puntig kaalkopje

0penmindeD

Belezen gebruiker
Yep klopt helemaal, en zo zijn er nog een paar soorten die je makkelijk kan kweken in je achtertuin of eventueel plantenbakken :grin:

Zeitgeist

Experimenterende gebruiker
ja dat wist ik wel, maar dat het ook één van de sterkste is, dat is mijn vraag...

JJJ

Bewuste gebruiker
Ja, is één van de sterkste soorten die er zijn. Een stuk sterker dan mexicaanse en aanverwanten.

TrippyShit

Badass junkie
Ik geloofde dat nooit :P Waarom worden ze dan niet in smartshops verkocht dacht ik dan.. Maar ze bleken nogal lastig zelf te kweken ofzo..

Zeitgeist

Experimenterende gebruiker
Is er ook iemand die al heeft getript op deze soort? en het liefst ook zelf heeft geplukt...

TrippyShit

Badass junkie
Als je ze zelf plukt, let dan heel goed op. Dit kan je niet zomaar ff doen. Er zijn soorten die er op lijken en die kunnen effecten opleveren die je niet wilt.. Zoek daar dus genoeg informatie over op en vergelijk goed met een boek+foto's of iets dergelijks..

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik heb afgelopen herfst getript van zelfgeplukte. Erg fijne stoeltjes :) . En inderdaad, je moet niet 3x een foto bekijken en dan denken dat je ze wel kunt herkennen. Als je ze wil leren herkennen kun je het beste in de herfst met iemand zoeken die er ervaring mee heeft, of gewoon eerst heeel veel info zoeken (ook over welke soorten er op lijken). Zie ook Het grote 'Zo vind je paddos' topic! in dit forum :) .

Bovenaan