelen schimmels
maar anyway
happy trippin met je 250gr :grin:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
K had 19 gedroogd, dus zal wel ong 200 gram zijn geweest.

Neej stinkt helemaal niet, heb m nu gewoon in de woonkamer staan :sunglasses: :beer:

mikkelk

Belezen gebruiker
ff een update van mijn flushes:

Flush 2 en 3 onder andere geoogst.

(flush 1 : 100 gram / 10 gedroogd)
Flush 2: 90 gram / 9 gedroogd
Flush 3: 105 gram / zal wel 10 - 11 gram gedroogd worden. [ERG GROTE PADDESTOELEN]

Ik zit nu met 3 flushes op een totaal van 295 gram

Bak is alweer gesoaked en staat al iets langer dan een dag in zijn zak.

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Heb nu eerst 2 geplukt omdat die wel erg groot waren, staan nu nog 3 medium in die k tot vanavond laat laat staan, dan pluk k alles en soack ik m weer, deze warme dagen hebben er wel mooie paddos van gemaakt ... fotos volgen :grin:

gtje

Bewuste gebruiker
idd die paddo's willen wel met dit weer :grin: ...

en ze doen het nog altijd razend goed bij je :grin: ...

trouwens bij alle 2 ik zou tekenen voor die bijna 300 gram verse paddo's :grin: dat zijn 10 x een portie dus het geld er dik uitgehaalt :grin: ...

ik heb trouwens een vraag rondom dat gedroogde paddo's ... is het effect dan ook veel sterker of is de dosering alleen veel kleiner ( 3gram droog = 30 gram vers )... want hier ontstaat dus onduidelijkheid bij mij over... ik heb wellis verse gegeten en dat spaced super lekker maar merk wel altijd dat bij een halve portie het bij mij visuel sterk genoeg is dat zou betekenen dat ik 1,5 droge paddo's moet eten ... maar is daar het effect dan niet veel sterker ( zit namelijk niet te wachten op een nog veel sterkere trip snapie ...

veel succes allemaal .... en mikkelk op naar die 5 vluchten heah :grin: ( btw jij ook hoor age )

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Reken maar ruweg 30 gram = 3 gram :mrgreen:

Jah gaat wel lekker met het oogsten, heb alleen nog geen weegschaaltje :(

Bak staat alweer klaar voor vlucht 3, ben benieuwd, hoop dat er wat alien-paddos uit groeien, trouwens vind deze paddos er ook echt veel anders uitzien dan die ik eerst had? :tearsofjoy:

mikkelk

Belezen gebruiker
Heb zojuist me laatste oogst geplukt.. komt uit op 150 gram vers.
Ik vind het leuk geweest zo, ook al zou 1 nieuwe oogst vast nog wel werken.
School begint binnenkort weer en ik heb nog voldoende paddo's haha.

Good luck with growin'!

Bovenaan