Psilocybine - 10gr droog doseringen

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ik ben wel benieuwd. Zijn er psychonauten die de moed hebben gehad om 10gr gedroogde cubensis te consumeren? In de studies van Roland Griffiths werd een equivalent van 7 a 8 gr gedoseerd en bij Rick Strassman was 10gr droog gebruikt om de mystieke staat van zijn te triggeren en in contact te staan met de oorsprong.

Mijn volgende dosering.. wat met copelandia cyanescens zal zijn, zal 3gr droog worden.. er wordt gezegt dat deze 3 a 4x krachtiger zijn dan cubensis. De reden voor de copelandia (en mijn intresse hiernaar) is de minder intense bodyload en dat dit de paddo bij uitstek was voor shamanen, de cubensis werd gezien als een mindere paddo.

Boyman

Bewuste gebruiker
Durf ik niet! Mijn hoogste dosis ooit was 38 gram truffels en dat vond ik echt wel heel erg heftig al. Laat staan om alles weg te krijgen.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Klinkt heroïsch, ik kijk uit naar het report :)
Zo kijk ik er niet naar, ben nieuwsgierig naar de oorsprong van religie... zijn maar theoriën, maar de oudste beschavingen dronken soma.. de romijnen kykion.. in egypte tal van verwijzingen.. christendom.. hindoeïsme.. daarnaast wil ik geen angst voor de dood hebben als ik oud ben, makkelijker is daar nu achter te komen en dat kan alleen door het onder ogen te komen (.. de ego die vernietigd wordt.. in de wetenschap dat je weer terug komt)

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Durf ik niet! Mijn hoogste dosis ooit was 38 gram truffels en dat vond ik echt wel heel erg heftig al. Laat staan om alles weg te krijgen.
panaeolus cyanescens zijn dunne maar zeer sterke paddo's.. gedroogd is 3gr c.a. 6 capsules van 0.5gr.. dus dat is makkelijk weg te krijgen. Hoeveel truffels dat zijn.. geen idee..vond truffels walgelijk

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Zijn er psychonauten die de moed hebben gehad om 10gr gedroogde cubensis te consumeren?
Ik niet in elk geval. Dit zijn wel echt hele hoge doseringen psilocybine! Ik kan me voorstellen dat ik zoiets best zou willen doen in een setting met professionele begeleiding zoals bij de onderzoeken van Griffiths en Strassman. Dit soort doseringen zou ik niet snel zelf doen.
Uiteraard wel erg nieuwsgierig naar welk effect dit soort doseringen zou hebben op me en of het dan meer gaat lijken op een DMT trip. Uiteraard lees ik ook graag tripreports hierover.

Toch lijkt het me wel goed om even voor al onze meelezers te melden dat dit uitzonderlijke hoge doseringen zijn voor ervaren trippers. Absoluut niet aan te raden voor een eerste trip dus! Ga bij een eerste trip niet hoger dan 3 gram gedroogde paddo's of 15 gram truffels en bij voorkeur nog een stuk lager.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ik niet in elk geval. Dit zijn wel echt hele hoge doseringen psilocybine! Ik kan me voorstellen dat ik zoiets best zou willen doen in een setting met professionele begeleiding zoals bij de onderzoeken van Griffiths en Strassman. Dit soort doseringen zou ik niet snel zelf doen.
Uiteraard wel erg nieuwsgierig naar welk effect dit soort doseringen zou hebben op me en of het dan meer gaat lijken op een DMT trip. Uiteraard lees ik ook graag tripreports hierover.

Toch lijkt het me wel goed om even voor al onze meelezers te melden dat dit uitzonderlijke hoge doseringen zijn voor ervaren trippers. Absoluut niet aan te raden voor een eerste trip dus! Ga bij een eerste trip niet hoger dan 3 gram gedroogde paddo's of 15 gram truffels en bij voorkeur nog een stuk lager.
Nog een kleine aanvulling erop;

Zover ik heb gelezen (niet ervaren, ik ben geen doorgewinterde tripper) zijn deze trips niet leuk, deze zijn serieus en duister. Zoals Kalindi Iyi en Terence McKenna aangeven is er moed voor nodig. Mijn beweegreden is dan ook niet uit vermaak, maar daar waar Jiddu Krishnamurti en Iain McGilchrist het over hebben (ga daar niet over uitweiden.. google het maar).

Wellicht is Kalindi Iyi het meest recht voor z'n raap wat dat betreft over hogere doseringen (even vanaf 15:12 min.. aangezien het daarop neer komt):

• Like
Waarderingen: Eik

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik heb al vaak geluisterd naar hem. Kan goed vertellen en ik begrijp ook goed wat hij probeert te zeggen. Ook helemaal eens dat trips bijzonder nuttig zijn juist als ze een keer wat moelijker/uitdagender zijn. Maar ik vind zijn "I don't believe in bad trips" wel wat kort door de bocht. Niet iedereen is een Terence McKenna of Kalindi lyi. Niet iedereen heeft de benodigde moed of psychologische stabiliteit die nodig is voor dergelijke hoge doseringen. Ik denk dat een stukje zelfkennis hierbij heel belangrijk is. Het is heel makkelijk om je eigen mentale kracht of psychologische stabiliteit te overschatten.

Mijn boodschap is ook niet "doe geen hoge doseringen psilocybine". Mijn boodschap is: "wees voorzichtig met hoge doseringen psilo, vooral als je nog niet zoveel ervaring hebt".

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
copelandia cyanescens
Dat zijn de Hawaaiiaanse paddo's !!!! :hearteyes: Die zijn zeker veel sterker ja. Vroeger stond 1 a 1,2gr Hawaiiaanse paddo's voor 3gr Cubensis. Al waren dat dan vaak wel de memorabele trips :grimacing: . Dus die 3 a 4x sterker klopt wat dat betreft wel ja

Ik zelf heb ongeveer een kleine twee handjes vol boven de 5 gr gedoseerd met gedroogde Cubensis (meestal Golden teachers) waarvan 1x 8gr en 1x iets meer dan 9 gr. Ik kan je vertellen dat hoe ongelofelijk die reis ook was, ik mij alleen de heen en terugreis goed kan herinneren van die 2 trips. Doseringen tot de 5 gr waren daarom nog wel de meest leerzame, mooie, leuke maar heel soms ook moeilijke reizen die ik gehad heb. Met die heroïsche doseringen word je zo hard afgeschoten dat je voor dat je het eigenlijk beseft wat er allemaal gebeurd, je terug aan het komen bent :smirk:.

Maar ik raad deze doseringen natuurlijk alleen aan als je zeer ervaren bent en tenminste een sitter bij je hebt die ervaring heeft met psychedelica. Anders zou ik het nog mooi "onder" de 5 gr houden want die gaan echt wel ver genoeg met een beetje meditatie oid. Ik kijk uit naar je report :wink:

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ik heb al vaak geluisterd naar hem. Kan goed vertellen en ik begrijp ook goed wat hij probeert te zeggen. Ook helemaal eens dat trips bijzonder nuttig zijn juist als ze een keer wat moelijker/uitdagender zijn. Maar ik vind zijn "I don't believe in bad trips" wel wat kort door de bocht. Niet iedereen is een Terence McKenna of Kalindi lyi. Niet iedereen heeft de benodigde moed of psychologische stabiliteit die nodig is voor dergelijke hoge doseringen. Ik denk dat een stukje zelfkennis hierbij heel belangrijk is. Het is heel makkelijk om je eigen mentale kracht of psychologische stabiliteit te overschatten.

Mijn boodschap is ook niet "doe geen hoge doseringen psilocybine". Mijn boodschap is: "wees voorzichtig met hoge doseringen psilo, vooral als je nog niet zoveel ervaring hebt".
Dat zeker weten, ik denk dat heel veel lezen hier ook een belangrijke rol in speelt.. als ik het forum af en toe bekijk "denk ik".. wil niemand tegen de schenen schoppen, dat het veelal jonge publiek (als af en toe lees wat er zoal voorbij komt..) hier geen boodschap aan heeft. Vandaar ook de hamvraag of er ervaringsdeskundigen zijn op dit forum met die deze doseringen aan hebben geprobeerd. Zullen er misschien enkelen zijn?

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Dat zijn de Hawaaiiaanse paddo's !!!! :hearteyes: Die zijn zeker veel sterker ja. Vroeger stond 1 a 1,2gr Hawaiiaanse paddo's voor 3gr Cubensis. Al waren dat dan vaak wel de memorabele trips :grimacing: . Dus die 3 a 4x sterker klopt wat dat betreft wel ja

Ik zelf heb ongeveer een kleine twee handjes vol boven de 5 gr gedoseerd met gedroogde Cubensis (meestal Golden teachers) waarvan 1x 8gr en 1x iets meer dan 9 gr. Ik kan je vertellen dat hoe ongelofelijk die reis ook was, ik mij alleen de heen en terugreis goed kan herinneren van die 2 trips. Doseringen tot de 5 gr waren daarom nog wel de meest leerzame, mooie, leuke maar heel soms ook moeilijke reizen die ik gehad heb. Met die heroïsche doseringen wordt je zo hard afgeschoten dat je voor dat je het eigenlijk beseft wat er allemaal gebeurd, je terug aan het komen bent :smirk:.

Maar ik raad deze doseringen natuurlijk alleen aan als je zeer ervaren bent en tenminste een sitter bij je hebt die ervaring heeft met psychedelica. Anders zou ik het nog mooi "onder" de 5 gr houden want die gaan echt wel ver genoeg met een beetje meditatie oid. Ik kijk uit naar je report :wink:
Ja dat zijn hogere doseringen inderdaad. Zelf heb ik niet zo veel ervaring en ook geen trip sitter, nooit gehad. Mijn hoogste dosering was een uitdagende 5gr ApeR (PE variant) lemon tek en de volgende gaat echt wel een stuk dieper worden. Maar dat zal voorlopig op zich laten wachten, onlangs wat panaeolus printjes uit Rusland en er is nog wat vanuit Australië onderweg.. toevallig zit daar een print psilocybe subaeruginosa bij, dus toch maar een buitenkweek starten (beetje huiverig voor wlp, heb jij daar ervaring mee?)

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Geen idee wat je met wlp bedoelt ....? Dus ik denk het niet lol
wood lover paralysis; een tijdelijke verlamming die kan optreden bij de consumptie van houtminnende soorten (Psilocybe azurescens, -cyanescens (wavy cap - blauwwordend kaalkopje), -subaeruginosa).

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
wood lover paralysis; een tijdelijke verlamming die kan optreden bij de consumptie van houtminnende soorten (Psilocybe azurescens, -cyanescens (wavy cap - blauwwordend kaalkopje), -subaeruginosa).
Wow weer wat geleerd. Nee nog nooit van gehoord enuuuuh... Volgens mij ook nog nooit meegemaakt.
Hoelang is zo'n tijdelijk verlamming?

Zo te merken weet jij het één en anders van deze wonderlijke schimmels :wink:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Wow weer wat geleerd. Nee nog nooit van gehoord enuuuuh... Volgens mij ook nog nooit meegemaakt.
Hoelang is zo'n tijdelijk verlamming?

Zo te merken weet jij het één en anders van deze wonderlijke schimmels :wink:
Ik lees wat ik lezen kan.. over het onderwerp is nog weinig bekend.. wat ik wel begrijp op fora is dat het wel wat wordt overdreven.. sommige hebben het nog nooit ervaren, ook niet bij zeer hoge doseringen. Maargoed.. het "hoe, wat, waar, waarom", is onbekend:

Bovenaan