Psychoses zonder dat ik iets gebruikt heb

Ik heb dagelijks het idee dat mijn muren van mijn kamer ademen en mijn luxaflex beweegt en gras golft terwijl ik niks gebruikt heb zou dit kunnen komen door langdurig speed (gebruik dagelijks levamfetamine vanwege mijn ADHD), MDMA en ketamine (niet alles tegelijk) gebruik of zou dit door iets anders komen bijv afkickverschijnselen etc?
Als een van jullie enig idee heft please laat het me weten als bedankt voor je reactie.
 
Klinkt als Hppd.

Ik heb dit zelf ook. Afhankelijk van hoe moe ik ben zie ik meer ruis, of wanneer ik er op let dan bewegen patroontjes op de muur of vloerbedekking. Maar niet heel intens of storend.

Voel je je mentaal verder wel prima? Als je er ook waanideeën of iets dergelijks bij hebt dan zou ik wel even langs de huisarts rollen.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben zwaar depressief dus mentaal gaat t niet helemaal 100 en ik heb soms wel waanideeën dus miss is het wel slim ja dat ik ff naar de huisarts er mee ga
 
Beste Wout, Ik raad het je echt aan om te stoppen met medicatie voor ADHD,
Ookal werken je hersenen "anders" en word jij er niet high van het is en blijft pure troep.

Je kan beter goed aan je ADHD werken en er mee leren omgaan dan het te onderdrukken.
 
Beste Wout, Ik raad het je echt aan om te stoppen met medicatie voor ADHD,
Ookal werken je hersenen "anders" en word jij er niet high van het is en blijft pure troep.

Je kan beter goed aan je ADHD werken en er mee leren omgaan dan het te onderdrukken.
Ben jij een dokter ofzo ??
👎
 
Ik heb dagelijks het idee dat mijn muren van mijn kamer ademen en mijn luxaflex beweegt en gras golft terwijl ik niks gebruikt heb zou dit kunnen komen door langdurig speed (gebruik dagelijks levamfetamine vanwege mijn ADHD), MDMA en ketamine (niet alles tegelijk) gebruik of zou dit door iets anders komen bijv afkickverschijnselen etc?
Als een van jullie enig idee heft please laat het me weten als bedankt voor je reactie.
Ik ben géén arts, maar ik zou als ik jou was dit aangeven bij je huisarts. Wees daarnaast zo eerlijk mogelijk. Al deze drugs, zoals (voornamelijk) MDMA, kunnen van grote invloed zijn op vooral je serotonine, weet ik.

Echter, jouw arts weet het beste voor jou hierin. Dus nogmaals, informeer je arts. Zo krijg je inzicht!

Verder wens ik je véél succes! 😎🌈💪🏻
 
Het is zeker mogelijk om wat hallucinaties te ervaren na hevig drugsgebruik ook als je een tijd clean bent. De wanen zijn wel serieuzer dus ik zou het zeker met de arts bespreken.

De suggestie om te stoppen met je ADHD medicatie kan je overwegen. Zeker met levoamfetamine (is het lisdexamfetsmine?) zou dit mogelijk een rol kunnen spelen in wat je ervaart. Maar als je het volgend recept gebruikt, vraag ik me af of die doseringen echt te maken hebben met wanen.
Overleg het in elk geval met de arts.

Persoonlijk ben ik van mening dat levenslange medicatie niet ideaal is, tenzij echt noodzakelijk. Als ik eerlijk naar de effecten van mijn medicatie keek, kwam ik tot de conclusie dat het na langere tijd niet veel hielp met de concentratie. Maar het maakte me wel emotioneel afgevlakt. Dat laatste had ik zelf nieteens door, mijn omgeving wees me daarop.

Overigens zoals blaatschaap al zei kunnen visuele storingen meer worden als je moe bent. Zelf heb ik het idee dat stress er ook een rol in speelt. Kan me voorstellen dat depressie er ook geen positieve invloed op heeft.
Maar de wanen zou ik wel serieus nemen.
 
Ben jij een dokter ofzo ??
👎
Hey Zeemeerman. Ik ben inderdaad geen dokter maar wel erg ervaren als ADD'er met soort gelijke medicatie in het verleden. En zoals al werd gezegd als er psychotische symptomen zijn is hiermee stoppen en kijken hoe het dan gaat geen slecht idee.

Het is en blijft pure troep daar hoef je geen dokter voor te zijn om dat te weten ?
 
Ik heb dagelijks het idee dat mijn muren van mijn kamer ademen en mijn luxaflex beweegt en gras golft terwijl ik niks gebruikt heb zou dit kunnen komen door langdurig speed (gebruik dagelijks levamfetamine vanwege mijn ADHD), MDMA en ketamine (niet alles tegelijk) gebruik of zou dit door iets anders komen bijv afkickverschijnselen etc?
Als een van jullie enig idee heft please laat het me weten als bedankt voor je reactie.
Je kunt stoppen met levamfetamine om te kijken of de klachten minderen. Ik weet natuurlijk niet of dat zomaar mogelijk is vanwegen je ADHD. Verder gewoon goed eten, drinken, slapen en zo alles 1 voor 1 uitsluiten.

Zelf had ik nooit last van psychotische klachten. Tot ik een keer een psychose aanval kreeg door de drugs. Alles is goed afgelopen maar als ik 1 nacht niet goed slaap, of een nachtje doorhaal (zonder drugs of iets) dan krijg ik soms last van psychotische klachten. Voorheen had ik hier nog nooit last van gehad.

Wellicht herken je je hier in. Mocht het aanhouden en niet minderen dan kun je het beste gewoon je huisarts raadplegen. Zoals je hier boven al had benoemd :)
 
Stoppen met inderdaad heftige drugs zoals pep en zeker mdma dat hevig werkt op serotonine. Heb zelf ook HPPD gehad na een heftige LSD trip, dit heeft flink tijd nodig om te herstellen. Kan je het toch niet laten om iets van drugs te gebruiken raad ik je zoiets als kratom aan, heb dit zelf ook gebruikt zonder dat dit invloed had op mijn HPPD.
 
Beste Wout, Ik raad het je echt aan om te stoppen met medicatie voor ADHD,
Ookal werken je hersenen "anders" en word jij er niet high van het is en blijft pure troep.

Je kan beter goed aan je ADHD werken en er mee leren omgaan dan het te onderdrukken.
Dat je iemand die je niet kent, geen dokter van die persoon bent adviseert te stoppen met zijn/haar medicijnen die door een dokter zijn voorgeschreven is echt geen goede zaak. Deze persoon geeft zelf aan boven op de medicijnen andere hard drugs te gebruiken. Het juiste advies hier zou zijn: stop direct met het nemen van hard drugs, maak een afspraak bij je dokter. Wees daar eerlijk over je gebruik, geef je klachten spectrum aan en bespreek je medicijnen.

Dus bij deze bovenstaand advies van mij
 
  • Like
Waarderingen: Ape
Terug
Bovenaan