Psychedelica combineren

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Selem zit op het andere forum... En ik lees daar af en toe mee en als ik zie wat voor combinaties die naar binnen werkt en hoe vaak dan denk ik dat anderen daar eerlijk gezegd helemaal niks aan hebben. Met zo'n tolerantie zijn zijn ervaringen totaal niet representatief voor meer dan 99% van de mensen die het lezen.
Ah, je hebt gelijk, ontglipte me even. :)
Ik kan niet ontkennen dat ik af en toe ook bedenkingen heb bij zijn gebruik, hij is echter relatief jong en soms hebben mensen ruimte nodig om fouten te kunnen maken anders valt er immers niets te leren, uiteindelijk moet leerproces vanuit de persoon zelf komen. Ik denk zeker dat er toegevoegde waarde ligt voor hem in het online drugsforum aangezien het een goed hulpmiddel voor hem is om nuttige informatie op te doen en kennis van anderen hierover op te doen zodat hij er constructiever mee om kan gaan in de toekomst.

Andersom denk ik echter ook dat Selem een goede toevoeging is voor het forum daar, de dingen waar hij tegenaan loopt lopen geheid ook andere mensen tegen aan en daardoor kan hij op die manier een bron van informatie wezen voor anderen.

Maar dat niet alleen, de substanties die hij beschrijft zijn meestal zeer uniek en nog niet beschreven door andere mensen, een punt van kritiek hierbij is echter wel dat er vaak 'contaminatie' aanwezig is in de ervaringen die hij beschrijft, zo was er bijvoorbeeld in een rapportje dat hij beschreef inmenging van de effecten van flubromazepam, maar dat gaf hij zelf ook aan.

Maar het combineren van middelen hoeft in veel gevallen niet te betekenen dat de informatie die hij levert minder waardevol wordt. Voor veel mensen is het wel interessant om te weten hoe het combineren van bepaalde substanties uit pakt.

Hij steekt een hoop tijd in het schrijven van zijn rapportjes (die erg gedetaileerd en uitgebreid zijn) en ik heb ook wel het idee dat hij luistert naar constructieve feedback die andere mensen hem geven. Er is ruimte voor verbetering maar dat komt wel naar verloop van tijd.

Hij geeft zelf aan dat hij zich er van bewust is dat hij verslavingsgevoelig is, vooral op het gebied van benzodiazepines, hij laat zien dat hij dat inzicht heeft en dat hij daar verbetering in wilt brengen, als je het mij vraagt is dat een hele positieve ontwikkeling. Ik heb er vertrouwen in dat hij er constructief mee omgaat en dat het wel goed met hem gaat komen.

Ik ben het met je eens dat het voor veel mensen niet representatief (wat betreft 'combineren van psychedelica' ironisch genoeg wel :P) is maar ik zou zijn toevoegingen aan het forum niet teniet willen doen, voor hem zelf niet en voor anderen niet.
Lang verhaal kort, ik vind zijn aanwezigheid wel prettig, ik zie er het positieve wel van in. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jmths zei:
Lang verhaal kort, ik vind zijn aanwezigheid wel prettig, ik zie er het positieve wel van in.
Even voor de duidelijkheid, mijn vorige post was totaal niet als aanval naar Selem bedoelt. En ik suggereer ook niet dat hij daar geen meerwaarde zou vormen. Verder snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom je een heel relaas over hem houdt en waarom dat hier ook maar enigszins relevant zou zijn.

Jmths zei:
Ik ben het met je eens dat het voor veel mensen niet representatief (wat betreft 'combineren van psychedelica' ironisch genoeg wel
Wat betreft het combineren van psychedelica zijn zijn reports op zich wel relevant hier. Toch blijf ik er bij dat ze ondanks dat ze relevant zijn, nog steeds niet heel representatief zijn. Waarom? Simpelweg door de frequentie van gebruik en de hoeveelheid middelen die hij door elkaar gebruikt. Door de frequentie kan het niet anders dat hij een ontzettende tolerantie voor psychedelica moet hebben, hierdoor zijn de doseringen niet meer representatief maar ook de ervaren effecten niet. Bovendien gebruikt hij vaak dusdanig veel middelen door elkaar dat ook hiervoor geldt dat dit zowel een vertekenend beeld geeft over een specifieke drug als wel een vertekenend beeld over een specifieke combinatie. We hebben het hier dan zowel over contaminatie van ander soortige middelen zoals bijvoorbeeld benzo's, maar zelfs contaminatie van andere psychedelica.

Als jij geïnteresseerd bent in een specifieke combinatie van 2 psychedelica en je leest een report van iemand die die 2 gebruikt heeft maar daarnaast nog 2 andere psychedelica, wat kun je daar dan nog uit ophalen voor de specifieke combinatie waar jij in geïnteresseerd bent? Op dat moment zijn er dusdanig veel interacties gaande, dat je niet kan beoordelen wat door de interactie komt waar jij specifiek naar op zoek bent.

Dat gezegd hebbende vind ik reports die 3 of meer verschillende middelen bevatten niet minder interessant, maar met elke extra drug verlaag je in feite de relevantie voor anderen.

Maargoed, genoeg over een member op een ander forum.

Trinity

Belezen gebruiker
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort iets nieuws proberen: een combinatie van LSD en 2cb. Dit, aangezien het gebruik van XTC op langere termijn toch slecht is en ik sowieso wat langere pauzes tussen mijn XTC gebruik wil nemen. En ik heb te vaak leuke feestjes om niets te gebruiken :wink:

De combi LSD en 2cb heb ik acidflip gedoopt :) Misschien bestaat dit al, maar ik houd nu eenmaal van spelen met taal… :P

Mijn vraag aan jullie is of iemand al ervaring heeft met deze combi en/of, zoniet, ben ik benieuwd welke gedachten erbij leven. Is dit handig om te doen? Adviezen? Etc..

Waar ik aan denk is het volgende:
T: LSD (100ug)
T+3,5: 2cb (31,5 mg)
Te nemen op een feestje wat zeker 10+ uren duurt. Ik hoop op deze wijze de hele nacht toch lekker te kunnen gaan… :grin:

Dank vast voor jullie adviezen! :wave:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Mijn vraag aan jullie is of iemand al ervaring heeft met deze combi en/of, zoniet, ben ik benieuwd welke gedachten erbij leven. Is dit handig om te doen? Adviezen? Etc..
Enkel ervaring met beide middelen op zichzelf, niet gecombineerd. LSD leek naar mijn ervaring voornamelijk 'tryptamine' gelijkende effecten te geven en in zeer lichte mate 'psychedelische phenylethylamine' effecten. Moeilijk om met zekerheid te zeggen maar ik vermoed dat ze elkaar wel zouden kunnen aanvullen qua effecten.

Met oog op dat het feestje 10u+ duurt is het wellicht handig om de 2C-B een uurtje later te nemen i.v.m. vermoeidheid.
Wat me op valt is dat je laatst je eerste ervaring hebt gehad met 21mg, 31,5mg 2C-B bovenop 100µg LSD gaat wel andere koek wezen. Psychedelica kunnen zeer harde leermeesters zijn wanneer je je grenzen teveel rekt i.t.t. bijvoorbeeld MDMA. Wellicht een optie om de 2C-B meer verspreid in te nemen.

Verder wel als een prima plan denk ik.
Standaard advies:
- Zorg er voor dat je goed uitgerust bent
- Zorg er voor dat je fatsoenlijk hebt gegeten van tevoren en dat eten en drinken makkelijk beschikbaar is mocht je daar behoefte aan krijgen voor tijdens maar ook na.
- Het is handig dat er iemand (die je vertrouwd) op de hoogte is van je plannen en eventueel steun kan bieden.
- Zorg er voor dat je je eventueel kunt terug trekken naar een rustige plek
- Zelf vind ik het prettig om een benzodiazepine (clonazolam) pilletje bij me te hebben, nog nooit nodig gehad maar is wel een prettige gedachte dat je ergens op kunt terug vallen. Ik kan me echter voorstellen dat deze luxe niet voor iedereen is weg gelegd.

Laat maar weten hoe het verliep mocht het er van komen, veel plezier in ieder geval. :)

Trinity

Belezen gebruiker
Dank voor je reactie! Ik ga het zeker proberen. Zal alleen nog ff duren. Eind september een uitje staan waar dit goed kan. Laat het tzt weten en als er nog tips binnenkomen hier van anderen; graag!

Trinity

Belezen gebruiker
Aangezien ik graag info deel, plaats ik dit maar hier; obv informatie die je vooral op Erowid vindt heb ik bijgaande grafiek gemaakt. Handig om de duur van de effecten van de diverse middelen die bij de veel gebruikte 'flips' gebruikt worden te vergelijken. Ik heb een pijltje gezet bij de handigste tijd (obv Erowid en gebruikers- (en eigen) ervaringen) om de MDMA in te nemen na het middel zelf (kleur!).

Veel plezier ervan! :wave:

Bijlagen

• 2016-08-28 20.29.24.png
    2016-08-28 20.29.24.png
    106,3 KB · Weergaven: 41

Trinity

Belezen gebruiker
Weer even een vraag hier; heb het topic en forum wel doorzocht, maar kon niet zo snel iets vinden.

Ik denk voor binnenkort een Jediflip (LSD+Paddo's+MDMA) te gaan doen óf een variatie daarop :P De setting is als volgt: ADE 2016, waarbij ik om ongv 22u start met inname (van iets) en dan rond 3-4 uur 'verhuis' naar een andere locatie om daar de avond (tot ~7u) af te maken. Ik wil natuurlijk tussen zeg 23-7u één doorgaande flow hebben, dus zoek iets wat qua werking lekker doorloopt en me de euforie/roes effecten geeft van de 3 bovengenoemde middelen (beetje trippen, MDMA achtig). Waarbij ik het overigens niet erg vind om rond 3u er 'ff uit te zijn' om dan af te sluiten (zeg 4-7u) met een nieuwe fase. Ivm loop ik tegen wat vragen aan:
- heeft iemand hier ervaringen mbt Jediflip die de moeite waard zijn om te delen? Bijv. hoe lang duurt deze?
- Hoe zit het met de tolerantie van de middelen op elkaar, vooral LSD en truffels na elkaar. Kun je truffels innemen (of LSD) én na zo'n 4-5 uur de LSD (of truffels)??

Suggesties zijn welkom! :wave:

ooscaar

Wijs gebruiker
Is ADE wel een goede setting voor zo een psychedelisch avontuur? Mij lijkt de setting verre van ideaal.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
Is ADE wel een goede setting voor zo een psychedelisch avontuur? Mij lijkt de setting verre van ideaal.
Precies wat ik ook dacht. Helemaal ook omdat je candyflip op een festival nou ook weer niet echt een succes was.

Ik zou dit soort combo's gewoon lekker voor een thuis setting bewaren Trinity, want op een festival/feest krijg je toch niet helemaal de goede omstandigheden mee en dat is zonde.

Trinity

Belezen gebruiker
Dank, Ooscaar & Bee voor jullie snelle reactie. Moest even denken over wat er gezegd/gesuggereerd werd en ik wilde mijn truffel ervaring van gisteren nog doormaken.

ooscaar zei:
Psychedelibee zei:
Precies wat ik ook dacht. (...) Ik zou dit soort combo's gewoon lekker voor een thuis setting bewaren Trinity, want op een festival/feest krijg je toch niet helemaal de goede omstandigheden mee en dat is zonde.
Dank voor jullie zorg; Ik denk dat ik begrijp waar jullie naar toe willen. Ik twijfel of ik het er mee eens ben en wil er iig wel iets over zeggen: de combi trippen en festivals/parties is zeker niet 'slecht'. Mijn ervaringen tot nu toe zijn in principe ook niet negatief. Sterker nog; ik vindt 'psychedeel' zijn in zo'n omgeving eigenlijk fijner en meer brengen dan thuis in mijn eentje. Overigens is mijn idee (als ik de ervaringen zo op het internet lees) ook nog eens dat alle flips vooral gebruikt worden in een party-achtige setting. Juist ook door de combi met MDMA (wat alle flips gemeen hebben). MDMA alleen thuis heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde, aangezien je juist onder invloed hiervan met mensen wilt zijn (ik iig wel).

Psychedelibee zei:
Helemaal ook omdat je candyflip op een festival nou ook weer niet echt een succes was.
Ik begrijp dat het zo over kon komen, echter dit is niet helemaal waar. Dat lag niet aan het gebruik van LSD en MDMA of trippen op een festival. De reden dat het 'minder' was, kwam door verkeerde timing van mijn kant (suffe rekenfout gemaakt) én omdat ik mijn vriendin id gaten moest houden. Het was zeker geen bad trip of zo. Wel weer een ervaring waar je van leert: volgende keer rekening houden met en anders doen... :wink:

Anyway: ook nav mijn trip van gisteren (die mijn minst fijne was tot nu toe en dat in een thuissetting! :tearsofjoy: > viewtopic.php?f=21&t=59834) én jullie gedachten, wel besloten om het inderdaad rustiger aan te doen. Ik lees jullie opmerkingen vooral als 'dingen uitproberen kun je beter eerst thuis doen'. Daar voel ik iets bij. Ook omdat truffels toch onvoorspelbaar blijken te zijn (ervaar ik nu iig).

Overigens zie ik verder nog geen antwoorden op mijn vragen (sorry, bedoel dit niet rot of zo) en die zou ik wel graag zien, dus als er nog inhoudelijke tips zijn over combi's etc, dan hoor ik eea graag. Da's juist zo fijn van dit forum, dat je voor dat je iets gaat doen kunt leren van de ervaringen en wijsheid van anderen :wink:

Bovenaan