Psilocybine o O

TrippyShit

Badass junkie
Dat is wat een de hoge kant idd. En verder, methanol? Weet je zeker dat je geen ethanol moet hebben. Methanol kan je blind van worden, en ik weet niet of 100% alle resten er altijd uit zullen zijn. Als het mogelijk is met ethanol gebruik die dan. Verder is het heel makkelijk zonder lab. Lees maar eens goed :wink:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Finesse* zei:
I will, en ik zal er dan ook een report van maken.
Hot water bath? Ik kan me hier wel een beetje een voorstelling bij maken, maar heb er zeker geen beschikking over, zou dat echt nodig voor het proces zijn?

Hot water bath, is gewoon een pan met warm/heet water erin waar je je glaswerk in stopt. Dat is een veilige manier van verwarmen. Heet water uit de kraan lijkt me warm genoeg.

Las ergens anders dat je het ook 3 dagen kan laten staan en af en toe roeren.

Langer laten staan betekent vaak betere extractie. Alleen dan zou ik t wel in het donker laten staan, en niet warmer dan kamertemperatuur. Maar een halve dag zou eigenlijk ook voldoende moeten zijn want je extraheert je paddo's toch 3 keer (dus na het filteren neem je de pulp en herhaal je alles, en dan neem je weer de pulp en dan extraheer je weer, zo weet je dat je het meeste eruit hebt).

En toch methanol, dat is wel vreemd, maar als je het goed uitdampt blijft er dus niks meer over kennelijk dan?

Yep, het is zo vluchtig dat je je prut echt wel goed droog krijgt, en een fohn gebruiken om het eruit te krijgen is ook geen slecht idee, mits je geen grote hoeveelheden methanol gebruikt.

En deze is belangrijk: Je mag onder geen enkele voorwaarde in contact komen met de methanol. Het mag NIET op je huid komen, want het gaat er doorheen. Gebruik handschoenen, en damp het af, op een veilige afstand. De damp is misschien nog wel gevaarlijker. Onder de afzuigkap, of tenminste onder een wijd open raam.

Van te voren een werkplan opstellen. Hieris de 'safety sheet' voor methanol, is goed om eens door te lezen.

Zit toch nog wel te twijfelen dan, wil én niet m'n paddo-oogst verneuken, en ook niet methanol-vergiftiging oplopen, lijkt me allebei minder.
Dan dus maar de vraag:
"Is het doenbaar voor iemand zonder lab apparatuur om dit thuis te fabriceren, en is het dat ook waard, geval van weggegooide oogst.

Ja, apparatuur is hier sowieso niet voor nodig. De kennis is alles, maar er zijn veel mensen die die thuis zelf doen. Of die DMT extraheren, dat is helemaal makkelijk :) De eerste keer is altijd het moeilijkst, de keer daarna weet je hoe het moet.

ps: per 100 gr. Cubensis die ik erin flikker, zou ik er volgens hem dus 2 gram psilocybin/psilocin moeten krijgen. Lijkt me dat dat wel aan de hoge kant is.

Per honderd gram gedroogd he ! Dus 2 gram werkzame stof per kilo vers. 2000 mg, zijn VEEL doses :grin:

Oh, en over dat methanol gedoe, ethanol lijkt enorm op methanol, en ik heb gezocht naar artikelen die zeggen dat het ook met ethanol kan (wat veel veiligheidsgedoe scheelt) maar ik vind weinig, en wat ik vind is niet erg professioneel. Mijn gok is, dat het wel kan met ethanol, maar dat met methanol je toch meer opbrengst en zuiverder product krijgt. Die afweging moet je zelf maken denk ik.

Finesse*

Belezen gebruiker
Bedankt voor de informatie, allemaal. :grin:

Kweekset waarschijnlijk morgen binnen, kweken, oogsten, drogen, en kristalliseren.
Zal het allemaal even bijhouden met foto's en het in een topicje posten.

shokora

Wijs gebruiker
Ik zou toch voor ethanol gaan. Je gebruikt het alleen maar om bepaalde stof aan te binden, en aangezien ze beide gewoon een OH groep hebben kunnen ze dat volgens mij even goed. Ik zou het risico niet nemen om niet al je methanol uit te dampen en dan daar toxische effecten van te ondervinden.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
shokora zei:
Ik zou toch voor ethanol gaan. Je gebruikt het alleen maar om bepaalde stof aan te binden, en aangezien ze beide gewoon een OH groep hebben kunnen ze dat volgens mij even goed. Ik zou het risico niet nemen om niet al je methanol uit te dampen en dan daar toxische effecten van te ondervinden.

? Dat is helaas gewoon niet waar. Je gebruikt methanol, en niet ethanol, omdat het methanol-molecuul polairder is dan dat van ethanol, waardoor het wel degelijk andere eigenschappen heeft. Dat die eigenschappen wel op een lijn liggen omdat het allebei alcoholen zijn is waar, maar een methylgroep meer of minder kan een wereld van verschil uitmaken. Kijk maar naar wat er gebeurt als je een methylgroep op de alpha-positie van phenethylamine zet :)

Omdat de eigenschappen van beide stoffen toch op een lijn liggen kan je wel ethanol gebruiken, maar dan lost er ook meer rotzooi in op, en is je product waarschijnlijk minder zuiver. Ook zal de hoeveelheid psilocy(bi)ne die je overhoudt waarschijnlijk kleiner zijn.

Ik zeg niet dat het een slechte keus is om ethanol te gebruiken, want ja er zitten inderdaad risico's aan verbonden. Maar als je voorzichtig te werk gaat kan je die risico's wel omzeilen, in het lab werk ik ook gewoon met methanol.

shokora

Wijs gebruiker
RSW zei:
shokora zei:

? Dat is helaas gewoon niet waar. Je gebruikt methanol, en niet ethanol, omdat het methanol-molecuul polairder is dan dat van ethanol, waardoor het wel degelijk andere eigenschappen heeft. Dat die eigenschappen wel op een lijn liggen omdat het allebei alcoholen zijn is waar, maar een methylgroep meer of minder kan een wereld van verschil uitmaken. Kijk maar naar wat er gebeurt als je een methylgroep op de alpha-positie van phenethylamine zet :)

Omdat de eigenschappen van beide stoffen toch op een lijn liggen kan je wel ethanol gebruiken, maar dan lost er ook meer rotzooi in op, en is je product waarschijnlijk minder zuiver. Ook zal de hoeveelheid psilocy(bi)ne die je overhoudt waarschijnlijk kleiner zijn.

Ik zeg niet dat het een slechte keus is om ethanol te gebruiken, want ja er zitten inderdaad risico's aan verbonden. Maar als je voorzichtig te werk gaat kan je die risico's wel omzeilen, in het lab werk ik ook gewoon met methanol.

Ok interessant dat wist ik niet. Dan is het inderdaad een keuze of je methanol of ethanol gebruikt. Vooralsnog zou ik alleen voor methanol gaan als je echt zeker van je zaak bent.

Finesse*

Belezen gebruiker
Nou, dan zal het wegens gebrekkige ervaring met ontbrandbare stoffen toch maar werken met de ethanol worden, tenzij ik echt iemand weet aan te spreken die me lijfelijk kan bijstaan met dit soort shit, heb al helemaal visioenen van een soort meth-lab explosie. :grin:

ps: Nu ik die safety sheet nog een keer goed doorlees, zijn de enige voorzorgsmaatregelen die je moet treffen handschoenen, een bril en zorgen dat je hitte en vuur uit de buurt houd.
Dat is op zich wel doenbaar, ben niet van plan welk onderdeel van het proces dan ook te bewerken met vuur, of zeg ik nou iets achterlijks?

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Finesse* zei:
ps: Nu ik die safety sheet nog een keer goed doorlees, zijn de enige voorzorgsmaatregelen die je moet treffen handschoenen, een bril en zorgen dat je hitte en vuur uit de buurt houd.
Dat is op zich wel doenbaar, ben niet van plan welk onderdeel van het proces dan ook te bewerken met vuur, of zeg ik nou iets achterlijks?

Nee hoor, maar zo'n veiligheidskaart gaat er niet vanuit dat je dat weet. Iedere 'idioot' moet hem kunnen begrijpen. En als je verder echt goede handschoenen hebt, dus die ook nog een stukje arm beschermen en die ook geschikt zijn voor methanol, (vraag hiernaar als je ze koopt, zeg maar dat je een of andere geurstof wil extraheren) een degelijke veiligheidsbril en een effectieve afzuiging, die ervoor zorgt dat je de methanol nauwelijks ruikt zo het goed moeten komen. Werken met een vaste, zekere hand is ook een pre. Weet je 't zeker ?

Hier nog eens een belangrijk deel van de paper erover;

Comments:
The abstract says it, if you are planning to extract the alkaloids from either dries and pulverized fruiting bodies or from mycelium it is best to use pure methanol. Superior to aqueous solutions of alcohols (which is wet alcohol, the one you are likely to have!) is dilute acetic acid which means simple vinegar (better: vinegar essence diluted with same amount of water) which is quite nice because there is no problem obtaining it. The problem with wet alcohol is that the enzymes which dephosphorylise Psilocybin to the instable Psilocin are also extracted from the biomass. This also occurs with acetic acid but to a smaller amount and does not occur at all with pure methanol (ethanol?).

Finesse*

Belezen gebruiker
Denk dat m'n afzuiger boven het fornuis wel goed moet zijn, of ik moet dat deel van het proces maar buiten even uitvoeren.
Begin wel een beetje second thoughts te krijgen, maar ik zie wel, 1e vlucht binnen over 15 dagen.
Nog genoeg tijd om me in te lezen erin, nog even paar keer deze pagina doorlezen en dan maar besluiten.

JJJ

Bewuste gebruiker
Leuk project, ben benieuwd wat er uit komt :) . Vraag me wel af hoe praktisch het is om tryptamines als kristal uit paddenstoelen te halen... Het is natuurlijk wel leuk, maar heb je dan niet een eindproduct dat veel instabieler en minder goed houdbaar is dan gewoon gedroogde paddo's of vloeibaar extract? Dan komt er immers veel minder makkelijk zuurstof bij de werkzame stoffen.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Kwestie van in de vriezer leggen. Bij die temperaturen kan je het zo goed als oneindig bewaren.

Oh, en dan... dit.

:wave:

Sybliminal

Experimenterende gebruiker
Zijn er hier nog mensen die het hebben geprobeerd?
Aangezien ik heel wat (homegrown) gedroogde paddo's heb, leek me dit wel interessant.

Wat ik alleen niet helemaal snap is; je hebt gedroogd paddo-gruis in de ethanol zitten en na een dag zijn er psylo kristallen gevormd. Als je deze mix nou filtert (, door een koffiefilter bijvoorbeeld), wil je toch niet dat je kostbare kristallen samen met het paddogruis in de filter achterblijven?

Maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat van de mensen die van plan waren het te proberen.

Sybliminal

PipstothePoX zei:
de werkzame stof lost op in de alcohol en een oplossing filter je niet maar damp je in dit geval in :)

oh oke. Ik dacht juist dat het met pure alcohol ging kristalliseren.
Ga ik van de week maar eens langs de apotheek
bedankt :wave:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
uiteindelijk kristalliseert het ook wel, maar dit vind dus plaats op het moment dat je de alcohol+psilocibine oplossing indampt. Dus met andere woorden, als ik in een kopje water een flinke eetlepel suiker oplos zodat het water weer helder is, en vervolgens het water laat verdampen, dan kristallisseert het suiker opnieuw op de bodem van het glas. Zo werkt het met de alcohol+psilocibine oplossing dus ook.

psysurfer

Belezen gebruiker
mijn mengsel staat al een paar maanden klaar, ik vindt gewoon de tijd niet om het te laten indampen en een veilige plek is ook belangrijk

Origin

space scientist zei:
ik ben er mee bezig, paddo's zullen nu wel droog zijn na al die tijd :grin:

eindelijk huis alleen dus tijd zat

Is het je nu al gelukt? Ik wil het echt eens proberen ^^ veel betere vorm van opslag

en plus, hoeveel mg van het extract is gelijk aan een 30gr dosis? Er staat dat 100 gr gedroogde 2 gram oplevert, betekend dat dan dat je er 0,65gram van moet nemen voor 1 dosis ongeveer?

psysurfer

Belezen gebruiker
nee als je 0,65 gram psilocybine sta je wel ff opje kop denk ik, ergens moet hier een link staan naar een site. Blijkbaar beweert albert hoffman (RIP) dat een werkmare dosis tussen 4mg-20mg zit. nog lastig aftewegen ook als je geen mg weegschaaltje ebt de mijn gaat maar tot 0,01g

:wave:

heejzer

psysurfer zei:
nee als je 0,65 gram psilocybine sta je wel ff opje kop denk ik, ergens moet hier een link staan naar een site. Blijkbaar beweert albert hoffman (RIP) dat een werkmare dosis tussen 4mg-20mg zit. nog lastig aftewegen ook als je geen mg weegschaaltje ebt de mijn gaat maar tot 0,01g

maar ergens op dit forum staat ook dat de geextraheerde kristallen maar een 25% -50% psilocyne/psilocybine zouden bevatten dus dan kan dit toch wel een geschikte dosis zijn?

*

Iemand die op de oceaan leeft heeft deze beschrijving en foto gestuurd.

Na 8 uur verdampen van 80 gram gedroogde paddo gruis zou dit zichtbaar zijn, schijnt pas over 3-4 dagen volledig gekristalliseerd te zijn omdat het zoveel was:

Je ziet ook de wittige vloeistof op de bodem....die worden ook kristalletjes later.

Volgens die man is de manier beneden een redelijk simpele manier met een aannemelijke resultaat, als men het wil maximaliseren moet men wel wat secuurder te werk gaan.

Ter theoretische studie en contemplatie, in praktijk is dit verboden:

- Droge paddo's (poedervorm) in een glazen pot met luchtdichte deksel doen.

- 96% alcohol (ethanol) erbij terwijl je zachtjes roert, totdat zuivere alcohol ongeveer 1 cm boven het mengsel uitsteekt. Dekseltje dicht.

- Een grote pan vullen met water en verwarmen. ongeveer 65-70 graden is genoeg. Niet koken, alcohol heeft een lagere kookpunt dan water (78 graden).

- Een standaard bordje op zijn kop in de pan met warm water doen.

- Luchtdichte glazen pot met mengsel op het bordje leggen. Bordje zorgt er dus voor dat het glas geen direct contact met de pan maakt. Het water in de pan moet boven het niveau van het mengsel staan (dus mengsel moet als het ware ondergedompeld zijn, maar de glazen pot zelf niet).

- 2 uur lang laten staan terwijl je 1 keer per 20 minuten eventjes het mengsel roert. Mag oog 4 uur.

- Filteren in een andere glazen pot terwijl het nog warm is (belangrijk, niet laten afkoelen onder de 40 graden). Gebruik heel fijn materiaal om te filteren (bv. hele fijne maar sterke dubbelgevouwde stof over de 2de glazen pot doen, mengsel erin gieten, eerst met een lepel op het mengsel drukken en uiteindelijk uitknijpen met de hand).

- Overgebleven paddo-"klei" kan je nog 2 maal verwarmen met verse alcohol en weer filteren. Maar meeste zit in de eerste keer.

- Gefilterde vloeistof laten verdampen bij een open raampje en na wat uurtjes verschijnen de eerste kristalletjes.....die je het beste terug in het vloeistof schraapt want ze zijn zeer fragiel i.c.m. zuurstof. Ze zullen ook op de bodem van het glas verschijnen.

- Beste manier van bewaren: glazen potje met luchtdichte deksel vullen met 96% alcohol (ethanol). Kristalletjes erin en in een koude donkere plaats zetten, (in een diepvries zal het niet vriezen).

*

Vigilante

Wijs gebruiker
Ja zown moeite is het niet om die paddows normaal te eten..
Wel leuk natuurlijk als je gewoon pure psilo heb :P dan maakt het dan wel weer makkelijker om in max een paar capsules tig porties naar binnen te werken, mits je dat wilt :wink:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
SoulChemist zei:
*
Iemand die op de oceaan leeft heeft deze beschrijving en foto gestuurd.

Na 8 uur verdampen van 80 gram gedroogde paddo gruis zou dit zichtbaar zijn, schijnt pas over 3-4 dagen volledig gekristalliseerd te zijn omdat het zoveel was:

Je ziet ook de wittige vloeistof op de bodem....die worden ook kristalletjes later.

Volgens die man is de manier beneden een redelijk simpele manier met een aannemelijke resultaat, als men het wil maximaliseren moet men wel wat secuurder te werk gaan.

Ter theoretische studie en contemplatie, in praktijk is dit verboden:

- Droge paddo's (poedervorm) in een glazen pot met luchtdichte deksel doen.

- 96% alcohol (ethanol) erbij terwijl je zachtjes roert, totdat zuivere alcohol ongeveer 1 cm boven het mengsel uitsteekt. Dekseltje dicht.

- Een grote pan vullen met water en verwarmen. ongeveer 65-70 graden is genoeg. Niet koken, alcohol heeft een lagere kookpunt dan water (78 graden).

- Een standaard bordje op zijn kop in de pan met warm water doen.

- Luchtdichte glazen pot met mengsel op het bordje leggen. Bordje zorgt er dus voor dat het glas geen direct contact met de pan maakt. Het water in de pan moet boven het niveau van het mengsel staan (dus mengsel moet als het ware ondergedompeld zijn, maar de glazen pot zelf niet).

- 2 uur lang laten staan terwijl je 1 keer per 20 minuten eventjes het mengsel roert. Mag oog 4 uur.

- Filteren in een andere glazen pot terwijl het nog warm is (belangrijk, niet laten afkoelen onder de 40 graden). Gebruik heel fijn materiaal om te filteren (bv. hele fijne maar sterke dubbelgevouwde stof over de 2de glazen pot doen, mengsel erin gieten, eerst met een lepel op het mengsel drukken en uiteindelijk uitknijpen met de hand).

- Overgebleven paddo-"klei" kan je nog 2 maal verwarmen met verse alcohol en weer filteren. Maar meeste zit in de eerste keer.

- Gefilterde vloeistof laten verdampen bij een open raampje en na wat uurtjes verschijnen de eerste kristalletjes.....die je het beste terug in het vloeistof schraapt want ze zijn zeer fragiel i.c.m. zuurstof. Ze zullen ook op de bodem van het glas verschijnen.

- Beste manier van bewaren: glazen potje met luchtdichte deksel vullen met 96% alcohol (ethanol). Kristalletjes erin en in een koude donkere plaats zetten, (in een diepvries zal het niet vriezen).
*

:rock: Tof. Wat is theoretisch de opbrengst ?

Bovenaan