Interessante discussie hier....
Ik vind onze samenleving en waar we naar toe gaan zeker niet goed nee. Fijn dat het beter is dan 100 jaar terug, daar ben ik het mee eens. Voor velen tenminste... Jij bent echter hier in nederland ( neem ik ff aan) aan het profiteren van het vele ongeluk elders in de wereld. Ergens mega hypocriet (vind ik je niet hoor) door dan te zeggen, maar het is allemaal zo goed ik kan zo een appel uit de koelkast pakken. Weet je bij die appel hoeveel er op dat moment dood gaan van de honger terwijl jij lekker je appeltje aan het eten ben? Dus hoe kan je nihilisme afkeuren? Wij westerlingen nemen echt veel te veel van de wereld..... Daarbij tegen de maatschappij zijn hoef je niet meteen een nihilist te worden maar die mening had je ondertussen ook deels.
Maar het is verder voor mij heel moeilijk in woorden uit te leggen wat het nou precies is waar ik op tegen ben in onze maatschappij. Maar ik voel in mijn kern dat we onszelf aan het kwijtraken zijn. Socialmedia, AI, algoritmes... zijn zeer gevaarlijk en kwalijke gebeurtenissen.. Op Netflix een docu van best interessant...
Hier heb je misschien wel een punt. We zijn onze EQ in rap tempo aan het verliezen als mensheid en dan vooral in onze maatschappij.
Wil eigenlijk veel beter en uitgebreid reageren maar kom niet zo goed uit mijn woorden. Ik zal er wel zeker verder over nadenken
@F.E.A.R. want verder een zeer terechte vraag. Dus kom zeker nog wel eens terug op je vraag" Wat staat jou zo tegen aan het ‘maatschappelijk toneelspel’? "... Hou het er nu maar op dat we onszelf aan het verliezen zijn en onszelf gaan laten vervangen voor robots en machines (computers, AI). Als dit niet gebeurd dan worden we zelf de robots terwijl in ons gevoelswereld wordt vergeten en geen of te weinig aandacht aan wordt gegegeven.