• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Psilocybe Hollandia

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
Nou, hier een tripreportje van gisteren. Tijden zijn geschat. iTunes aan, en gaan met die banaan. (Of truffels.. :tongueout: )

Ik en een vriend, beide 15 gram Hollandia. Sitter...? Niet nodig.
Inname 15:00; fijngesneden, in een bierpul roosvicé.. Stukje chocola om de truffelsmaak te neutraliseren en voor de rest neus dicht houden, en de limonade met stukjes truffel doorslikken. Afgrijselijk maar beter dan kauwen!

15:30; eerste effecten merkbaar. Lichaam wordt stoned en koud, maag begint lastig te doen. Er is angst voor overgeven, maar ik blijf rustig, rechtop blijven zitten, goed blijven ademen, op de bank met lekkere gemakkelijke joggingbroek en vest. Lekker luisteren naar wat muziek. Volgens mij was het alt-J, vond het niet zo boeiend. In ieder geval afleiding.

16:00 Israel Kamakawiwoole - Facing Future; Trip begint nu echt zijn werk te doen. Zintuigen worden scherper. Vriend is aan het tekenen, ik hou me rustig en 'geniet' van de muziek. Paar keer boeren met die vieze zure truffelsmaak.. Stukje milkachocola gegeten. Dat was werkelijk onbeschrijvelijk lekker! Vol van smaak, bijna rokerig. Tussen de truffels door, die met golven toenemen, praten we wat over onze toekomst en vervallen we in een keiharde lachbui. Voor de mensen die meneer Kamakawiwoole niet kennen; een gigantische Hawaiiaan met Ukulele die oa. 'Over the Rainbow' heeft gezongen. Sommige nummers klinken zo vreemd, en samen met het visualiseren van de zanger, zorgt dat voor rare tafarelen. Ik heb keihard gelachen, tot huilen aan toe. :) (Je moet je voorstellen, een superdikke Hawaiiaan met mini Ukulele, zittend op een wolk, aan het jodelen. WTF.)
Toiletpauze is ook zeer vreemd. Schemering treed op. Lopend van de steile trap, hangend aan de leuning. De blauwe gloed maakte me eenzaam. Op het toilet zitten is ook vreemd. Helemaal afgesloten, het licht van de gloeilamp gaat van geel naar rood en alles leeft. Mijn maat zat al vol in de trip en ik ging, zonder aanleiding, diep ademhalen. Boem. De meest intense tripgolf slaat in als een bom. Prachtig. Alsof je met elke zucht de trip tot je neemt.

16:45 Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Toppunt van de trip. Verlies van ego. Afvragen waarom we niet zonder veplichtingen kunnen leven. Waarom moeten we studeren en werken met de bijbehorende stress? Zintuigen lopen in elkaar over. De slaapkamer van mijn maat is een kleine zolderkamer, alles wit, half onder het mansarde/schuine dak. Tegen de wand met het (enige) zolderraam stond het bed waar mijn maat in lag. Ik zat/lag op de bank ertegenover. Rechts op de grond was de laptop met muziek. De gehele trip ervoer ik dit als het centrum van de energie, natuurlijk door de muziek, maar ook door de helderheid van het scherm en de verlichte toetsen (macbook pro). Het toetsenbord leek te schitteren als golvend water met maanlicht-reflecties. In het midden lag een grote badhanddoek, in verschillende rode, oranje, aubergine en zwarte lijnen. Dit wiegde met vertraging op de maat, van links naar rechts. Er stond slecht een gele slaapkamerlamp aan en normaal gesproken is de kamer dan geel/wit, dof en saai. Nu was de kamer intens goudgekleurd. Spleten en randen vervaagde, het bed en deken werd een gezicht als de evil cat van Alice in Wonderland. Alleen niet eng. Ik accepteerde alles. Mijn groene vest is pluizig door verkeerd wassen. Nu leken de pluisjes kleine kiemen die ontsproten, de geweven stof vormde patronen als kleine, aardse stromen. Prachtig. Mijn handen waren rood, de aders golfden op en neer, en het kijken naar het samentrekken van de binnenzijde van mijn hand was heel apart. De groeven, plooien en het bloed was een golvend, ademend object.

17:30 Foster the People - Torches / Ben Howard - Every Kingdom. De trip werd een beetje mellow. Niet veel noemenswaardige gebeurtenissen. Gepraat over fotografie en architectuur, vrienden met toekomstplannen. Af en toe viel het gesprek weg omdat we onze ogen sloten en in onze eigen wereld belandden. Ik heb gips, en kan inmiddels belasten. Spelen met de druk op mijn voet was heel apart. En het gips zag er ook raar uit.

De mellow-fase is officieel. Het intense van de trip neemt snel af.

18:30 Empire of the Sun - Walking on a Dream; Lichaam wordt zwaarder, hoofdpijn ontstaat. Muziek is zeer ontspannend. Veelal met ogen dicht beleefd.

19:00 Bon Iver - For Emma, Forever Ago; Heerlijk, pure muziek, superscherp. Denkend aan mijn vriendin geeft een mooi, warm en troostend gevoel. Ego komt terug. Ik dacht veel aan een eigen huisje en waarom een thuis, geluk en liefde hebben zo ontzettend belangrijk is.

19:45 Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver - Ook zo mooi, filmische beelden, utopia, harmonie, orkesten, bijna hemelse visuals.

20:30 Opgehaald door mijn moeder. Heel lichte natrip. De geuren, de lichtjes en kerstkleuren en gezelligheid op het plein, met alle kroegen, imponeren. Ik loop met krukken over straat naar de auto toe. Op naar de Macdonalds voor een Quarterpounder, (want in de gehele trip alleen maar drie stukjes chocola gegeten). Eenmaal thuis nog tot 00:30 Red Dead Redemption gespeeld. (Onlogische keuzes gemaakt, een paard kopen voor 1000 dollar, waarin het paard na één missie dood gaat.) Toen ben ik maar gestopt.

Al met al de meest intense ervaring tot nu toe. Nadelen; de truffels smaken niet anders dan bijv. Atlantis, wat wel gepretendeerd wordt. Daarnaast is de trip niet zo heel helder (al doet deze tripreport anders vermoeden) en heb ik ontzettende koppijn.

Voordelen: Lees maar :tongueout: , intense, visuele en mentale trip met een toppunt van 1 tot 1,5 uur, met een heerlijke, mellow afbouw naar nuchterheid. Daarnaast werd ik niet, zoals bij de Atlantis, snel naar een negatieve sfeer gelokt. Ondanks dat mijn maat af en toe discussies wilde voeren met negatieve energie. Ik bleef er ontzettend nonchalant over! Volgende keer ga ik denk ik aan de 20 gram. Dit kan met gemak.

Bedankt voor het lezen!

reverb

Bewuste gebruiker
Leuk rapport om te lezen. Muziek is zo belangrijk in een goede trip, zo goed dat je deze als markering vermeld. Hoe heb je het onthouden.

Maar, wat is dat toch met toiletbezoek en trippen :wink: altijd een belevenis :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
reverb zei:
Leuk rapport om te lezen. Muziek is zo belangrijk in een goede trip, zo goed dat je deze als markering vermeld. Hoe heb je het onthouden.

Maar, wat is dat toch met toiletbezoek en trippen :wink: altijd een belevenis :)

Gelijk heb je, muziek kan echt de 'toon' van de trip zetten.
Een vriendin van me had ook met trippen en naar het toilet gaan een vreemde beleving die zag zichzelf zitten van bovenaf , een soort 'out of body experience' kort klinkt het in mijn oren.

Mooi geschreven!

PS goede muziek smaak heb je :wink:

dernael

Bewuste gebruiker
Goed report! Duidelijk geschreven en leuk om te lezen. Ik kan niet wachten tot ik mijn trip-report hier kan posten! ^^

Zo te lezen heb je wel een leuke trip gehad, maar zijn de hollandias toch niet wat je ervan verwachte. Erg jammer dat te horen, aangezien ik vorig week donderdag een aantal porties heb besteld, in de veronderstelling dat dit echte knallers zouden zijn. Nou kan dit per persoon/moment/plaats verschillen natuurlijk. Helaas ben ik nog steeds op mijn bestelling aan het wachten, ik hoopte dat het voor de kerst wel binnen zou zijn, maar helaas.

Je schrijft dat je de truffels in limonade hebt verwerkt, ikzelf dacht er aan om er thee van te zetten (ik voeg de truffels pas aan het water toe, nadat het heeft gekookt.) Ik denk dat de warmte van het water voor een betere opname kan zorgen dan limonade, maar zeker weten doe ik niet.

Ik ben blij dat je een leuke trip hebt gehad, bedankt voor je report!

Dernael. :stoned:

try-out

Newbie
Leuk om te lezen!!
Aankomend weekend wil ik eens truffels gaan proberen (7,5gr hollandia).
Ik denk dat ik vooraf even langs de mac rij en ze tussen een hamburger stop :)

ThePhotographer

Bedankt voor de leuke reacties allen!

Ik had inderdaad nog méér verwacht van de truffels maar wellicht dat de inname parten speelde. Kauwen werkt toch echt het beste maar omdat dat zo vies is lukt me dat gewoon niet.. Volgende keer dus 20 gram.

En het is inderdaad ook wel een goeie om ze tussen een hamburger te stoppen ofzo. Helaas is die smaak zo sterk :(

En over thee.. smaakt dat ook typisch truffel of is dat een heel erge meevaller.. want dat kan ik natuurlijk ook nog doen.

reverb

Bewuste gebruiker
ThePhotographer zei:
En over thee.. smaakt dat ook typisch truffel of is dat een heel erge meevaller.. want dat kan ik natuurlijk ook nog doen.

De 'truffelthee' (dit is een aftreksel van de fijngehakte en geplette truffel, waarin de psilocybine is opgelost) smaakt naar truffel, onvermijdelijk. Maar, de smaak valt goed te maskeren door deze te mixen met gewone sterke thee en/of citroensap, of soep. Soep, heb ik nooit gehad, maar kan goed volgens de theorie. Mixen is het toverwoord, dus het truffelaftreksel niet (mee)koken. (Ik vind sterke thee en veel citroen een goede combo.)

Ben benieuwd naar je volgende rapport :)

sinslord

Belezen gebruiker
Dag Thephotographer.

- Ik wil graag een antwoord op deze stuk geven,
Toppunt van de trip. Verlies van ego. Afvragen waarom we niet zonder veplichtingen kunnen leven. Waarom moeten we studeren en werken met de bijbehorende stress? Zintuigen lopen in elkaar over.

- Omdat ik hetzelfde altijd had en hierdoor verschillende boeken ben gaan lezen en onderzoeken oa,
* Jiddu Krishnamurti
* Terence Mckenna
* George Orwell
* Aldoux Huxley
* Marcel Messing
* Peter Vereecke
* Bill Hicks en George carlin <---
Allerlei onderwerpen.

De antwoord is eigenlijk simpel en ingewikkeld tegenlijkertijd.
Want hier spreek je over het systeem,sameleving,cultuur hopelijk zal dit het verklaren,
Je hebt namelijk 13 families bestaande uit,
Rothschild (Bauer or Bower) - Pindar
Bruce
Cavendish (Kennedy)
De Medici
Hanover
Hapsburg
Krupp
Plantagenet
Rockefeller
Romanov
Sinclair (St. Clair)
Warburg (del Banco)
Windsor (Saxe-Coburg-Gothe)

Hierbij heb je ook een tweede laag families onder de naam van "Commite van 300"
Namen van deze families zijn,
Agnelli, Balliol, Beale, Bell, Bouvier, Bush, Cameron, Campbell, Carnegie, Carrington, Coolidge, Delano, Douglas, Ford, Gardner, Graham, Hamilton, Harriman, Heinz, Kuhn, Lindsay, Loeb, Mellon, Montgomery, Morgan, Norman, Oppenheimer, Rhodes, Roosevelt, Russell, Savoy, Schiff, Seton, Spencer, Stewart/Stuart, Taft, and Wilson.
En de overige natuurlijk.

Deze families hebben in de loop der geschiedenis samen gebroed en met elkaar aangehuwelijkt waardoor de machten die de families bezitten gedeeld werden en dan spreek je over Media en Banken en Leger/wapen industrie en nog vele meer natuurlijk.

Deze families hebben in de landen waar ze wonen zoals bijvoorbeeld in engeland het recht om te reageren vanwege hun bloedlijn. En deze bloedlijn zijn niet Europees dat kan je herkennen aan alle oud eghyptische symbolen en beelden kijk londen Bijvoorbeeld Obelisken,Koetsen,Sphinxen,Zon,Pyramide symbolen enzovoorts. Deze familie komt dus vanuit het oude eghypte en is niet engels zoals het aangenomen word.

Deze families nemen macht over overheden door tactieken zoals Schuld en Leningen
Kijk franse revolutie beide partijen hadden geen geld om met elkaar te vechten dus deden ze het geld voor wapens lenen van de Rotschild bankiers de familie die beide partijen van het conflict van geld voorzag zodat ongeacht welke partij het conflict wint dat het land te ver in de schulden zit en de banken bepalen op wie jij mag stemmen, Vandaar dat wereldwijd iederland in de schulden zitten bij dezelfde partijen en banken kijk bijvoorbeeld de FED of IMF,
En gaan politieke leiders na hun politieke carriere ook als topfuncties bij Banken of Olie maatschappijen enzovoorts werken.

Nog een voorbeeld is het tweede wereld oorlog
Duitsers en de Amerikanen hadden beide oud egypthische symbolen op hun uniformen
en Holocaust betekend letterlijk Brand Opoffering aan een god.
Het is ook allemaal heel Mystiek.

Wat dit duidelijk beschrijfd is dat we slaaven zijn in onze hoofd, we zien de tralies niet op deze manier. Televizie,School,Politiek is er allemaal om bepaalde perspecties en waarnemingen en geloof van realiteit te hebben, daarom heb je dus ook wellus of nietus voor wiet gebruik, wel of niet bezuinigen, wat is wel of niet goed, bestaad er haat en verschillen allemaal illusies om het stemvee bezig tehouden.

Dit is waarom het moeilijk is voor Wiet gebruik en andere psychadelische middelen, want hun macht reageert alleen door controle en de ego, de ego wilt iets vooral controle dus als onze sameleving ego afhankelijk is gemaakt, Geldhongerig,hebzucht,dualiteit,onwetendheid,Onzeker,onderdrukking van vrouwen/homosexueelen, Met elkaar strijdend enzovoorts kan men heersen over elkaar en omdat iedereen "hoger" op wil komen om zichzelf te bewijzen binnen het systeem waarin ze geindoctrineerd zijn vergeten ze zichzelf. daarom leef je in stress daarom heb je al die verplichtingen en daarom worden je vrijheden steeds minder en heb je al die dramas op tv en in je leven, hierdoor schreeuwen we voor het een onze longen uit en voor het ander houden we onze mond dicht wat zorgt voor onrechtvaardigheid en ongevoeligheid.

Psychadelische middelen zijn precies het tegenovergestelde Het laat je zien dat je een bewustzijnde bent slechts de verbeelding van jezelf bent en zo dus ook de ander WE ARE ALL ONE! het opent wie jij bent
wat je voelt en je sexualiteit je verantwoordelijkheden het geven om andere mensen en al en al liefde en daar kan geen macht mee worden verkregen. Bewustzijnsveruimend en dat mag niet hier heb deze drugs TV Koffie tabak en natuurlijk alcohol toppunt van ontsnappen aan jezelf of onderdrukken van gevoelens en stress waardoor je nog meer leegte hebt.
- Terence Mckenna heeft hier veel boeken over en hele goeie lecturen zijn allemaal te vinden op youtube ik raad je aan "Dream Awake at the end of Time" Briljante man en nummer een psychonaut tot nu toe.

Het gaat nog veel verder deze groepen komen in het geheim bij elkaar zoals Bilderberg of Council on Foreing Relations en komt niets van in het nieuws want dat is van hun en het heeft natuurlijk een agenda.
Dit is simpelweg waarom we in deze onmenselijke omstandigheden leven.
Ieder mens voelt diep in zijn hart dat er iets niet klopt,
Maar door alle afleidingen sport,games,tv,muziek,mode,enz zijn we afgeleid van onszelf en de werkelijkheid en zorgt ook voor de leegte vandaar steeds hogere axiety en depressie.

Ik heb zelf bij trip dat ik vaak de eerst anderhalf uur ook hevige buikpijn heb met angst voor overgeven, en dat is meestal ineens voorbij en dan komen alle inzichten en oohh zo mooi zo mooi :) je kan het sturen dat ben ik steeds meer aan het leren!

Hopelijk heb ik een redelijke antwoord gegeven en alsnog kort gehouden, vond het een intressante trip report
een goed 2013 gewenst :)

dernael

Bewuste gebruiker
ThePhotographer zei:

Hoe ik het heb gedaan, had ik totaal geen last van de truffelsmaak.

- maak de truffels zo klein mogelijk, snij ze in stukjes en plet ze vervolgens tot een smurrie.
- zet een pan water op het vuur en laat deze koken
- zodra het water kookt haal je deze van het vuur en laat dit heel even afkoelen (te hoge tempratuur vernietigt de werkzame stoffen in truffels)
- Voeg de truffelsmurrie toe aan het water
- zet je pan op de laagste stand terug op het vuur en zorg dat je het brouwsel regelmatig doorroert voor optimale opname in het water. Dit doe je 20-30 minuten. (op veel sites staat dat 10 minuten voldoende is, maar ik heb ondervonden dat het beter is om wat meer geduld te hebben. )
- de volgende stap is het filteren van de thee. hang een zeef boven een andere pan en giet de thee over. ikzelf heb bij gebrek aan beter een oud t-shirt gebruikt als zeef, werkt ook prima. (je kunt er natuurlijk ook voor kiezen de truffelsmurrie in je thee te laten en deze op te drinken, maar ik denk niet dat dat de trip heftiger maakt, zolang je je thee maar lang genoeg laat trekken.)
- om de smaak te maskeren. had ik er zelf voor gekozen om (flink wat) honing toe te voegen, maar ook een theezakje met een sterke smaak zal voldoende zijn.
- nu is je trip-thee klaar om geconsumeert te worden. :)

Ikzelf heb een leuke trip gehad op deze manier, ook op de hollandia's. Geen braakneiging of buikkrampen gehad, simpelweg heerlijk getript. ^^

Hoop dat je hier wat aan hebt, happy tripping!

Groetjes,
Dernael.

Gremlin

Rare muziek om op te trippen (Kanye F*uckin' West???).
Mja ieder zijn ding zeker?

Geef mij maar Helios creed, Funkadelic, Boozoo Bajou, Hawkwind..etc. :rockband:

ThePhotographer

En jij luistert Helios Creed? Tijdens een trip? Dan weet ik niet wat vreemder is hoor. Ieder zijn smaak! Maar ik begrijp wat je bedoelt. Het is nou niet echt een logische keuze. :)

Ik vind oprechte expressie van een muzikant/artiest het belangrijkste. Als de muziek als kunst wordt gemaakt (wat op My Beautiful Dark Twisted Fantasy zeker het geval is, of je Kanye nou mag of niet), dan hou ik er van, en zeker tijdens een trip. Kijk maar naar http://www.youtube.com/watch?v=Jg5wkZ-dJXA
Eerlijk, de klasse druipt er van af.

Ik moet zeggen dat die cd niet mijn keus was, maar die van mijn maat. Erg agressieve, harde muziek, wat ik normaliter niet fijn vind. Toch was de trip zo intens dat ik me vrij weinig kan herinneren van de geluiden om me heen.

ThePhotographer

Thanks allemaal! Waarschijnlijk binnenkort met dezelfde vriend en nog een andere aan de 20 gram p.p. :) Tripreport gaat er binnen de maand komen.

Bovenaan